MHD {Magneto-Hydro-Dynamique} en onderzoek door Jean-Pierre Petit

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamics}




par SixK » 18/12/21, 01:10

Ik hou van het personage, hij lijkt op de Bernard Tapie van de wetenschap! :)
Ik balanceer altijd tussen het grootste genie en de grootste mythe van onze tijd! :)
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamique} en onderzoek door Jean-Pierre Petit




par Christophe » 06/04/22, 13:48

We geven tegenwoordig geen moer om JPP nu Poetin de MHD-technologie to the point heeft... blijkbaar...

Remundo schreef:Jean Pierre PETIT maakt kleine comeback op France Soir



hij ontwikkelt in het bijzonder dat de Russen de magnetohydrodynamica in volle vlucht onder de knie zouden hebben om de schokgolven voor hun hypersonische vliegtuig te onderdrukken.

Ik geloof dat het heel goed mogelijk is. Deze machines hebben iets revolutionairs dat de grenzen van de conventionele luchtvaart (inclusief supersonisch) overschrijdt. We kunnen ons geen materialen voorstellen die weerstand kunnen bieden zonder een "hoogvliegende" truc, als ik het zo mag zeggen. Je hebt iets nodig dat de vloeistof verwijdert nog voordat het in contact komt met de cabine.
1 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten