Rol met goedkopere aardgas

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/13, 20:37

de energie om het methaan tot 200 bar te comprimeren is niet te verwaarlozen, maar ook niet enorm... zelfs als de compressor zou worden aangedreven door een methaanexplosiemotor zouden we slechts een redelijk deel van het methaan verliezen

Als er fotovoltaïsche elektriciteit beschikbaar is, is het natuurlijk beter om deze te gebruiken om de compressor te laten draaien dan om het methaan te verspillen

kleine duikcompressoren zouden kunnen worden gebruikt met methaan, maar de stroomsnelheid is te hoog, we moeten deze kleiner maken

een oplossing om deze kleiner te maken is de hydraulische blaasaccumulator: methaan aan de ene kant van de blaas: olie aan de andere kant... uiteindelijk veroorzaakt de viscositeit van de olie slechte prestaties in de hydraulische pomp

beste oplossing met water en een hogedrukpomp in Karcher-stijl

terug naar de oorsprong van de hydrauliek toen hydraulische persen met water werkten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/09/13, 21:36

Swallowtail schreef:Natuurlijk, als de elektriciteit die nodig is voor de compressie afkomstig is van kernenergie of thermische energie, maar als deze afkomstig is van PV of windenergie, is de balans niet hetzelfde....
Mijn idee is om gezuiverd biogas te comprimeren, met zonne-energie als ik in overproductie ben...
Vanaf het middaguur in de zomer zijn mijn batterijen 100% opgeladen, ik hak en debiteer en splijt het hout met elektrisch gereedschap, maar daarna???? , Ik heb nog steeds veel elektriciteit die ik niet kan opslaan!!!
tenzij het wordt gebruikt om waterstof te produceren door elektrolyse, of om het beschikbare biogas te comprimeren (in exen in de zomer), dus later bruikbaar gemaakt..... (gasgenerator, gasmaaier om MO te snijden, enz.)
Daar is de algehele balans positief, zelfs als we rekening houden met de energiebalans van de productie van PV (rapport Hespel).
Laten we doorgaan.
- 1 / Produceert u al biogas, zo ja, hoe slaat u dit op? :?
Als je biogas hebt, is het het eenvoudigste om het van stroom te voorzien met een generator die een elektrische auto oplaadt.
- 2 / Over welke algemene beoordeling heeft u het? Milieubalans?, energie-efficiëntie?
- Ja, het verdient de voorkeur om energie te gebruiken uit hernieuwbare bronnen (biomassa, afval, zonne-energie, enz.) in plaats van fossiele brandstoffen en het vrijgeven van CO2 dat miljoenen jaren geleden is begraven, waardoor de mensheid de dag kon zien...
- Maar we moeten het zo efficiënt mogelijk doen, anders zal de prijs van de investering en de hoeveelheid energie die uiteindelijk beschikbaar zal zijn vrijwel nul zijn...

Ik ben erg perplex wanneer rendement op een project als dit...Het zou echter moeten werken omdat er een sterke trend (en behoefte) is die het op grote schaal winstgevend kan maken...

Voor een individu is het noodzakelijk om de hoeveelheid energie te definiëren die moet worden opgeslagen, en over welke periode...
- Ofwel wil je genoeg energie produceren voor 6 maanden voor de komende 6 maanden, en dan is de investering kolossaal, tenzij je in staat bent het werk van een Jean-Luc Perrier, wat toch al niet eenvoudig is...

- Ofwel hebben we bescheiden middelen en doen we iets eenvoudiger en aanzienlijk effectiever. U moet weten dat u, om het equivalent van één liter brandstof (10 kWh) te produceren, in het beste geval vier keer zoveel energie zult moeten verbruiken, d.w.z. 4 kWh...
In de zomer zou je dus 60 m² aan zonnepanelen nodig hebben om het gecomprimeerde waterstofequivalent van slechts 1 liter fossiele brandstof te kunnen produceren. Voor een auto zal een waterstoftank met een acceptabel volume, bij 300 bar, amper 200 km autonomie bieden. Om nog verder te gaan gebruiken Amerikaanse prototypes waterstof gecomprimeerd tot 700 bar, het rendement daalt dan aanzienlijk. ...
Dus terwijl we “redelijk” blijven, dat wil zeggen dat we maximaal 200 km kunnen afleggen met H2 bij 200 bar, zouden we 400 kWh nodig hebben die op een mooie zomerdag zou kunnen worden geproduceerd door een prachtig veld met fotovoltaïsche panelen met een oppervlakte van 600m²...
Bij de huidige prijs moet dit € 150.000,- tot € 200.000,- bedragen : Mrgreen:
En ik tel de infrastructuur niet mee...

Maar dit belachelijke bedrag, dat je door 2 kunt delen als je niet elke dag hoeft te rijden... is niets vergeleken met wat je moet uitgeven om de waterstof te elektrolyseren, comprimeren en op te slaan.. .

Met 40 m² aan fotovoltaïsche panelen, oftewel minder dan € 30.000, produceer je op een mooie zomerdag 30 kWh, genoeg om een ​​elektrische auto op te laden die 200 km kan afleggen zoals de BLUECAR van BOLLORE.
Maar sindsdien is het aanbod aan elektrische auto’s steeds groter geworden de uitstekende MIA gemaakt in Frankrijk vanaf € 10.000
aan de fantastische TESLA S die tot 500 km autonomie biedt en prestaties van Porsche, de ruimte van een luxe sedan uit het H-segment en het comfort van een Rolls, vanaf € 60.000.
Ik had het voorrecht om het te proberen, het is GEWELDIG... : Mrgreen:
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 12/09/13, 21:36

goedenavond C16
Duikcompressoren hebben eigenlijk een minimaal debiet van
3 tot 6 m3/u, wat een noodzakelijk momentaan vermogen opwekt van ongeveer 2,5 kW (dit is veel te veel)
Ik had eigenlijk gedacht aan de compressor van het Karcher-type (met zuigers en roterende plaat), ik geloof dat we maximaal 150 bar kunnen bereiken. Kwestie van debiet, het is beter, maar moet dit ook worden verminderd door het toerental te verlagen?
Aan de kant van de koelkastcompressor heb ik het debiet nog niet gevonden, maar de maximale druk ligt rond de 60 bar.
De jaarlijkse CH4-vlucht die moet worden gecomprimeerd, zou ongeveer 100 m3/200 m3 zijn, of ongeveer 0,5 m3/dag bij 4 uur zonneschijn, of 0,12 m3/u....

ruwweg een maximaal debiet van 0,5 m3/u bij 200 bar....
hier zijn enkele details.
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/09/13, 22:07

Swallowtail schreef: Ik had eigenlijk gedacht aan de compressor van het Karcher-type, ik geloof dat we maximaal 150 bar kunnen bereiken. Vraagstroom, het is beter, maar moet dit ook worden verlaagd door het toerental te verlagen?
Hogedrukreinigers van het type Karcher zijn te vinden met verschillende soorten pompen in allerlei materialen (bronzen en keramische zuigermodellen zijn gebruikelijk). Het drukbereik varieert van minder dan 100 bar tot meer dan 170 bar voor professionele modellen.
Mijn Karcher (consumentenmodel) verbruikt 2200W (2,2kW) en levert slechts 0,5m3/u bij slechts 130bar...
Verre van de noodzakelijke druk en het zou 22 uur duren om een ​​tank van 11 m3 te vullen...

Gezien de druk mag de actieradius niet groter zijn dan 100 km bij een elektriciteitsverbruik van 22x2,2=48kWh...
Genoeg om een ​​elektrische auto op te laden en 250 km te rijden : Mrgreen:

Als ik je vertel dat rijden op gas meer elektriciteit verbruikt dan rijden met een elektrische auto...
De benzineauto is nucleairder dan de elektrische auto. Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/13, 22:15

als ik karcher zeg, heb ik geen actie bij karcher... er zijn allerlei hogedrukreinigers

100 of 150 bar is de normale druk als ze op hoge snelheid draaien, maar het zijn goed afgedichte zuigerpompen, door zachtjes te draaien om de dynamische inspanning te verminderen kunnen we de druk hoger opvoeren...dus geen probleem voor 200bar

het methaan uit de methanisator kan bij atmosferische druk worden opgeslagen in een gashouder of een flexibele zak

de compressie van dit methaan is onder andere een manier om elektrische energie te gebruiken als er zonneschijn is

maar het gaat niet alleen om de compressor, er is ook een chemische zuivering van het methaan om roesten en exploderen van de flessen bij 200 bar te voorkomen

het is niet essentieel om tot 200 bar te gaan! voor een grasmaaier kun je rondkomen met 10bar met een grote tank en een lage autonomie... maar de autonomie maakt niet uit als je alleen maar je tuin maait en je het tankstation in huis hebt

voor 10 bar volstaat een persluchtcompressor... of nog beter een meer afgedichte koelcompressor

zie ook de nieuwe transparante butaanfles van glasvezel, minder gevoelig voor corrosie dan stalen flessen

Uit alle berekeningen blijkt dat een grasmaaier een klein deel van de methaan verbruikt die wordt geproduceerd door wat hij maait! betere prestaties dan een schaap... alleen is de maaier minder verteerbaar op de barbecue
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/13, 22:26

60 bar koelkastcompressor? maximaal één dag als je geluk hebt

Ik heb er een gebruikt waarvan het maximum 40 bar was... maar om lang te kunnen rennen moet je met veel minder genoegen nemen: het werkt goed voor het opblazen van propaanflessen met een werkdruk van 15 bar

hogedrukreinigers presteren niet goed omdat ze met een te hoge snelheid roteren om klein en licht te zijn: door langzamer te draaien worden ze efficiënter

Het is vooral belangrijk om het methaan niet door de waterpomp te laten gaan, omdat dit geen snelle compressie in één enkele fase ondersteunt

je hebt een waterblaassysteem nodig dat het gas zachtjes comprimeert en de warmte de tijd geeft om te ontsnappen

je moet niet uitgaan van atmosferische druk, maar een eerste compressietrap uitvoeren bij 10bar

ja het is een gasfabriek!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/13, 22:34

Citro schreef:
Swallowtail schreef: Ik had eigenlijk gedacht aan de compressor van het Karcher-type, ik geloof dat we maximaal 150 bar kunnen bereiken. Vraagstroom, het is beter, maar moet dit ook worden verlaagd door het toerental te verlagen?
Hogedrukreinigers van het type Karcher zijn te vinden met verschillende soorten pompen in allerlei materialen (bronzen en keramische zuigermodellen zijn gebruikelijk). Het drukbereik varieert van minder dan 100 bar tot meer dan 170 bar voor professionele modellen.
Mijn Karcher (consumentenmodel) verbruikt 2200W (2,2kW) en levert slechts 0,5m3/u bij slechts 130bar...
Verre van de noodzakelijke druk en het zou 22 uur duren om een ​​tank van 11 m3 te vullen...


het is niet zo eenvoudig

als we het over gasstroom hebben, hebben we het over stroming bij atmosferische druk! de karcher die een blaasaccumulator opblaast, zal zeer weinig stroom verbruiken aan het begin van de compressie, waar de druk laag is... pas aan het einde pompt hij op 200 bar, met een gasstroom die 200 keer lager is dan de stroom bij luchtdruk

en met een eerste compressiefase bij 10 bar zal de karcher van jouw voorbeeld de 11 m3 in ongeveer 2,2 uur comprimeren, waarbij hij zijn volledige vermogen pas verbruikt aan het einde van de compressie van de accu

het blaassysteem kan goede prestaties leveren als alles is geoptimaliseerd: het is omvangrijker dan een 4-traps zuigercompressor zoals een duikcompressor
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/09/13, 22:45

Het wordt inderdaad een behoorlijke ‘gasfabriek’. :schok:
Voor het gecomprimeerde volume verwacht u 0,5 m3/u te bereiken... Beeld
Dit lijkt mij nu erg optimistisch... :|
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 12/09/13, 23:15

hallo citroen
We zitten niet helemaal op dezelfde golflengte, lijkt mij?
je "kleine berekening" over H2 is erg interessant, maar de H2-sector voor een individu is erg complex en duur.
Daarom heb ik elektrolyse ter informatie aangehaald, helemaal niet als project....

Aan de andere kant zijn de 400 kWh per dag die je noemt of 600 m2 PV erg theoretisch, want in een mondiale benadering van autonomie (elektriciteit, water, warm water, verwarming, moestuin, enz.) de 200 km zijn zeker niet dagelijks maar om de 2 weken, of ongeveer 10000 km/jaar!!!
dit laat tijd over om te produceren/comprimeren
zwaluwstaart

dat gezegd hebbende, een buurman laat deze winter 1500 m2 PV installeren... iedereen kan het betalen : Cheesy:

Het idee van het project is simpelweg om te proberen de beschikbare overtollige elektriciteit en biogas te combineren via een zelfgebouwde installatie.
De productie van energie op "grote schaal", dus de centralisatie ervan, en bijgevolg het transport ervan, heeft een grote invloed op de totale productie ervan, om nog maar te zwijgen van de afhankelijkheid die het creëert. Dit is vooral de richting waarin ik niet wil gaan!

Wat de prestaties van Porsche, het comfort van Rolls en anderen betreft, laat ik ze graag aan de consument over, omdat mijn universele LPG-voorziening (mobiele werkplaats/camper/ULM-transport, etc.) perfect bij mij past, en ik zal veranderen als ik er een heb gevonden die dubbele energie GAS/elektrisch is en die ik zelfstandig kan opladen.

Maar we wijken af ​​van directe zorgen, namelijk:

hoe je gezuiverd biogas kunt comprimeren bij 200 bar met een snelheid van 0,5 m3/u met zonne-energie!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/09/13, 08:02

Als u maximaal 10.000 km/jaar nastreeft en oordeelt dat 150 m² zonnepanelen voldoende kan zijn. Voor de panelen kost dit slechts € 45.000.

Wat betreft de auto ben ik het volledig met je eens. Ik reed op LPG voordat ik overstapte op elektrisch, wat goed is voor 75% van de jaarlijkse 40.000 km die mijn huishouden in 2012 aflegde. Voor de 10.000 km die ik op benzine aflegde, dient een oude minibus met 8 zitplaatsen als mijn gezinsauto, die de aanhangwagen trekt, draagt ​​mijn gereedschap en zal binnenkort worden gebruikt om mijn oudste te leren autorijden.
Wat de prestaties betreft, dit ging ook aan mij voorbij, en ik zou heel blij zijn met een MIA die net zo bewoonbaar is als mijn 106, ondanks een lengte van minder dan 1 m en vooral met zijn verbruik van 150 Wh/km, terwijl mijn oude elektrische 106 200 Wh/km verbruikt.

Voordat u het idee overweegt om autonoom op te laden, heeft u eerst uw biogasproductie geëvalueerd en het aantal virtuele kilometers dat u daarmee zou kunnen afleggen.
:?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten