Fietsstootdempers: vermogen en energieverbruik?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Fietsschokbrekers: vermogen en energieverbruik?




par Christophe » 03/12/19, 19:52

Nou vrienden, het is bijna Kerstmis, dus ik vond dit, tegen een goede tweedehandsprijs, niet te ver weg, dus ik werd verliefd, het is meer dan 10 jaar oud, maar het is heel erg schoon voor zijn leeftijd!

Het is een VIPERFS 3.0:

Viper_FS_30.jpg
Viper_FS_30.jpg (130.16 KiB) 3206 keer bekeken

Viper_FS_30_2.jpg
Viper_FS_30_2.jpg (208.52 KiB) 3206 keer bekeken

Viper_FS_30_3.jpg
Viper_FS_30_3.jpg (165.22 KiB) 3206 keer bekeken


Ik ben van plan het te elektrificeren, ik zou nu een echt solide basis hebben, in tegenstelling tot de Rockrider 5.0 van mijn 1e elektrische mountainbike!

Het voordeel, en de link met dit onderwerp, is dat het heeft schokdempers ontgrendeld door een simpele hendel (voorkant en achterkant).

Ik zal dus in staat zijn antwoord op de vraag hoeveel energie de schokdempers verbruiken!

Het volstaat dat ik dezelfde route afleg (meerdere keren voor meer precisie) met dezelfde gemiddelde snelheid, dan heb ik 2 verbruiken in Wh/km... en we zullen zien welke beter zal zijn en in welke verhoudingen!

Ik heb al een idee van het verbruik van de mountainbike met de rockrider basis: 10 tot 17 Wh/km afhankelijk van de route en de gemiddelde snelheid.

Ik heb al gemerkt dat sterke acceleratie bij elektrische voortstuwing niet synoniem was met fors overconsumptie....
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten