elektrische vliegtuigen E-Fan

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: E-Fan elektrisch vliegtuig




par Christophe » 10/03/20, 01:24

Ik weet het... maar we hadden het er nergens anders over gehad dan over dit onderwerp (laatste bericht hierboven uit 2016...)

Inmiddels is het gerepareerd neem ik aan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: E-Fan elektrisch vliegtuig




par thibr » 13/06/20, 15:30


De Sloveense fabrikant Pipistrel heeft zojuist zijn Velis Electro tweezitsvliegtuig gecertificeerd. Dit is een wereldprimeur voor een 100% elektrisch vliegtuig. Het maakt de weg vrij voor een schonere luchtvaart, wat nu een van de prioriteiten van veel luchtvaartfabrikanten is geworden.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: E-Fan elektrisch vliegtuig




par GuyGadebois » 13/06/20, 19:05

Het is goed om zijn patent te halen, niet om te reizen.
De bescheiden autonomie van 90 minuten (inclusief veiligheidsmarges) is perfect verenigbaar met de basispilootopleiding. De instructiesessies duren nauwelijks langer dan 45 minuten, waarbij veel baanrondes de touch-and-go aaneenschakelingen. Luidruchtige repeterende manoeuvres voor omwonenden die blij zijn met de komst van de elektrische vliegtuigen.

https://www.lepoint.fr/economie/l-avion ... 523_28.php
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: E-Fan elektrisch vliegtuig




par Christophe » 13/06/20, 19:08

Lekker verlengen! Niet ver van een motorzweefvliegtuig! Niets te maken met de luchtvaartonzin die de eFan was! : Mrgreen:

Dit bewijst eens te meer dat kmo's ondanks hun tientallen miljoenen R&D over meer vaardigheden en betere resultaten kunnen beschikken dan multinationals!

ps: uh... de e-Fan was niet gecertificeerd?? :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten