Hoeveel kerncentrale + te rijden elektrische?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17

Re: En de prestaties van een elektrische auto?




par fredericponcet » 20/09/13, 09:33

Christophe schreef:
fredericponcet schreef:"maar met je zonnepanelen kun je niet eens een elektrische verwarming aandrijven"!!!


Nou, dat is waar, toch? Of gewoon één bij mooi weer (en in dit geval, op een goed ontworpen huis met natuurlijke zonnewinst, is verwarming niet nodig...)

Wat wat? Ben ik een das of was dat ironie of begreep ik de grap verkeerd?


Ja, dat is het. Natuurlijk kun je geen elektrische kachels aandrijven met fotovoltaïsche panelen, maar dat zou toch helemaal onzin zijn, terwijl een simpele kas veel efficiënter zou zijn.
Ik zei "dassen", het is een beetje hard omdat het alleen maar onwetendheid is, maar ik bedoelde om daar te komen, je moet bedenken dat het meest interessante gebruik van elektriciteit verwarming zou zijn! We zijn het er echter over eens dat het het meest stomme gebruik is dat er is.
0 x
Zenuwachtig
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 13/07/08, 16:14
Plaats: Essonne, Frankrijk

raffinaderijen verbruiken elektriciteit




par Zenuwachtig » 20/09/13, 09:55

twee omissies in deze benadering "hoeveel kerncentrales moeten 280 miljoen elektrische voertuigen in Europa aandrijven"

1 - benzine en vooral diesel kosten elektriciteit voor raffinage. Voor diesel in Frankrijk is het ongeveer 5 tot 7% ​​van de dieselenergie die beschikbaar komt dankzij de kwaliteit van de geïmporteerde olie.
om uit ruwe olie van "lichte" kwaliteit (bijvoorbeeld Libische olie) 100 equivalent w/h diesel te verkrijgen, is het nodig om 5 tot 7 w/h elektriciteit te verbruiken

In andere landen bedragen de elektriciteitskosten van dieselbrandstof 10-20%

anders uitgedrukt door olie voor auto's te verwijderen, zouden we elektriciteitsproductie besparen, dus de behoefte aan 55 Gw voor ik weet niet hoeveel Tw/h zou met ongeveer 10% naar beneden moeten worden bijgesteld

2 - de oliekosten voor het vervoeren van benzine, diesel etc. plus verdampingsverliezen. We kunnen ongeveer 2% van de 55 Gw aan vermogen verwijderen om de 280 miljoen Europese elektrische voertuigen op te laden
0 x
Stop co2 - Houtskeletbouw BBC
- warmtepomp zorgeloze werking sinds 2010
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 20/09/13, 10:35

Een andere benadering, in ecologische auto schatten ze in 2020 dat het elektrisch verbruik van elektrische auto's 1% zal zijn van ons huidige verbruik.
Om in verband te worden gebracht met de verwachte daling van het verbruik met de isolatie die meer dan 1% zou moeten bedragen, is er geen elektriciteitscentrale meer te verwachten.

Voor de post hierboven, interessant om te weten dat voor 100 Wh diesel 7 Wh elektriciteit nodig is.
Met een dieselrendement van 10% in de stad, is 1% van de elektriciteit nodig om 70 km elektrisch af te leggen om 1 km met diesel af te leggen. Het totale oververbruik van elektriciteit zou slechts 30% zijn in vergelijking met diesel, zonder de verbrandingsproblemen erachter... Nog te bevestigen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: raffinaderijen verbruiken elektriciteit




par Christophe » 20/09/13, 10:40

Jumpy schreef:twee omissies in deze benadering "hoeveel kerncentrales moeten 280 miljoen elektrische voertuigen in Europa aandrijven"


De raffinage / transportopbrengst is echter wel opgenomen in de tabel die ik hierboven heb gezet... Mijn berekening betreft alleen Franse wegvoertuigen...

Bovendien moeten sommige (moderne) raffinaderijen hun eigen elektrische turbine hebben in plaats van aan de fakkel te slingeren, toch? Dus nul elektriciteitskosten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/09/13, 15:46

Hallo Arnaud, en neem me niet kwalijk, ik probeer je punt te begrijpen met de details van je berekeningen.
Corrigeer me als ik het fout heb en verfijn mijn basis:
Arnaud M schreef:Voor de post hierboven, interessant om te weten dat voor 100 Wh diesel 7 Wh elektriciteit nodig is.
Met een dieselrendement van 10% in de stad, is 1% van de elektriciteit nodig om 70 km elektrisch af te leggen om 1 km met diesel af te leggen. Het totale oververbruik van elektriciteit zou slechts 30% zijn in vergelijking met diesel, zonder de verbrandingsproblemen erachter... Nog te bevestigen.

Dus een diesel die "aan de pomp" 5 tot 7 liter per 100km verbruikt of 50 tot 70 kWh
(aangenomen wordt dat elke vloeibare brandstof: benzine, diesel, LPG 10kWh/liter bevat)
...Verbruikt ongeveer 700 Wh diesel per km in de stad (gelijk aan 7 liter per 100 km) en heeft 49 Wh elektriciteit nodig.

Wetende dat elektrische auto's 200Wh per kilometer verbruiken (dit is het geval van onze oude 106/AX/Saxo, en die van de meest efficiënte nieuwe (Leaf, Fluence, Tesla). Dit vertegenwoordigt ongeveer 25% van de elektrische energie die wordt verbruikt om 1 liter diesel.
Natuurlijk verbetert deze verhouding met een MIA die tussen de 100 en 150Wh per km verbruikt (dat is 33 tot 50%) maar niet de 70% haalt die je aankondigt.
:?

In elk geval mist deze berekening de rest van de belichaamde energie in een liter brandstof, d.w.z. de energie die nodig is om het te extraheren, en vooral te transporteren, te verfijnen, opnieuw te transporteren... Deze cijfers variëren enorm tussen de plaats van extractie en de kwaliteit van de aanslag, maar de enorme afstanden zorgen ervoor dat sommige experts schatten, maar ik kan geen publiceerbare links vinden dat het 2 tot 3 keer de energie zou zijn die in een liter brandstof zit.
Als we het zouden kunnen bewijzen en de autofabrikanten voor dit feit zouden kunnen plaatsen, zouden we de gevolgen van wiel tot wiel echt kunnen vergelijken.

Het zou heel verontrustend zijn om te zeggen dat een auto die verbruikt bij de 5litres 100km-pomp feitelijk 15-liters heeft verbruikt ...

Als een elektrische auto 20 kWh per 100 km verbruikt (d.w.z. het energie-equivalent van 2 liter per 100 km), als we de EDF-coëfficiënt van 2,58 optellen, is dat 51,6 kWh per 100 km, of nauwelijks meer dan 5 liter.
Gelukkig is deze coëfficiënt van 2,58 geen dodelijk ongeval, maar eerder een enorme troef voor hernieuwbare energie...

Zo hebben de 3.000 kWh die mijn zonnepanelen jaarlijks produceren een opbrengst van 1 (of 100% zo u wilt) aangezien deze elektriciteit lokaal wordt gebruikt in plaats van via hoogspanningslijnen over lange afstanden te worden getransporteerd.
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 21/09/13, 17:22

Citro schreef:
maar ik kan geen publiceerbare links vinden die 2-3 keer zoveel energie in een liter brandstof zouden zijn.



We zouden de vraag moeten kunnen benaderen met deze getuigenis van een ander forum :

De laatste supertanker waarmee ik voer in 2004, en hij vaart nog steeds, had een 2 kW 25000 toeren 78-takt motor.
Het verbruik bedroeg 95 ton zware stookolie (IF380 per dag).
Hoofdafmetingen: Lengte 333 meter, breedte 60 meter (dubbelwandig), diepgang bij vollast 26 meter.


Met zijn vaardigheid en zijn snelheid zouden we in staat moeten zijn om de vraag te 'kaderen'... nou ja, het antwoord!

Ik vond als info dat een containerschip er 43 dagen over doet tussen Shanghai en Le Havre.

Dus laten we zeggen 20 dagen van Angola naar Le Havre of van Venezuela...

Dus 20 X 100 ton zware brandstof verbruikt voor 400 ton vervoerd...

Ik denk dat we er ver naast zitten!

Ongetwijfeld is het nodig om de hele keten te bekijken: pijpleiding, winning, etc<... maar zelfs! Ik twijfel sterk!

Aan de andere kant benaderen we deze tarieven in het rampzalige geval van de bitumineuze zanden van Alberta, omdat we tonnen zand verhitten, na ze te hebben geroerd, om de olie te extraheren (bitumen te dik aan de oorsprong). Daar is het desastreus - en alleen winstgevend als olie rond de 50 tot 100 dollar kost... Vandaar het recente succes!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 21/09/13, 18:09

Citro schreef:Zo hebben de 3.000 kWh die mijn zonnepanelen jaarlijks produceren een opbrengst van 1 (of 100% zo u wilt) aangezien deze elektriciteit lokaal wordt gebruikt in plaats van via hoogspanningslijnen over lange afstanden te worden getransporteerd.
: Mrgreen:


Sorry dat ik de Citro-spelbreker speel, maar uw PV-zonnepanelen hadden ook een belichaamde energie die ook niet noodzakelijkerwijs "helemaal roze" is!
Maar het is duidelijk dat het voordeel naar de elektrische auto gaat, op voorwaarde dat de productiebron van nucleaire of hernieuwbare oorsprong is.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 22/09/13, 08:43

Diagnose van openbare verlichting door ADEME
Bron ADEME 2008

Openbare verlichting in Frankrijk = 5.6 TWh / jaar

d.w.z. 5 kWh / jaar om de kraaien te verlichten

Hier zijn enkele dromerige berekeningen:

Door elke tweede lamp in de openbare verlichting uit te doen, kunnen een half miljoen elektrische auto's worden opgeladen....

en nog steeds duidelijk te zien in de straten...

In Frankrijk wordt gemiddeld 5,6 TWh verbruikt door de openbare verlichting, d.w.z.:
18% van het totale energieverbruik van Franse gemeenten
47% van hun elektriciteitsverbruik. De huidige uitstoot van Franse openbare verlichting wordt door ADEME geschat op ongeveer 670 ton CO000-equivalent/jaar


Dit komt overeen met 15 kWh/dag

De helft van deze energie geeft 7 kWh

d.w.z. het opladen van 500 elektrische auto's aan 000 kWh/nacht, waardoor ze ongeveer 15 km autonomie per dag krijgen voor volledig comfortabele en uitgeruste auto's...

Bedenk echter dat deze kolossale energie door de gemeenschappen wordt betaald voor een vrij dubieuze dienst.

In werkelijkheid weet EDF 's nachts niet wat te doen met zijn GW... Het verbruik van openbare verlichting mobiliseert gemiddeld precies 640 MW!

Dat betekent dat je 's nachts 1300 MW nodig hebt, dus 2 nachtelijke elektriciteitscentrales van 900 MW voor openbare verlichting... of eenvoudiger een EPR...

Ik denk dat het meditatie verdient : Idee:

bron: Forum Oleoceen
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/09/13, 09:42

Ik heb de indruk dat de reflectie begint. Gemeenten gaan hier beter naar kijken...

Maar we weten hoeveel dit wordt geassocieerd met beveiliging, een gevoelig onderwerp. En voor een burgemeester die zijn zetel kwijt is voor "zo weinig" (want in de begroting, naast zwembaden, feestzalen, gemeentepersoneel enz... weegt het weinig)

Maar je hebt gelijk. Ik woon in een gehucht waar geen straatverlichting is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 22/09/13, 10:09

Idee voor Manuel V. betreffende Marseille; gewoon meer straatverlichting plaatsen!! :P
0 x
Beeld

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten