Hoeveel kerncentrale + te rijden elektrische?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 18/09/13, 18:01

Christophe schreef:Er zijn ook de alternatieve oliën...

Het meest veelbelovende (en zeker onbekende) is dat op basis van microalgen, compleet dossier: https://www.econologie.com/forums/microalgue ... 10514.html


Micro-algen gedoteerd met CO2, zelf gewonnen uit een fossiele energiecentrale... het gaat meer om de valorisatie van broeikasgassen dan om een ​​echt alternatief voor onze honger naar energie.

Welnu, om terug te komen op onze energiecentrales, om een ​​heel nationaal wagenpark van middelgrote elektrische voertuigen te voorzien, hebben we het volgende nodig:

-Ongeveer 4 elektriciteitscentrales van het EPR-type, dwz 16/18 kernreactoren op een basis van 1600 megawatt per eenheid.

OU

- 110 GW aan windvermogen, d.w.z. tussen de 130 en 000 windturbines ... het hangt allemaal af van hun afmetingen (1000 komt overeen met windturbines van 000 MW en 130 meter hoog ...)

OU

-220 GW aan fotovoltaïsche zonne-energie...

Of een mix van de drie met een sterke nucleaire dominantie...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/09/13, 18:04

Nou, het zal laden wanneer de auto is aangesloten ... daarna kan het elektronische optimalisaties hebben!

Dat brengt het onderwerp naar voren smartgird dankzij elektrische auto's!

We hebben een goed onderwerp, goed compleet eindelijk, bedankt Jonule!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/09/13, 18:25

Christophe schreef:
We corrigeren door de verschillende uitgangen na deze tabel van de pomp: 511 * 0.98 * 0.30 * 0.90 = 135 "mechanische" TWh vereist voor op olie gebaseerd wegtransport



We waren niet zo ver uit elkaar.

135 TWH voor al het wegtransport

Ou

Het duurt dus ongeveer 1,5 TWh * 38 = 57 TWh
alleen voor auto's;

Als je bedenkt wat de vrachtwagens, de bussen rijden... lijkt het me nogal samenhangend!!! (we zijn het erover eens dat dit ordes van grootte zijn)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 18/09/13, 18:29

Ja, de orde van grootte was goed!

Ik denk dat het aandeel auto's in werkelijkheid toch iets hoger ligt (70 tot 90 TWh met een pollepel...)

Achteraf zijn het gegevens die nauwelijks meer "aanpasbaar" zijn, aangezien het, zelfs als u het betreffende park kent, moeilijk is om de werkelijk afgelegde kilometers en dus het respectieve verbruik te kennen!

Misschien heeft de Belastingdienst wat info! : Cheesy:

Maar goed voor ons is het van weinig belang!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/09/13, 10:21

Ik heb snel gezocht, maar kon geen gegevens vinden over het verbruik van auto's in vergelijking met dat van vrachtwagens/bussen/tractoren/boten...

Dus we zullen het niet weten. Behalve vinden.

Ik denk dat vrachtwagens: a) het verbruikt; b) hij rijdt miljoenen km... Zie de 500 l tanks!

Aan de andere kant had ik in feite de verliezen op de "elektrische ketting" verwaarloosd. Ze zijn niet te verwaarlozen!!!

Liever dan qua EPR, geef ik de voorkeur aan de aansluiting met het Duitse windpark (vandaag!)...

Vergeet niet dat we hier in een "droom van de elektrische fee" zijn: in één nacht schakelt het hele wagenpark van Franse auto's over op EV!

Ik denk dat deze omschakeling alleen zinvol is als:

a) tegelijkertijd worden economieën ontwikkeld; wat niet onrealistisch is: elektrische convectoren zullen stilaan uit het landschap verdwijnen; de apparaten zullen allemaal A++ of A+++ zijn (een herschikking van de weegschaal is gepland); de processen in de fabrieken kunnen aanzienlijke winst opleveren!

b) we geven de voorkeur aan hernieuwbare energie, zelfs tijdelijke energie (PV), met opslag in de batterijpakketten van elektrische auto's...

Ik zal voortaan de kwestie van de productie van elektriciteit uitsluiten van de "inherente beperkingen" in de ontwikkeling van de EV. Ook al moeten we de plaatsing van PV-daken, windturbines stimuleren want we mogen niet naïef zijn. Er blijft de beschikbaarheid van lithium, etc. En de prijs!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/09/13, 10:24

Christophe schreef:
Maar goed voor ons is het van weinig belang!


Nou ja: de transformatie van het wagenpark is mogelijk; die van het wagenpark, tractoren, enz... veel minder!

Voor transport zal het nodig zijn om in te spelen op de vermindering van de "Browniaanse beweging" van goederen op wereldschaal: autostoelen waarvan het metalen karkas in Spanje wordt gelast, naar Slovenië wordt vervoerd om te worden afgedekt, en die terugkeert naar Peugeot in Mulhouse om in de auto's te worden gemonteerd (elektrisch ?????????? Ik maak een grapje, ze importeren ze van Mitsubishi in Japan)
0 x
fredericponcet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 29/06/11, 10:17

Re: En de prestaties van een elektrische auto?




par fredericponcet » 19/09/13, 16:35

Christophe schreef:Of moet elektrische verwarming verboden worden... wat geen slechte zaak zou zijn!


Daar ben ik het mee eens !

Als je bedenkt hoe moeilijk het is om warmte om te zetten in elektriciteit, wil je de dassen slaan die je vertellen: "maar met je zonnepanelen kun je niet eens een elektrische verwarming aandrijven"!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: En de prestaties van een elektrische auto?




par Christophe » 19/09/13, 16:40

fredericponcet schreef:"maar met je zonnepanelen kun je niet eens een elektrische verwarming aandrijven"!!!


Nou, dat is waar, toch? Of gewoon één bij mooi weer (en in dit geval, op een goed ontworpen huis met natuurlijke zonnewinst, is verwarming niet nodig...)

Wat wat? Ben ik een das of was dat ironie of begreep ik de grap verkeerd?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/09/13, 16:48

Did67 schreef:Ik heb snel gezocht, maar kon geen gegevens vinden over het verbruik van auto's in vergelijking met dat van vrachtwagens/bussen/tractoren/boten...


Het maakt niet uit, het was de orde van grootte die er voor ons toe deed om de vraag te beantwoorden en we hebben het antwoord!

Voor zwaar transport en lange afstanden geloof ik veel meer in "biologische synthese" oliën dan in elektriciteit...

De meest veelbelovende (en een van de minst bekende): https://www.econologie.com/forums/microalgue ... 10514.html

Elektriciteit zal in deze 2 gevallen altijd beperkt zijn, tenzij je de Mr Fusion vindt (Terug naar de toekomst hihihi) of een technologische sprong maakt, zowel in batterijen als in de productie van hernieuwbare en lokale elektriciteit...
0 x
Regismu
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 349
Inschrijving: 26/03/10, 17:11
Plaats: 13
x 6




par Regismu » 19/09/13, 19:15

Bonsoir à tous

Ik waardeerde al uw uitwisselingen en ik geloof dat een klein deel van de oplossing inderdaad in de "carport" ligt.. en ja, steeds meer fabrieken/industrieën/bedrijven investeren in fotovoltaïsche energie door hun daken en hun parkings te bedekken.. reeds voor hun interne behoeften en hun wagenparken... sommige parkings stellen zelfs oplaadpunten ter beschikking.

dus ja het is al vooruitgang die alleen maar meer en meer kan ontwikkelen.. en door ter plaatse te produceren op de verbruiksleiux besparen we 3 reactoren die alleen maar netwerkverliezen veroorzaken.. : Mrgreen:

kijk naar alle beschikbare daken die we hebben voor iedereen om mee te doen .. waarom doorgaan met het plaatsen van "nutteloze" tegels als we modules kunnen plaatsen .. .. het kan nu en heel eenvoudig .. en binnen ieders bereik
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten