Gelijmde gelamineerde houten fiets (geen karton!)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Gelijmde gelamineerde houten fiets (geen karton!)




par Christophe » 01/06/21, 18:04

Een houten fiets, het idee is prijzenswaardig (er waren al andere projecten: uitvindingen-innovaties / een-houten-fiets-en-kit-the-sandwichbike-t14251.html ) ... maar realisatie in verlijmd gelamineerd hout is ingewikkeld waardoor de kostprijs zal stijgen ... hoe zit het met weerstand? Gewicht en ... duurzaamheid?

Aan de andere kant vind ik dat het wel prettig rijden moet zijn: het onderstel was waarschijnlijk flexibel genoeg om het zonder demping te doen. : Cheesy:

De weerstand van hout (Re) is minimaal 10 keer minder dan aluminium en 20 keer minder dan staal...

Opmerking van de auteur: https://www.facebook.com/guillaume.dumont.lille/

Bonjour à tous!
Eind 2020 vertelde ik je over mijn plan om een ​​low-tech fiets te maken. Het project vorderde en ik maakte een blog rond het project. http://bicycletteenbois.fr/
Er moet nog veel gebeuren: testcampagne, certificering (?), Open-sourceplannen, ontwikkeling van productiekits, COXNUMX-voetafdruk, financiering ...
Maar de eerste stap, die erin bestaat een eerste model te maken dat werkt en goed werkt, lijkt op de goede weg.

Bedankt voor je opmerkingen en advies!


bike_wood0.png
velo_bois0.png (1.45 MiB) 3839 keer bekeken


velo_bois.jpg


velo_bois6.jpg
velo_bois6.jpg (206.69 KiB) 3839 keer bekeken


velo_bois2.jpg
velo_bois2.jpg (112.67 KiB) 3839 keer bekeken


velo_bois3.jpg
velo_bois3.jpg (111.42 KiB) 3839 keer bekeken


velo_bois4.jpg
velo_bois4.jpg (149.38 KiB) 3839 keer bekeken


velo_bois5.jpg
velo_bois5.jpg (90.32 KiB) 3839 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Gelijmde gelamineerde houten fiets (geen karton!)




par Christophe » 01/06/21, 18:24

De houten ligfietsversie ... dezelfde realisatietechniek: ik presenteer je de ZELO (omdat er een heilige ZELE voor nodig is om aan deze realisatie te beginnen!) ...

wood_recumbent_bike.jpeg
velo_couché_bois.jpeg (106.32 KiB) 3833 keer bekeken


fiets_ligfiets_hout2.jpeg
velo_couché_bois2.jpeg (49.06 KiB) 3833 keer bekeken


Hoeveel weegt hij? Als ik de doorsnede van de balken zie... :schok: :schok: :schok:
Het valt niet te ontkennen: ik geef de voorkeur aan goed oud gelast gebout staal! : Cheesy: : Cheesy:

Maar ik groet de moed van de ontwerpers en het is waar dat het mooi is met zijn rondingen!

https://www.lairdubois.fr/pas-a-pas/1-l ... -bois.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gelijmde gelamineerde houten fiets (geen karton!)




par Exnihiloest » 02/06/21, 11:46

 
Mooie prestatie.
Het enige dat u nog hoeft te doen, is de echte wielen erop zetten:

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten