Hoeveel kerncentrale + te rijden elektrische?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: Hoeveel kerncentrale + te rollen ELECTRIQU




par jonule » 18/09/13, 13:57

noch elektrische verwarming 's nachts bij vriesweer, de t°C die de batterijen doodt...
Dirk Pitt schreef:Enorme misleidend amalgaam !!!!
3 de tijden thermische energie die wordt geproduceerd door de nucleaire reactie.
als men consumeert moet meer elektrische 1Wh worden geproduceerd 1Wh elektrische +, niet 3.
Dus zelfs in het extreme geval dat u citeren: 300M van elektrische voertuigen of 588Twh, het is niet 55 3 reactoren tijden.


hier daarentegen sta ik mezelf toe aan te dringen zodat het duidelijk is: om 1TWh in uitlaat te gebruiken, is het noodzakelijk om 3 TWh centraal te produceren: ik spreek niet over elektrische of thermische TWh, ik veroordeel de output.

in een energiecentrale is er het thermische verlies vóór de dynamo (koelkolommen, rookpluimen) geproduceerd door de thermische kernreactie om de primaire en secundaire waterverwarmingscircuits te koelen (toename van de t°C van het afgevoerde water), en het elektrische verlies tussen de dynamo en het stopcontact, dat niet wordt veroorzaakt door de kernreactie, dit verlies in de kabels en transformatoren is zeer reëel, het is niet "1 voor 1" zoals u citeert?!

stel dat de verliezen in de kabels en transformatoren 30% zijn, er is 1,43 TWh elektriciteitsproductie nodig voor 1 TWh elektriciteitsverbruik.
en nog steeds 3 TWh aan nucleaire productie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoeveel kerncentrale + te rollen ELECTRIQU




par Christophe » 18/09/13, 13:58

+1 springerig er is geen probleem, vooral als we rekening houden met de toenemende penetratie van het park!

Dirk Pitt schreef:Enorme misleidend amalgaam !!!!
3 de tijden thermische energie die wordt geproduceerd door de nucleaire reactie.
als men consumeert moet meer elektrische 1Wh worden geproduceerd 1Wh elektrische +, niet 3.
Dus zelfs in het extreme geval dat u citeren: 300M van elektrische voertuigen of 588Twh, het is niet 55 3 reactoren tijden.


Ik had de cijfers of de methode nog niet gecontroleerd, maar het leek me dat 165 extra reactoren enorm was...

Een eenvoudige berekeningsmethode: neem het verbruik van aardolieproducten voor het wegverkeer in Frankrijk (zeker op de website van INSEE), zet dit om in mechanische en vervolgens elektrische GWh...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/09/13, 14:03

natuurlijk is het enorm, daarom wilde ik verder gaan met het onderwerp, uitgaande van de slechtste situatie, inclusief misrekening...

blijkbaar zijn de verliezen veel minder dan 30%, maar nog steeds reëel:
"
Energieverliezen gekoppeld aan het elektriciteitstransmissienetwerk (RTE) variëren tussen 2 en 3,5% van het Franse verbruik, afhankelijk van het seizoen en het tijdstip van de dag. Gemiddeld is het tarief 2,5%, wat overeenkomt met ongeveer 11,5 TWh (TeraWatt-uur) per jaar70. Gemiddelde verliezen op het distributienet zijn ongeveer 6%, waarvan 3,5% technische verliezen (voornamelijk door Joule-effect) en 2,5% verliezen door fraude of meetfouten.
"
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lect ... _en_France

Ik behoud gemiddelden 2.5% + 6% = 8.5%
Dernière édition par jonule de 18 / 09 / 13, 14: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoeveel kerncentrale + te rollen ELECTRIQU




par Christophe » 18/09/13, 14:04

jonule schreef:hier daarentegen sta ik mezelf toe aan te dringen zodat het duidelijk is: om 1TWh in uitlaat te gebruiken, is het noodzakelijk om 3 TWh centraal te produceren: ik spreek niet over elektrische of thermische TWh, ik veroordeel de output.


Uw 3 thermische TWh geeft in feite ongeveer 1 elektrische TWh!

Geen enkel vermogen van een kern- (of elektrische) krachtcentrale wordt gegeven in thermisch vermogen, we spreken altijd van bruikbare energie dus elektrisch vermogen!

De prestaties van een thermische motor en de verliezen op de primaire energie zijn ongeveer gelijk aan die van een elektromotor! We hebben een onderwerp dat de berekening beschrijft. Ik zal het vinden!

Dus als je je berekening opnieuw wilt doen, doe het dan opnieuw met de methode die ik net heb gegeven!
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 18/09/13, 14:06

Ouhla let op, je zegt dat een kerncentrale van de laatste generatie EPR net zo krachtig is als een thermische centrale met de olie, met de nadelen van het erts en het afval, zonder te spreken over de ongevallen en dément-télements? =)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hoeveel kerncentrale + te rollen ELECTRIQU




par sen-no-sen » 18/09/13, 14:09

Christophe schreef:Ik had de cijfers of de methode nog niet gecontroleerd, maar het leek me dat 165 extra reactoren enorm was...



Nee, want het is in de buurt 4 kerncentrales van het type EPR bovendien.
Dit cijfer zou echter sterk kunnen worden verminderd door het wanbeheer van elektrische verlichting 's nachts te beperken...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
aamgr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 02/04/10, 10:11




par aamgr » 18/09/13, 14:12

Hallo,
Als we het met jullie vooral hebben over auto's met elektromotoren die worden aangedreven door een batterij, zijn er ook andere technologieën, zoals de brandstofcel, die waterstof en zuurstof omzet in elektriciteit en water.
Na het probleem blijft de opwekking van waterstof waarvoor ook energie nodig is.
Sommigen stellen voor om met een reformer waterstof te produceren uit methanol, dat kan worden geproduceerd uit ons afval.

dank u
0 x
Sparen de planeet allemaal bij elkaar
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Hoeveel kerncentrale + te rollen ELECTRIQU




par Christophe » 18/09/13, 14:16

Christophe schreef:De prestaties van een thermische motor en de verliezen op de primaire energie zijn ongeveer gelijk aan die van een elektromotor! We hebben een onderwerp dat de berekening beschrijft. Ik zal het vinden!


Hier is het: https://www.econologie.com/forums/voiture-el ... 10080.html

Resultaat: in beide gevallen 22% rendement op primaire energie!

Wat het olieverbruik in Frankrijk betreft, vindt u zeker cijfers in deze 2 documenten:
https://www.econologie.com/energie-factu ... -3841.html
et https://www.econologie.com/les-prix-marg ... -3486.html

Anders rechtstreeks op de Insee-website: http://www.insee.fr/fr/themes/tableau.a ... ATnon11329

Beeld

Zet deze miljoenen tonnen olie om in elektrische TWh en deel dit door de jaarproductie van een reactor en je bent klaar!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 18/09/13, 14:18

amgr schreef:Hallo,
Als we het met jullie vooral hebben over auto's met elektromotoren die worden aangedreven door een batterij, zijn er ook andere technologieën, zoals de brandstofcel, die waterstof en zuurstof omzet in elektriciteit en water.
Na het probleem blijft de opwekking van waterstof waarvoor ook energie nodig is.
Sommigen stellen voor om met een reformer waterstof te produceren uit methanol, dat kan worden geproduceerd uit ons afval.

dank u


Het totale rendement op waterstof is nog slechter dan dat van een elektrische auto (ongeveer 22% zoals we net hebben laten zien), het ligt rond de 5 tot 10%!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 18/09/13, 14:26

Christophe schreef:

Zet deze miljoenen tonnen olie om in elektrische TWh en deel dit door de jaarproductie van een reactor en je bent klaar!


Het rendement van een warmtemotor is ongeveer 20% tegen 50% voor de elektromotor,
Elektrisch is dus 2,5 keer efficiënter dan thermisch, dus vergeet met deze parameter geen rekening te houden.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten