CO2 tarief voor een Clio Diesel VS Peugeot iOn :-)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1

CO2 tarief voor een Clio Diesel VS Peugeot iOn :-)




par Peer Belle Helene » 27/04/11, 09:56

Bonjour à tous,

het was een lange tijd dat ik was niet gekomen post een snelle vraag : Mrgreen:

Dus probeerde ik een onderzoek voordat je een bericht, maar ik geef toe dat meerdere geopende over hen en de vele reacties die ik heb gelezen komen niet overeen met wat ik wil.

Dat is mijn werkzaamheden tot een Ion onlangs te kopen om de shuttle tussen onze verschillende locaties in de stad te waarborgen.
Tot op de dag was het een diesel Clio 70cv die gebruikt werd om deze stedelijke reizen.

Clio doorkruist gemiddelde 12 km per dag, 47 weken / jaar

Dus ik wil weten wat er zal onder andere CO2 waarvan het bedrag niet zal worden in de lucht door de Ion gestuurd?
Ik hoop dat u mij helpen en geef me je mening over deze auto.
Ik reed gisteren te testen en ik moet toegeven dat het is verbazingwekkend.

Bedankt voor uw hulp. Goedendag. Hugs : Mrgreen: Peer Belle Helene
1 x
Peer Belle Helene
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/05/11, 11:38

Oops het probleem niet te zien. Als je een beetje hebben gewacht, zal ik u een mooie, complete respons

Je moet vergelijken: directe en indirecte afwijzing CO2 in 2 gevallen;

= Indirecte productie, recycling.
Direct = CO2 uit brandstof- en elektriciteitsproductie (eigenlijk "de helft" direct, maar meer direct dan indirect: p)

Reeds in eco globale balans van de i-MiEV verwerpt de batterij 41gr / km Transport-elektrische / Mitsubishi Electric-emissie MiEV-de-co2 41-g per-km--t6280.html

Zoals iMiev en iOn zijn twin (twin vals, maar toch), kunnen we dezelfde figuur te nemen.

U moet voeg de gram per kWh elektrische CO2: 90 gr / kWh voor Frankrijk.

1ere aanpak, Extract van Transport-elektrische / Mitsubishi Electric-emissie MiEV-de-co2 41-g per-km--t6280.html

Het duurt ongeveer 0.2 kWh / km (lage schatting) om een ​​kleine auto te gaan in de stad.

In Frankrijk, het gemiddelde is 90 g / kWh dus voeg deze 18 gram 41 59 g of g / CO2. Zo goed! (Bedankt nucleaire ...)

Door nadelen, in Duitsland is het een ramp, omdat de gemiddelde is 600 g / kWh is de laatste 161 g / CO2 (equivalent aan een HDI 6.2 consumeren L / 100)

Gemiddelde van Europa 15: 0,46 CO2 kg / kWh elec.


2ieme aanpak:

Volgens Transport-elektrische / list-en-prijs-van-auto-elektrische-2011-nieuwe-France-t10338.html de iMiev / iOn heeft een bereik van 150 km voor een accucapaciteit 16kWh

Ga uit van een 80% kosten-efficiëntie, moeten we 16 / 0.8 = 20kWh te 150km verbruikt.

verbruikt dan 0.13 kWh / km (lager dan 1ere aanpak waarschijnlijk te wijten aan regeneratief remmen en andere power management optimalisatie, kan het zijn dat het opladen rendement is lager als goed, sommige).

Dus uiteindelijk leidde het tot: 41 + = 0.13 90 * 53 gr / km in Frankrijk.

Het is interessant om te zien dat het deel "CO2-verplaatsing" veel minder belangrijk is dan het "grijze" deel, met een verhouding van 1/5 tot 4/5! Voorzichtigheid geldt voor Frankrijk, waar kernenergie biedt een laag tarief CO2. Duitsland, 600 gr / kWh zou hebben: 41 + = 0.13 600 119 * g / km is het equivalent van een recent gemiddelde dieselauto in zuinig rijden, maar een kleine benzine.

Maar zoals ik vaak zeg om de elektrische auto te "verdedigen": er is niet ALLEEN CO2 in het leven! De luchtvervuiling in de stad doodt meer mensen dan verkeersongevallen: Health-voorkoming van verontreiniging / the-dead-of-the-vervuiling-t1901.html

Ook om volledig eerlijk te zijn in het proces moeten we ook rekening houden met de intrinsieke energie van de thermische auto. Het is bekend dat de productie is ongeveer het equivalent van 20 000 km gedekt (varieert, maar gemiddeld): nieuw-transport / productie-and-a-car-en-milieu-the-numbers-t8713.html

(...) Over 2.5 Ton CO2 / auto geproduceerd! 2500 kg CO2 ca vertegenwoordigt 140 g / km ongeveer 18 000 km gedekt !!


Meer dan een levensduur van 200 000 2.5 km deze T-CO2 zijn dan ook een stijging van 2500 / 200 12.5 = gr / km

Laten we zeggen dat recycling hetzelfde (die lijkt geloofwaardig) of 25 gr / km.

Interessant, bevinden we ons in dezelfde verhouding, maar omgekeerd:

Thermische = 1 / 5 grijze CO2, 4 / 5 van voortstuwing CO2
Elektrische = 4 / 5 grijze CO2, 1 / 5 CO2 voortstuwing (in Frankrijk)


Dus in het einde, moeten we de koers CO2 / km van thermische auto 25 gr / km te verhogen om rekening te houden met de ingebedde energie / recycling.

Zie ook: nouveaux-transports/opel-ampera-consommation-1-6l-100km-et-co2-40gr-km-t10759.html

Dus in jouw geval, peer, er is meer dat deze cijfers heeft toegepast!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 13/05/11, 13:52

Christophe dank je kussen :D
0 x
Peer Belle Helene

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten