MHD {Magneto-Hydro-Dynamique} en onderzoek door Jean-Pierre Petit

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par Christophe » 26/11/18, 15:07

Maieuuh legde ik uit, ik zei "ionische motor"! : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik dacht dat het duidelijk genoeg was!

Wat zijn de verschillen met MHD?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par izentrop » 26/11/18, 15:30

Tussen vloeistofmechanica "classic" en magnetohydrodynamica het elektrohydrodynamisch fluïdum of mechanische geïoniseerd bij aanwezigheid van elektrische velden (elektrostatisch), maar zonder magneetveld. https://fr.wikipedia.org/wiki/Magn%C3%A ... odynamique
Ik weet niet wat ik moet denken, omdat elektriciteit zonder magnetisme niet mogelijk is.
Je hebt gelijk, het verschil is niet duidelijk https://fr.wikipedia.org/wiki/Acc%C3%A9 ... n_spatiale

De energie die het vliegtuig uit de video voortstuwde, was niet verbazingwekkend, in de orde van grootte van 80 joules, we zijn nog niet zo gek. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par Christophe » 26/11/18, 15:57

Ja, ik herinner me dat er een magnetische component in de MHD zat, alleen hier, zoals je zegt, elk bewegend elektron creëert een magnetisch veld ... dus niet voor de hand liggend, eigenlijk ...

Toen ik om verschil vroeg, was het vooral ook op het prestatieniveau.

izentrop schreef:De energie die het vliegtuig uit de video voortstuwde, was niet verbazingwekkend, in de orde van grootte van 80 joules, we zijn nog niet zo gek. : Mrgreen:


Met welke prestaties? Want dat is wat telt ... meer dan macht (nadat het gewoon een verhaal van schaal is ...)

2 jaar geleden vroeg ik een MHD berekening om een ​​elektrische paramotor voortbewegen: het was een gigantisch vermogen voor 500 N stuwkracht ... Ik denk dat het was, uit het geheugen, meer dan 50 kW ... ( controleren)

50 kW met een conventionele schroef geeft dit ongeveer 2500 N met een voortstuwende uitgang van 70-80% (berekening tafelhoek)

In een artikel wordt gesproken over 50% voortstuwingsrendement voor de ionengine, wat een buitengewone vooruitgang zou zijn in vergelijking met de MHD (15% rendement op basis van deze aantallen)!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par Exnihiloest » 26/11/18, 21:41

Christophe schreef:Ja, ik herinner me dat er een magnetische component in de MHD zat, alleen hier, zoals je zegt, elk bewegend elektron creëert een magnetisch veld ...

Alleen in de repository van de waarnemer. I te specificeren, anders zullen de mensen geloven dat een tweede elektron bewegen in overleg met de het magnetisch veld van de andere, die ook verkeerd om te denken dat het morgen zou zijn eerste lijden, loodvrije liter gaat terug onder de bar van de euro.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par izentrop » 26/11/18, 23:07

Christophe schreef:zoals je zegt, elk bewegend elektron creëert een magnetisch veld ... dus niet flagrant, eigenlijk ...
In feite is het normaal omdat er geen elektrische stroom is, maar een stroom van ionen, voornamelijk stikstof uit de lucht. Een potentieel verschil van 40 kV tussen een zeer dunne geleiderdraad en een vin veroorzaakt de ionische wind die het vliegtuig voortstuwt.
Toelichting hier: https://www.nature.com/articles/d41586-018-07477-9



het rendement van 50% is onder voorwaarde:
als de snelheid 300 ms -1, 2-efficiëntie bereikt, kan 6 50% bereiken. Ten tweede hebben veel studies aangetoond dat de ionische wind de aerodynamica van 7-vliegtuigvleugels kan verbeteren. Ten derde zou deze techniek het mogelijk maken om wat bekend staat als 8 gedistribueerde voortstuwing, te beschouwen als een belangrijke as van luchtvaartverbetering. https://www.nature.com/articles/d41586-018-07411-z
1 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamics}




par SixK » 16/12/21, 01:19

Ik graaf dit onderwerp voor de 2e keer op.
Een interview met Jean-Pierre Petit op Tinkerview.



het is gedateerd, maar best interessant.
1 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamics}




par Christophe » 16/12/21, 09:16

Niet slecht, de kleine truc om Young's spleten af ​​te drukken https://fr.wikipedia.org/wiki/Fentes_de_Young voor mobiele telefoon!

Ik zal er een afdrukken ... als ik het model vind!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamics}




par Christophe » 16/12/21, 09:31

Niet gevonden op https://www.thingiverse.com/search?q=Young+mobile : Cry: : Cry: : Cry:

Als iemand me de afmetingen geeft, zou ik er een willen modelleren :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamics}




par Christophe » 16/12/21, 09:41

We hebben in deze passage het bewijs dat alle genieën autistisch zijn ... tenminste gedeeltelijk: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:



Wat ? Wat ? Wat ? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamics}




par Christophe » 16/12/21, 11:42

Ik luisterde naar alles JP Petit ... ik begreep dingen en ik begreep dingen niet ... ik denk dat het normaal is! : Mrgreen:

Maar ik vond zijn conclusie als een "geleerde" :)
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten