MHD {Magneto-Hydro-Dynamique} en onderzoek door Jean-Pierre Petit

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 07/11/12, 20:16

Beeld
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 07/11/12, 20:23

Ja lessdewatts denkt nog steeds dat de aarde plat is! Ontdek en zie bijvoorbeeld wat het Franse leger hierover denkt. Ga zelf de links zoeken.
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 07/11/12, 23:27

moinsdewatt schreef:Kom op, ga terug naar je spijkerplank in plaats van tekeer te gaan.
: Mrgreen:
Dit soort reacties maakte me altijd aan het lachen!

En om te zeggen dat Erastostene de omtrek van de aarde had berekend in -245

Sorry voor de HS
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/11/12, 13:49

Fakir schreef:
En om te zeggen dat Erastostene de omtrek van de aarde had berekend in -245


En je kunt dit altijd controleren en herberekenen, om er zeker van te zijn dat je geen onzin verteld wordt, door net als ik 200m hoog te klimmen, hard te rennen of te trappen (essentieel voor een goede gezondheid, elke dag te doen!), en op de top aan te komen, omhoog kijkend naar de zee aan de voet van de bergen in de verte 40km verderop in plaats van 200m boven zeeniveau achter deze bergen te zijn als de aarde plat was!!

Na een kleine eenvoudige trigoberekening, met de 200m en 40km ongeveer, afstand van het raakpunt aan de aarde van een rechte lijn vanaf 200m hoog, kunt u de straal en de omtrek van de ronde aarde berekenen, duidelijk bij de eerste poging van oog, 200m hoog.!!

Bovendien is deze intellectuele oefening, na een intense fysieke inspanning, heel goed voor de hersenen, goed doorbloed na de fysieke inspanning!!

Een blik is voldoende om te verifiëren dat de aarde inderdaad ook rond is!!

Dat is het verschil tussen wetenschap en modderige en denkbeeldige, niet-verifieerbare ecubraties!!

We vergeten dit aan onze kinderen te leren!!

De Egyptenaren, vanaf de top van hun piramides, wisten dit lang voor de Grieken!!

Ik hou echt van echte, verifieerbare, begrijpelijke, testbare HS, in plaats van pure droomonderwerpen, totaal niet verifieerbaar, waar sommige mensen gepassioneerd over zijn!!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 08/11/12, 21:22

Fakir schreef:
moinsdewatt schreef:Kom op, ga terug naar je spijkerplank in plaats van tekeer te gaan.
: Mrgreen:
Dit soort reacties maakte me altijd aan het lachen!

En om te zeggen dat Erastostene de omtrek van de aarde had berekend in -245

Sorry voor de HS


Nou, Erastostene kon destijds zijn berekening presenteren.

Het Franse leger heeft ons nog geen UFO's gepresenteerd.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 08/11/12, 21:25

raymon schreef:Ja lessdewatts denkt nog steeds dat de aarde plat is! Ontdek en zie bijvoorbeeld wat het Franse leger hierover denkt. Ga zelf de links zoeken.


De soldaten kunnen het in werkelijkheid en concreet niet schelen.

Hebben we gezien dat de Rafale is uitgerust met anti-UFO-raketten voor het geval dat? : Mrgreen:

Heb je ooit een industrieel als Dassult of EADS zien werken aan de mogelijkheid van een akelige ontmoeting waartegen je jezelf zou moeten beschermen?
Neen.

Welk budget voor Defensie ter zake? Niets.
Misschien de bezetting van enkele parttime soldaten om wat rapporten te maken die onder het stof zullen gaan slapen.
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 09/11/12, 00:03

moinsdewatt schreef:Het Franse leger heeft ons nog geen UFO's gepresenteerd.
Als UFO's, het leger er een mooie voorraad van heeft...
De schotels veel minder...

Wat me altijd is opgevallen aan de foto's van de schotels uit die tijd is hun ontwerp, ze zijn erg retro ... erg in hun tijd ....
wat niet echt logisch is... dus nep of militaire uitrusting.
0 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 09/11/12, 00:13

moinsdewatt schreef:Welk budget voor Defensie ter zake? Niets.
Misschien de bezetting van enkele parttime soldaten om wat rapporten te maken die onder het stof zullen gaan slapen.
Het is algemeen bekend dat Frankrijk sinds Napoleon altijd één oorlog achterloopt! : Mrgreen:

Serieus, als er echt kleine oorlogvoerende groene mannen waren die minstens 4 lichtjaren konden overbruggen, zou het conflict asymmetrisch zijn en zonder veel hoop voor de mensheid!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par Christophe » 26/11/18, 14:10

Er is ook de ION ENGINE (maar is die zo anders dan de MHD?), 1e vlucht van een zweefvliegtuig door MIT een paar dagen geleden:

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: MHD {Magneto-Hydro-Dynamic}




par izentrop » 26/11/18, 14:44

Met de uitleg is het iets minder mysterieus. : Mrgreen:
Dit is de elektro-aerodynamische voortstuwing van een vliegtuig
Het experimentele prototype, woensdag gepresenteerd in het tijdschrift Nature, is een soort drone die bestaat uit een vleugel die een bekabeld voortstuwingsapparaat ondersteunt, gekoppeld aan een hoogspanningsbatterij die ionische wind produceert. Het vliegtuig, waarvan de vleugel een spanwijdte heeft van vijf meter, weegt 2,45 kilogram. Hij slaagde erin om tot 60 meter te reizen met een snelheid van 4,8 meter per seconde, tijdens een reeks testvluchten die binnenshuis werden uitgevoerd. https://www.futura-sciences.com/science ... -50000079/
Hier laten we zien dat een solid-state voortstuwingssysteem gemotoriseerde vluchten kan ondersteunen door een elektro-aerodynamisch aangedreven vliegtuig te ontwerpen en te besturen dat zwaarder is dan lucht. We hebben tien keer gevlogen met een vliegtuig met vaste vleugels met een spanwijdte van vijf meter en hebben laten zien dat het constant horizontaal vliegt. Alle batterijen en voedingssystemen, inclusief een ultralichte hoogspanningsomvormer (40 kilovolt), waren aan boord. We laten zien dat de conventioneel aanvaarde beperkingen van de stuwkracht-krachtverhouding en de stuwkrachtdichtheid 4, waarvan eerder werd gedacht dat ze elektroaerodynamica onhaalbaar maakten als methode om een ​​vliegtuig voort te stuwen, overkomelijk zijn. We leveren een proof of concept voor elektro-aerodynamische voortstuwing van vliegtuigen, waardoor mogelijkheden ontstaan ​​voor vliegtuigen en aerodynamische apparaten die stiller en mechanisch eenvoudiger zijn en geen verbrandingsgassen uitstoten. https://www.nature.com/articles/s41586-018-0707-9
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten