Hybridisatie lente! Bicycle Mechanical Bijstand

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Hybridisatie lente! Bicycle Mechanical Bijstand




par raymon » 15/04/16, 12:08

Zou voorjaarshybridisatie geen goede oplossing zijn voor onze rokende auto’s? Ik heb deze site gevonden waar ze hierover praten voor een fiets:
http://www.spires-carbone.com/
http://www.spires-carbone.com/acceuil/produit/

Deze oplossing heeft enkele voordelen:
-Geen zeldzame of vervuilende materialen
- goedkope oplossing.
- Goede opbrengst.
Relatief eenvoudig.
Dit lijkt enigszins op het idee van de Peugeot hybridair omdat deze de motoren alleen over een korte afstand zou helpen, maar in de stad zeer effectief en eenvoudiger.
Wat denk je?
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Spring hybridisatie!




par Christophe » 15/04/16, 12:29

Het idee is goed voor een fiets: het kan interessant zijn, maar de mechanisch opgeslagen energie zal vrij laag zijn... dus ik denk dat het moeilijk zou zijn om deze technologie in de auto te brengen... zonder het gewicht van deze te vergroten. ..

Op het machts- / energieniveau geeft de site alleen deze indicaties:

- Remweg voor een volledige opslag: 120m
- Maximale herstelafstand bij deze volledige opslag: 90m
- Herstart de stroom: 115N / m


Het is al geen macht, maar een koppel. Geen indicatie van de energie die in het systeem kan worden opgeslagen, dus... we zouden met een grote pollepel de opslagefficiëntie kunnen schatten op 90/120%... of 75%... als herstel en versnelling identiek zijn?

115 Nm (et pas N/m qui n'est pas une unité de couple) je présume que c'est le couple maxi, lorsque le ressort est comprimé au max, et par rapport aux VAE, c'est une valeur élevée visiblement, zien: http://www.hollandbikes.com/6-points-cl ... trique.htm

Motorkoppel: dit is de door de motor geleverde kracht (uitgedrukt in Newton per meter: Nm). Dit is ongetwijfeld een van de eerste criteria waarmee u rekening moet houden als u de VAE in berggebieden moet gebruiken. 15, 25, 29, 33, 40, 50 en tot 80 Nm (voor Yamaha): hoe hoger het koppel, hoe meer de fiets capaciteit heeft op de heuvel en / of met een zware belasting. Merk op dat het motorkoppel onafhankelijk is van het vermogen van de motor, die in elk geval beperkt is tot 250 Watts (bijna alle high-end fietsen hebben een 250 Watt). Uit ervaring is een aantal 29Nm het minimum voor zeer heuvelachtige wegen. Het kiezen van een hoog koppel kan verstandig zijn als je niet veel spierkracht hebt of als de fiets zwaar belast is. Aan de andere kant, in de stad en voor tamelijk vlakke dagtochten en / of met slechts een paar lichte ribben, heeft u niet meer nodig dan 20 Nm.


Met andere woorden: als we 115 Nm inzetten bij het starten van een fiets, wordt deze ontlast :)

Ik denk dat het dan de moeite waard is om lucht te gebruiken (ik stelde het voor omdat we het over de luchtmotor hebben...) of een hydraulisch circuit (omkeerbare hydraulische motoren) om energie op te slaan in zwaardere voertuigen en "gratis" koppel te geven na het remmen...
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par raymon » 15/04/16, 14:03

Het idee is goed voor een fiets: het kan interessant zijn, maar de mechanisch opgeslagen energie zal vrij laag zijn... dus ik denk dat het moeilijk zou zijn om deze technologie in de auto te brengen... zonder het gewicht van deze te vergroten. ..

Op de Peugeot Air lijkt het mij dat ze rekenden op een starthulp op honderd meter, wat in de stad weinig aanzienlijke besparingen oplevert. Daar extrapoleert hij wat het zou kunnen opleveren voor een 4T-voertuig
Pas dit mechanisme aan op een vrachtwagen, met een veergrootte van 1.5 m in diameter en 5 cm hoog, het kan een 4T-vrachtwagen opnieuw lanceren over een afstand van 140 m (nadat deze volledig is geladen over een afstand van 140 m).

toch een beetje optimistisch. Voor het gewicht biedt het een koolstofveer, de verliezen zouden lager zijn dan bij een luchtsysteem in Peugeot-stijl.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13706
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1520
Neem contact op met:

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par izentrop » 15/04/16, 14:08

120 m om te stoppen, het remt niet :schok:
115 Nm = 32 mWh, een grapje;)
Onze samenleving produceert voortdurend nieuwe instrumenten, maar vaak prevaleren financiële belangen boven de bescherming van ons milieu.

De batterijen van elektrisch ondersteunde fietsen (VAE) worden tegen lage kosten gerecycled, vaak in ontwikkelingslanden, waar ze grotendeels begraven liggen, en worden tijdbommen. Maar ze worden ook op grote schaal gerecycled om de grondstof terug te winnen, door mensen die niet op de hoogte zijn van het gevaar en onomkeerbaar vergiftigd zijn.
bespreekt samenzwering in plaats van argumenten?

Bij elektrisch rijden is het niet moeilijk om remenergie terug te winnen. Is het gemaakt voor auto's en waarschijnlijk ook voor fietsen?
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par raymon » 15/04/16, 14:15

Bij elektrisch rijden is het niet moeilijk om remenergie terug te winnen. Is het gemaakt voor auto's en waarschijnlijk ook voor fietsen?

Ja, maar duurder, ingewikkelder en verslijt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par Christophe » 15/04/16, 14:31

izentrop schreef:120 m om te stoppen, het remt niet :schok:
115 Nm = 32 mWh, een grapje;)


In Wh ja, het is niet veel ... maar een andere redenering is de volgende.

115 Nm = 115 J wat niet slecht is bij opslag (de F1's hadden het recht om 400 J regeneratief op te slaan)

Als ze bij het opstarten binnen 1 seconde worden losgelaten, komt dit neer op een ondersteuningsvermogen van 115W.
Als ze geleidelijk worden losgelaten gedurende bijvoorbeeld 5 seconden, is het slechts 23 W gemiddeld vermogen, dus niet verschrikkelijk (vergeleken met de 250 W van een VAE)

Als er 115 J vrijkomt op 90 m (dus laten we zeggen 10 seconden op de fiets die goed duwt voor een gemiddelde fietser?) op de fiets is het duidelijk belachelijk: gemiddeld 14 W aan ondersteuning...

Voor de 120 meter hoef je niet te remmen om na 120 meter op de fiets te stoppen, dus ik kan me voorstellen dat het op een steile helling is en dat is de maximale energie die je kunt opslaan : Mrgreen:

Hoe dan ook, de site bevat geen informatie over energie... maar wij zijn er om ze te helpen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par Macro » 15/04/16, 15:06

izentrop schreef:Bij elektrisch rijden is het niet moeilijk om remenergie terug te winnen. Is het gemaakt voor auto's en waarschijnlijk ook voor fietsen?



Op heel weinig elektrische fietsen ...

Ik heb een oude Matra met een originele BionX-set, waar de remherstelfunctie is ... En zelfs met de trap ... En mijn 106 die energie teruggeeft in de batterijen als we langzamer gaan (in dat het belemmert in plaats van langzaam) namelijk Volgens de berekeningen van Remundo ... het opnieuw geïnjecteerd nauwelijks 30% in elektrische energie van cynematique energie (verloren), die ca ca absorbe..C'est al, maar het zal niet vooruit veel verder fietser ... op mijn scootelec nog minder ... Maar ... het bezuinigen van de plaat en de remschijf ... mijn VE is 50 000km en bloedplaatjes zijn nog steeds ... Bijna nieuw ...

De klap van de veer Ik zag onlangs een soortgelijk systeem op een thermische maaiermotor... Wanneer de maaier uitgeschakeld is, belast de traagheid van de motor een veer die, wanneer deze losgelaten wordt, de motor laat starten... Geen starter, geen accu , en een systeem waarmee je de veer gemakkelijk met de hand kunt belasten om normaal opnieuw op te starten... Ik vond dat... Geweldig...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par Ahmed » 15/04/16, 19:58

Er is geen eenvoudig mechanisch herstelapparaat, licht in gewicht en het herstellen van een interessant percentage van wat verloren gaat tijdens het remmen (ik heb het over het geval van fietsen). De accumulatie in een veer is waarschijnlijk de beste oplossing, maar het blijft van een zeer beperkte interesse en heeft alleen betrekking op het gebruik van de stad, omdat de hoeveelheid opgeslagen energie onvoldoende zal zijn om een ​​helling op de weg te beklimmen.
Oplossingen op basis van perslucht of hydrauliek zijn inefficiënt vanwege de verliezen die inherent zijn aan deze systemen.
Het is naar mijn mening meer een marketingaanpak die surft op de groene kant van het concept...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par raymon » 15/04/16, 21:01

Het voordeel van een dergelijk systeem zou zijn dat het een thermische motor zou helpen opstarten. Deze kan uiteraard alleen over zeer korte afstanden in de stad werken, dus het zou noodzakelijk zijn om het geleverde vermogen nauwkeurig te kunnen berekenen. Hij is niet groener dan een hypercomplexe Prius die nauwelijks efficiënter is dan een conventionele auto.
Wie kan een volledige berekening uitvoeren?
Wat belangrijk is, zijn de financiële kosten in vergelijking met de verkregen reële economie.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Spring hybridisatie! Fiets met mechanische assistentie




par Ahmed » 15/04/16, 21:27

Hij is niet groener dan een hypercomplexe Prius die nauwelijks efficiënter is dan een conventionele auto.

Absoluut! Aan voorbeelden van "verdrâtitude" geen gebrek!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten