Kracht van een mechanische rupsband (spoor, achtervolging ...) VS-wielen?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par GuyGadebois » 16/11/19, 15:22

Christophe schreef:Het is niet verkeerd Ahmed!

Welnu, komt deze vergelijking? : Cheesy:

Hoe normaliseren we een rups al?

Kan het u helpen?
http://www.arconcept.com/vahl-840-2.html
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Christophe » 16/11/19, 15:30

Bedankt, maar waar is de rups?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Christophe » 16/11/19, 15:30

0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par dede2002 » 16/11/19, 15:33

Christophe schreef:Om 1 jaar of 2 te winnen bij de technische controle van de schokdempers of kogelgewrichten of ophangarmen, volstaat het om de bandenspanning bij 1.0-1,5 staven te verlagen ... In België is de test van de armen en kogelgewrichten bijzonder destructief! Het is een marteling van de mechanica (ze maken een zijwaartse en longitudinale doorbuiging van de band van ongeveer 10 cm), omstandigheden die bij normaal rijden niet op de weg gebeuren!

Maar het is waar dat er gepantserde gaten in België zijn !! :onheil:


De "mechanische marteling" die u aanhaalt, is het dagelijkse leven van de onderdelen van de ophanging van voertuigen. Je vergeet de kinetische energie die alleen gesimuleerd wordt tijdens de technische controletests.

Door de bandenspanning te verlagen, verhogen we het verbruik omdat ze energie afvoeren en het zijn de banden die opwarmen ...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Christophe » 16/11/19, 15:40

Ah volgens hem is het beter dan wat ik schatte:

De efficiëntie van de transmissie en die van de tracks kan elk worden geschat op 0,85. De totale opbrengst zal n = 0,72 zijn.


We kunnen daarom beginnen met 30% van spoorverliezen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Christophe » 16/11/19, 15:54

dede2002 schreef:De "mechanische marteling" die u aanhaalt, is het dagelijkse leven van de onderdelen van de ophanging van voertuigen. Je vergeet de kinetische energie die alleen gesimuleerd wordt tijdens de technische controletests.


Rijden als een idioot ja! Ben je ooit geslaagd voor een Belgische APK? Ik denk niet ... in Frankrijk doen we dit soort tests niet (althans niet vóór de hervorming van 2019 ...)

Het is duidelijk dat de wet vereist dat wordt afgestemd op extreme gevallen (= de meest domme bestuurder) ...

Hier is een Belgische CT in 10 minuten:



We zien zojuist de trein marteling sessie! Ik kan je vertellen dat elke besturing de driehoek en het andere kogelgewricht beschadigt! Een band vervormt 10 cm niet lateraal wanneer u rijdt met inachtneming van de wegcode (een pothole ja, dat kan het) ...



Belangrijk is dat de CT in België een staatscontrole is (= ze zijn ambtenaren = mogelijke corruptie 0) en alle centra zijn hetzelfde!

En dat verandert veel in vergelijking met de kleine arrangementen die mogelijk zijn in Frankrijk! Het is dus elk jaar, niet elk 2-jaar ...

De Franse parkeerplaats is meer vervallen dan in België ... het is duidelijk als ik de grens oversteeg : Cheesy:

dede2002 schreef:Door de bandenspanning te verlagen, verhogen we het verbruik omdat ze energie afvoeren en het zijn de banden die opwarmen ...


Ik heb nooit gezegd dat we niet terug moeten gaan na de CT ... nou!

Ik rijd met + 0.2-0.4 balken met de aanbevolen inflatie! Dus 2,8-3.0-balken ... behalve op sneeuw ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Christophe » 16/11/19, 15:55

Ah ja en aangezien ze ambtenaren zijn, moet bin wachten, het is goed hem:



lol
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Christophe » 16/11/19, 15:57

2 aflevering! PTDR daar!

1 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par dede2002 » 16/11/19, 16:25

Christophe schreef:[quote = "dede2002"
Rijden als een idioot ja! Ben je ooit geslaagd voor een Belgische APK? Ik denk niet ...
Belangrijk is dat de CT in België een staatscontrole is (= ze zijn ambtenaren = mogelijke corruptie 0) en alle centra zijn hetzelfde!

En dat verandert veel in vergelijking met de kleine arrangementen die mogelijk zijn in Frankrijk! Het is dus elk jaar, niet elk 2-jaar ...

De Franse parkeerplaats is meer vervallen dan in België ... het is duidelijk als ik de grens oversteeg : Cheesy:

..


Nog nooit een Belgische APK keuring gezien, maar in Zwitserland is dat al heel lang zo. En hier zien we heel wat * oude "voertuigen (verplichte katalysator sinds 1986) in omloop, ongeacht hun uiterlijk *, omdat iedereen gewend is zijn voertuig te onderhouden.

* Er is ook een invasie van Range-Rover en Tesla, maar de één verhindert de ander niet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16178
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Kracht van een mechanische crawler (track, achtervolging ...) VS wielen?




par Remundo » 16/11/19, 18:38

Christophe schreef:Ik ben op zoek naar macht (of liever verliezen) een rubberen rupssysteem om het te vergelijken met traditionele banden (20% verlies).

De parameters zijn (tenminste) het totale te verplaatsen gewicht, de voertuigsnelheid, het contactoppervlak in contact ... we zullen de meer complexe versnellingsfase verwaarlozen, maar ik zou toch het startkoppel willen!

Heeft iemand ooit de kwestie bestudeerd?

Ik stel me voor dat de kracht ook (vooral) afhankelijk is van het type grond ... maar we zullen een vrij harde grond behouden om de berekeningen te vereenvoudigen (bijvoorbeeld goed verpakt zand?) ...

het is een zeer complexe vraag ...

de Duitse wikipedia geeft aan dat de ketens een weerstandscoëfficiënt induceren (Rollwiderstand) van 0,045
https://de.wikipedia.org/wiki/Rollwider ... zienten_cR
waar autobanden op 0,01 - 0,02 zijn

De kettingen zijn daarom niet effectief op harde vloeren vanuit het oogpunt van weerstand tegen vooruitgang (maar we vermoedden het!). Natuurlijk worden meerdere kleine wrijvingen toegevoegd waar de ketting een rol of de zigeuner raakt. Op harde grond is de weerstand tegen slepen ongeveer 5 keer groter bij kettingen dan bij banden.

aan de andere kant op losse grond (grind, zand, zachte aarde ...), doet de ketting het beter dan de band (en soms veel beter!), omdat deze er niet veel in wegzinkt en zich over een groot gebied hecht. De band zinkt en beperkt hem en kneedt de grond lokaal (directe verliezen), en verliest soms ook al zijn grip (totaal verlies van transmissie / slib)

misschien kun je in de Duitse literatuur dingen vinden met de woorden Rollwiderstand, Rollwiderstandkoeffizient Gleiskette. Ik denk ook dat rubberen kettingen en metalen kettingen niet hetzelfde gedrag vertonen.
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten