Rol met goedkopere aardgas

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Rol met goedkopere aardgas




par jean63 » 13/01/08, 11:23

Rol met goedkopere aardgas

Camille Peyrache

13 / 11 / 2007 | Bijgewerkt: 10: 52 |

Op aardgas door middel van persoonlijke mini-station terugkomt 50% goedkoper dan loodvrije.

belastingkrediet en lagere brandstofkosten tweemaal als benzine, aardgas rijden is interessant voor de portemonnee en het milieu.
Verre van een nieuwe energie, wordt aardgas als brandstof nog weinig bekend in Frankrijk. Op onze Italiaanse buren, het team al 400 000 voertuigen, waaronder een groot aantal individuen. Sommige autofabrikanten hebben de trend gevolgd en nu al bieden bi-fuel voertuigen (gas / benzine) met een autonomie van ongeveer 800 km, 200 500 km naar gas en de rest benzine. De modellen zijn talrijk: van kleine stadsauto of Citroën C3 Fiat Punto, de Fiat Multipla minivan of Opel Zaphira door de nutsbedrijven, Berling Citroën of Renault Kangoo. Het enige nadeel van aardgas ligt in de nog geringe aantal tankstations om bij te tanken. Daarom Gaz de France beschikt over een origineel initiatief, tanken aardgas thuis, dankzij een enkele mini-station in een garage of eigen oprit geïnstalleerd.



De helft van de prijs


0,58 geladen m3 cent, hetgeen overeenkomt met een liter benzine, aardgas 50% goedkoper dan ongelode. Om te kwalificeren, moet men toe te voegen aan de kosten, de installatie van de mini-station, geladen gemiddeld 800 euro, en leasing van de compressor brandstof, 29 € / maand voor een pakket 500m3 gas / jaar of 8000 km / jaar.

tax Credit

Omdat aardgas stoot 25% van CO2 in minder dan stookolie en geen zwavel oxide of lead, De autoriteiten hebben een belastingkrediet 2000 euro ingevoerd voor de aankoop van een nieuwe auto op aardgas. Premium waarop een individu kan 1000 euro toe te voegen als het een samenvatting van meer dan 10 jaar voertuig. [/

bron: http://www.lefigaro.fr/conso/2007/11/09 ... aturel.php

Onze buren hadden hetzelfde met de GPL gedaan: veel voor ons, ze lijken te CNG krijgen.

Het is zeer schoon, lage emissie CO2. Ik weet dat dit geen wondermiddel is, omdat vanuit de kelder, maar om te zien wat wij voorstellen, ik vraag me af of dit niet een oplossing voor een paar jaar tot iets beters.

Het probleem is dat Frankrijk was de bevoorrechte E85 in plaats van dat de pompen CNG.

Het maken van bi-fuel auto's is een goed idee en de persoonlijke station. Ik me zou kunnen passen, want ik heb het nat gas thuis.

Dus: 2000 euro bonus + 1000 euro te hervatten mijn auto Meer 10 jaar is niet slecht (3000 euro besparing te kopen !!! 20000 frans is top).

Dan is het gas 0,58 euro / liter goedkoop. Het probleem is de 200 500 km autonomie en schakelt dan aan benzine. De titel is verkeerd omdat het op 100% gas besparen 50% op de brandstof zou lopen. En dan is er nog de prijs van het resort en de maandelijkse abonnement, maar met 3000 euro korting op de aankoop te zien komen. Naar Frans te blijven, de C3 is niet slecht, of laors Kangoo voor meer ruimte, maar nje niet graag de esthetiek; maar ik weet niet waar we zijn CNG-stations in Frankrijk.

Beslist, heb ik problemen met mijn afscheid R25 GPL vanwege de 80 liter tank in de kofferbak, ik 650 km GPL, dus ik nooit loopt op benzine. Ik betaal de GPL om 0,75 0,80 / liter in mijn omgeving, maar ik eet 10l / 100; Ik denk dat het minder een kleine auto met een CNG.

Ze verbruikt waarschijnlijk veel meer dan C3 niveau habitabilté maar niets te doen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Broodje met goedkopere aardgas




par moinsdewatt » 10/08/12, 18:15

De 1ère CNG station netwerk van Bordeaux ingehuldigd

De fusie op Frans grondgebied van GNVERT en Gaz de Bordeaux vormt een nieuw ontwikkelingsmodel dat het mogelijk moet maken om de promotie van Groen Aardgas, een brandstof die wordt beschouwd als "zuiniger en meer respect voor het milieu", te promoten.


Beeld

Eerste schakel van het toekomstige netwerk, de CNG station Wharf gastheer is van de Souys gemeenschappen van Bordeaux en bedrijven die hebben gemaakt en zal de keuze om hun CNG vloot voertuigen tanken maken. Multi-user, het station is ook open voor mensen met een CNG-voertuig.

Het heeft twee distributiecentra paden en is toegankelijk voor lichte voertuigen, bestelwagens en vrachtwagens.

"Dit NGV-station is het startpunt van een echt netwerk in de Bordeaux-regio, gebouwd op een lokaal ontwikkelingsmodel dat al in Duitsland en Italië bestaat, maar nog onderontwikkeld in Frankrijk. Dit netwerk vertegenwoordigt met name een zeer relevant voor bedrijven en lokale overheden die hun wagenpark willen exploiteren met een verantwoorde oplossing die het milieu respecteert ”, verklaarde Eric Manzano, CEO van Gaz de Bordeaux.

"Voor bedrijven bieden de economische en ecologische voordelen van NGV een passend antwoord op regelgevingsbeperkingen die verband houden met het milieu: Europese normen, de kwestie van de schone last mile en zeer recentelijk de oprichting van prioritaire actiezones voor lucht" , legde Karine Vernier, president van GNVERT, uit. "CNG is perfect geschikt voor het vervoer van goederen in stedelijke gebieden, met een gemiddeld bereik van ongeveer 300 km tussen tankbeurten."

CNG brandstof en zou vele voordelen hebben. Het maakt geen deeltje (vaak verantwoordelijk zijn voor aandoeningen van de luchtwegen in stedelijke gebieden), verminderde 80% van de uitstoot van stikstofoxide, een halvering van geluidsemissies van motoren en vermindert trillingen, bronnen van ongemak en vermoeidheid voor chauffeurs.

CNG zou ook tot wel% besparing 20 in vergelijking met conventionele brandstoffen. Daarnaast zijn er fiscale stimulansen en voordelen voor CNG voertuig gebruikers (ADEME hulp, vrijstelling van belasting op auto's Companies, etc.).


Een aantal principes van het gebruik:

- Een volledig wordt gemaakt 2 5 in minuten
- De operationele voertuigen zijn tussen de 300 en 500 km in CNG
- Tot% besparing 20 in vergelijking met conventionele brandstoffen


milieuprestaties

- 80% minder stikstofoxide (NOx)
- 50% van de ruisonderdrukking
- 25% minder CO2 emissies ten opzichte van een benzinemotor en 5% ten opzichte van diesel
- Fuel reukloos
- Geen zwarte rook uitstoot


http://www.enerzine.com/12/12256+la-1er ... uree+.html
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Broodje met goedkopere aardgas




par moinsdewatt » 10/08/12, 18:16

15 miljoen gas aangedreven voertuigen wereldwijd, waaronder 2.86 miljoen in Iran en vooral Pakistan.

2011 Natural Gas Vehicle Statistieken gepubliceerd

17 mei 2012

Gegevens per december 31 2011

15 miljoen aardgas voertuigen die over de hele wereld

Bijna 20,000 aardgas tankstations

Sales Exceed Prognoses voor 2011

We-hebben zojuist industrie statistieken bijgewerkt als aan het einde van onze 2011 enerzijds NGV statistische gegevens pagina.
De statistieken indicate zijn er meer dan 15 miljoen aardgas voertuigen die over de hele wereld.

Op dit moment al een achterstand prognoses in 2006, hoger dan verwachte omzet in 2011 (2.576 miljoen werkelijke versus verwachte 2.495 miljoen) resulteerde in een lichte sluiten van de kloof. De stijging was meer dan twee keer de stijging van de 2010 (1.249 miljoen), indicating een sterk herstel van de wereldwijde financiële malaise veroorzaakt door aandoeningen.

De gegevens worden file Managed uit diverse bronnen uit de sector en shoulds worden genomen als slechts bij benadering.

Cijfers indicate Iran nu Dat heeft het hoogste aantal van aardgas voertuigen, met 2.859 miljoen op de weg, iets voor Pakistan op 2.85 miljoen.


http://www.iangv.org/2012/05/2011-natur ... -released/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/08/12, 16:43

Ter informatie: in Frankrijk is de belastingvermindering "omschakeling op gas" afgeschaft. Idem voor LPG.

Over 3 500 euro uitrusten van een voertuig. Hard kussen, met uitzondering van de zeer efficiënte voertuigen.

De - 20% aangekondigd wordt vergeleken met brandstofkosten of afgeschreven?

Voor LPG is het nodig om ongeveer 20% van het verbruik toe te voegen in vergelijking met benzine. De prijs per liter ligt rond de 0,85 euro, of "equivalent" ongeveer 1,10 euro per liter benzine.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/08/12, 20:13

het gewicht van een gastank verwaarloosbaar vergeleken met het gewicht van benzine je erin steekt

de LPG tank is precies hetzelfde gewicht als de GPL: verdubbelt het totale gewicht! dit gewicht heeft Trainer is schadelijk voor het consomation!

aardgas is nog erger! de tank is 10 keer zwaarder dan het gas dat je erin steekt: big sleep onnodig gewicht te lage autonomie ... probleem van de beveiliging onder druk tank ... en het ergste echte probleem van de veiligheid verplichte prijscontrole de APAVE

er kan de oplossing die de controle in minder slechter land dan Frankrijk zijn

het enige belang van het methaan brandstof is om het piraat volledig te maken zonder dat er iets

Een ander detail, de compressie-energie Methaan is niet verwaarloosbaar at all! zou het saai om de ontspanning in het voertuig niet door een beest detendeur maar door een kleine motor lucht ... dit soort motorpech lopen vanwege de kou door deze ontspanning, maar als is om een ​​te leveren motor explosie door de hitte, is het zeer gemakkelijk om goed warmen de motor die het methaan ontspant, is het mogelijk om verdienen ongeveer 1 / 4 motorvermogen is gebarsten aan het begin van de trekker wanneer de tank een 200 bar
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/08/12, 11:26

chatelot16 schreef:de LPG tank is precies hetzelfde gewicht als de GPL: verdubbelt het totale gewicht! dit gewicht heeft Trainer is schadelijk voor het consomation!


Het is waar.

Op hetzelfde moment, ik denk niet dat dit een argument is ongeveer dertig kilo (ik ben niet zeker dat mijn tank ring is te zwaar), hetzelfde voor mijn kleine C1 die moeten wegen in 800 kg, mij, mijn 80 kg ... het doet iets belangrijks ...

Zelfs als het waar is, is het niet, in elk geval, een argument tegen de GPL, onder de prijs van LPG (lopende kosten) of winsten van de verontreiniging (NOx, CO en deeltjes, zeer in het bijzonder) .

En dieselmotor ook loden gewicht van de auto's!

C1 lege benzine = 840 kg (5 deuren)
C1 Diesel lege = 890 kg (5 deuren)

Het is nog erger!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/08/12, 13:03

:P Grappig over 2008 die stijgt naar de oppervlakte. Het beeld op mijn station en de stad.
Ik had een aantal berekeningen gedaan het een paar jaar geleden ... ze waren aan het gevolg dat de CNG was niet rendabel ... in vergelijking met LPG en zelfs meer in vergelijking met diesel.
De economische situatie is veranderd, maar ik denk niet dat het verandert veel gezien de evolutie van de gasprijzen in Bordeaux ...
Zoals in de meeste, de keuze van deze brandstof maakt je gevangen op één leverancier, dan spant me veel (alhoewel mijn elektrische voertuigen is dit ook het geval is).

De opkomst of liever de terugkeer van deze brandstof naar Bordeaux, voorheen verdeeld door ELF Aquitaine (van eind jaren 60 tot begin jaren 80), is het gecombineerde werk van Gaz de Bordeaux en bepaalde "groene" lokale verkozenen. en anti-nucleair.
Ik was niet in staat om de energie kosten elektriciteit aan CNG te comprimeren tot meer dan 200 Bar nauwkeurig te bepalen, maar het moet dicht genoeg bij de consument om een ​​elektrische auto te laden ...

Het comprimeren van het CNG verbetert de prestaties van het voertuig niet (integendeel), maar laat alleen toe dat de brandstof (van fossiele oorsprong) in een "acceptabel" volume wordt ondergebracht ...

Het lijkt erop dat sommige anti-nucleaire activisten zijn anti elektrische auto omdat ze amalgaam:
EV = nucleaire voertuig (Terwijl de VE is een oplossing uit de kernenergie te krijgen) ...
Deze dwazen (waarvan sommige hoogleraren) worden niet gehinderd door het feit dat het gebruik van een fossiele brandstof voor deze verhuizing en comprimeren met elektriciteit ...
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Broodje met goedkopere aardgas




par chatelot16 » 12/08/12, 14:23

moinsdewatt schreef:15 miljoen gas aangedreven voertuigen wereldwijd, waaronder 2.86 miljoen in Iran en vooral Pakistan.


methaan moeilijker te transporteren dan olie: het verklaart dat sommige olieproducerende land, dat is een beetje methaan met methaan liever consomer in hun voertuigen en de verkoop van de olie

toen er een bordeaux voertuig methaan zoals het was voor het consumeren methaan geproduceerd heeft lokaal Lacq

in Frankrijk een grote handicap van samengeperste methaan is de prijs van een tank 200bar en vooral de prijs van verplichte controles ... het is zeker gemakkelijker in sommige landen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Broodje met goedkopere aardgas




par ik Citro » 13/08/12, 11:14

chatelot16 schreef:methaan is moeilijker te transporteren dan olie ...
toen waren er voertuig naar methaan in Bordeaux was ook om het methaan lokaal geproduceerde in Lacq verbruikt.

In Frankrijk is een grote handicap van samengeperste methaan is de prijs van een tank 200bar en vooral de prijs van verplichte controles ... het is zeker gemakkelijker in sommige landen
Sterker nog, al waren er auto's met goed ten noorden van Bordeaux. Sommige bedrijven hadden 1 of meer voertuigen met een tanker en tanken was alles 8 of 15 dagen tot de Charentaises campagnes ...
:P
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/08/12, 12:11

Toen ik in Angoulême aankwamen was er een punt van methaan omzet, had ik met de verkoper besproken, er was geen compressor, of gewoon een 2 opleggers met een bos van ... om een ​​tank te houden maximale beschikbare druk, de verkoper comencait het vullen met de fles al heeft een lage druk en eindigde het vullen met een volle fles

Op een dag was er meer goede volle fles en het station was daarom niet in staat om de volledige voltooien

de verkoper klaagde van de Franse regelgeving die het gebruik van een compressor
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten