Engine End 100% diesel of benzine om 2040 ???

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par Remundo » 21/08/19, 21:20

het probleem is dat een "vervuilende" auto helemaal niets betekent ...

bij CO2-emissies zorgen directe injecties voor een completere verbranding, maar de andere kant van de medaille zijn fijne deeltjes ...

er is geen "geagglomereerde index" die alle vervuiling van een voertuig meet. En zelfs voor elektrische auto's wegen bepaalde externe factoren zwaar op het milieu (mijnbouw voor batterijen, de oorsprong van het opladen van elektriciteit, enz.)

om relevant te zijn, is het beste compromis de hybridisatie van voertuigen, met een klein batterijpakket voor stadsritten, en een warmtemotor voor autonomie + lange afstanden.

we moeten veel meer werken aan een duurzame energiemix (inclusief biobrandstoffen) alleen op de voertuigen zelf.
0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par moinsdewatt » 10/09/20, 08:17

Het Uber-platform verbindt zich ertoe om tegen eind 2024 geen dieselvoertuigen meer in het verkeer te brengen in Frankrijk

AFP gepubliceerd op 08 sept. 2020

Het Uber-reserveringsplatform voor auto's met chauffeur beloofde dinsdag om tegen het einde van 2024 geen dieselvoertuigen meer in Frankrijk te laten circuleren en een jaar later 50% van de elektrische voertuigen te bereiken.

"We doen (...) een historische toezegging in onze branche, namelijk 50% elektrische voertuigen tegen 2025," vertelde Laureline Serieys, hoofd van de Franse activiteiten van Uber, aan verslaggevers. Zo moeten tegen 15 zo'n 000 auto's op elektrisch schakelen, een cijfer dat te vergelijken is met de huidige 2025 jaarlijkse verkopen, zei ze.

Om zijn chauffeurs aan te moedigen hun voertuigen om te bouwen, zal Uber een soort pot creëren, gevoed door een prijsstijging van 3 cent per kilometer op 1 januari 2021, waar het bedrijf 3 cent uit eigen zak aan toevoegt. Een chauffeur die 42 uur per week gebruik maakt van het platform, kan dus 4 euro hulp krijgen als hij na drie jaar besluit een elektrische auto te kopen, legt de zaakvoerder uit. Dit systeem vervangt eind 500 een steun van 2021 euro per rit betaald aan elektrisch aangedreven chauffeurs (gemaximeerd op 1 euro), die nauwelijks wordt gebruikt, voegde ze eraan toe.

In totaal schat Uber het bedrag aan hulp waar chauffeurs over vijf jaar van zullen kunnen profiteren op 75 miljoen euro, waarvan de helft door klanten en de andere door het bedrijf. Ritten gemaakt met 'Uber Green', een formule voor het reserveren van hybride of elektrische voertuigen - momenteel 17% van de vloot - worden niet beïnvloed door de stijging van 3 cent per kilometer en worden goedkoper, aldus Uber. Frankrijk.

Uber heeft een Europese overeenkomst getekend met Renault en Nissan "om de toegang tot elektrische voertuigen voor VTC-rijders te vergemakkelijken". Het platform heeft ook een overeenkomst gesloten met EDF en Power Dot om zijn chauffeurs verlaagde tarieven en / of gereserveerde snellaadstations aan te bieden.

Deze maatregelen maken deel uit van een wereldwijd plan van naar schatting 800 miljoen dollar om honderdduizenden chauffeurs in de Verenigde Staten, Canada en Europa te helpen om tegen 2025 over te schakelen op elektrische voertuigen.

Het verkeersniveau van Uber in Frankrijk lijdt onder de gevolgen van de gezondheidscrisis en ligt momenteel op 70% van het gebruikelijke niveau, en zelfs op 40% naar luchthavens, zei Laureline Serieys.



https://www.connaissancedesenergies.org ... 025-200908
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par Rajqawee » 10/09/20, 18:53

Dank aan de medewerkers van dit onderwerp voor hun selectie van artikelen, zij stellen mij in staat mijn visie op het onderwerp te verfijnen.

Ik rijd heel weinig (5 of 6000 km per jaar voor een gezin van 4), maar ik heb ook net een busje (Volkswagen T4 uit 2000) gekocht voor vakanties en weekenden (het doel: de vakanties alleen zo doen), en het verbruikt nog steeds 10L / 100. Niet "zo" catastrofaal voor bepaalde SUV's, vooral niet voor 1000 of 1500 terminals per jaar, maar toch weegt het koolstof. De rest van de tijd gebruik ik mijn clio die 6,7L / 100 maakt (Corsica verplicht!)

Ik zie nu dat er veel vorderingen zijn op het gebied van elektriciteit (volkswagen en nissan bereiden volledig elektrische bestelbus voor), afhankelijk van de prijs ga ik daar zo mogelijk op in.

Ik vind Remundo's reflectie relevant, namelijk meer redeneren over de energiemix, althans in de overgangsfase, is waarschijnlijk effectiever in het aanbieden van geschikte voertuigen (korte ritten = elektrisch, lange ritten = elektrisch + thermisch, grofweg) , te ontwikkelen voor de komende 30 of 50 jaar.

Dus dankjewel!
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par ENERC » 10/09/20, 19:29

Rajqawee schrijft:Dank aan de medewerkers van dit onderwerp voor hun selectie van artikelen, zij stellen mij in staat mijn visie op het onderwerp te verfijnen.

Ik rijd heel weinig (5 of 6000 km per jaar voor een gezin van 4), maar ik heb ook net een busje (Volkswagen T4 uit 2000) gekocht voor vakanties en weekenden (het doel: de vakanties alleen zo doen), en het verbruikt nog steeds 10L / 100. Niet "zo" catastrofaal voor bepaalde SUV's, vooral niet voor 1000 of 1500 terminals per jaar, maar toch weegt het koolstof. De rest van de tijd gebruik ik mijn clio die 6,7L / 100 maakt (Corsica verplicht!)

Ik zie nu dat er veel vorderingen zijn op het gebied van elektriciteit (volkswagen en nissan bereiden volledig elektrische bestelbus voor), afhankelijk van de prijs ga ik daar zo mogelijk op in.

Ik vind Remundo's reflectie relevant, namelijk meer redeneren over de energiemix, althans in de overgangsfase, is waarschijnlijk effectiever in het aanbieden van geschikte voertuigen (korte ritten = elektrisch, lange ritten = elektrisch + thermisch, grofweg) , te ontwikkelen voor de komende 30 of 50 jaar.

Dus dankjewel!

Ik heb mijn oude thermos bewaard voor de vakantie en voor de familieleden. Met de elektrische kan ik 100 km rijden maar redelijkerwijs niet meer. Maar ik doe nog steeds 6000 tot 7000 km per jaar in elek.

In jouw geval heeft het vervangen van de clio door een tweedehands elek nog steeds een belang:
- 6,7L / 100 * 5000 * 1,4 €: 470 € per jaar
- in elec: 5000 * 14 (kWh bij 100 - in Corsica kun je minder doen) * 17 ct per kWh -> 120 €

U bespaart 350 € per jaar (of meer als u PV op het dak, in de tuin of als schutting kunt plaatsen).
Er is ook onderhoud. Ik ga er om de 2 jaar heen, maar het zwelt me ​​op om voor een revisie te betalen, alleen om het pollenfilter te vervangen :? Er is geen onderhoud aan een elek. Zelfs op bergwegen worden de remmen niet gebruikt omdat het remmen wordt gedaan door de motor die de batterij oplaadt.
In feite kan ik zelf het pollenfilter vervangen en de technische controle gebruiken voor veiligheidscontroles (vooral remmen).
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par Rajqawee » 10/09/20, 20:01

ENERC schreef:Ik heb mijn oude thermos bewaard voor de vakantie en voor de familieleden. Met de elektrische kan ik 100 km rijden maar redelijkerwijs niet meer. Maar ik doe nog steeds 6000 tot 7000 km per jaar in elek.

In jouw geval heeft het vervangen van de clio door een tweedehands elek nog steeds een belang:
- 6,7L / 100 * 5000 * 1,4 €: 470 € per jaar
- in elec: 5000 * 14 (kWh bij 100 - in Corsica kun je minder doen) * 17 ct per kWh -> 120 €

U bespaart 350 € per jaar (of meer als u PV op het dak, in de tuin of als schutting kunt plaatsen).
Er is ook onderhoud. Ik ga er om de 2 jaar heen, maar het zwelt me ​​op om voor een revisie te betalen, alleen om het pollenfilter te vervangen :? Er is geen onderhoud aan een elek. Zelfs op bergwegen worden de remmen niet gebruikt omdat het remmen wordt gedaan door de motor die de batterij oplaadt.
In feite kan ik zelf het pollenfilter vervangen en de technische controle gebruiken voor veiligheidscontroles (vooral remmen).


Interessant. Maar voorlopig niet van toepassing zolang ik op Corsica ben: een aanzienlijk deel van Corsica's elektriciteit wordt geproduceerd door zware stookoliecentrales. Geen ecologisch standpunt dus (dat is wat mij interesseert!) Maar als ik van plan ben terug te keren naar het continent, zou ik het op dat moment zien. Ik heb bijna geen onderhoud aan de clio gezien het gerolde volume, dus dat zou niet veel veranderen.
Maar ja, op de lange termijn, waarom zou dat niet nuttig zijn. Merk toch op dat ik mijn auto voornamelijk gebruik voor "lange" ritten (ik ga met de fiets naar mijn werk), doorgaans rond de 100km (om te gaan wandelen, klimmen ...) en dat ik denk op het continent, Ik zou zoveel of meer doen voor deze reizen, dus ik zou een bereik nodig hebben, afhankelijk. Maar dat lijkt niet langer een al te beperkend criterium te zijn ...

Dank u voor uw antwoord.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par phil59 » 10/09/20, 21:12

Wat kan ik zeggen, want sinds een paar jaar heb ik maar 2 EV in huis en geen thermische meer.

Een klein ion, ongeveer 100 km autonomie. Mijn vrouw had hetzelfde, en in 3 jaar deed ze 60 km, of 000 km / jaar.

Zijn ion is vervangen door een zoé, ongeveer 250 km in de zomer en 200 km in de winter (indicatief, vaak iets meer).

Een rit van tweemaal de autonomie, met een zoe, of 2 km, vormt geen specifiek probleem, met ladingen alleen in 500 kWAC.

Nu overschrijdt de nieuwe 300 km autonomie en kan hij ook opladen in 22 kWAC, maar ook in 50 kW (optie = 1000 €) in gelijkstroom.

Dus iets meer dan 2 keer de laadsnelheid. Onder deze omstandigheden blijft 2.5 tot 3 keer de autonomie redelijk!

Al meer dan 400 km overdag gedaan, met een ion, 100 km autonomie, ik zal nu niet meer doen, de compatibele snelle terminals zijn zeldzaam en vaak bezet.

Met onze zoé al meerdere keren 500 km op reis gemaakt ....

De volgende ? kan zoe zijn, of kona, of wat dan ook ...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par moinsdewatt » 09/07/21, 23:49

Klimaat: de EU bereidt de begrafenis van benzineauto's voor

AFP 7 juli 2021

De benzine- of dieselauto heeft geleefd, de toekomst is elektrisch. Brussel zal woensdag voorstellen om de CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen de komende tien jaar terug te brengen tot nul om klimaatverandering tegen te gaan.

Er wordt een pagina met geschiedenis omgeslagen. Al meer dan een eeuw domineert het oude continent, de bakermat van prestigieuze merken, de auto-innovatie. In het hart van zijn knowhow worden warmtemotoren beschouwd als de meest efficiënte ter wereld.

Maar de auto, de eerste manier van reizen voor Europeanen, wordt bekritiseerd vanwege de uitstoot van broeikasgassen.

Geconfronteerd met deze noodsituatie heeft de EU haar CO2020-reductiedoelstellingen in 2 aangescherpt en streeft ze naar CO2050-neutraliteit in 2035. De Europese Commissie komt woensdag met nieuwe regelgeving om dit te bereiken. Volgens verschillende bronnen zou het de volledige eliminatie van auto-emissies vanaf XNUMX overwegen.

Omdat elektrische voertuigen op batterijen de enige zijn die aan deze eis voldoen, zullen zij de facto de enige worden die op de nieuwe markt zijn toegelaten.

Europa legde autofabrikanten in 2020 een gemiddelde limiet van 95 gram CO2 per kilometer op, die in 37,5 met 2030% moest worden verlaagd.

Ten slotte zou de reductie 60% kunnen bedragen in 2030 en vervolgens 100% in 2035. Deze cijfers, die nog ter discussie staan, zouden een enorme beperking betekenen voor een industrie die tegen 2027 ook zal moeten vertrouwen op de aanscherping van de vervuilingsnormen die worden opgelegd motoren. .

- Elektriciteitspiek -

In een wereldwijd krimpende markt als gevolg van de pandemie van het coronavirus boeken elektrische auto's sterke vooruitgang. Ze vertegenwoordigden bijna 8% van de registraties in West-Europa in de eerste vijf maanden van het jaar, of 356.000 voertuigen, "meer dan in heel 2019", aldus de Duitse analist Matthias Schmidt.

De nieuwe regelgeving zal deze voertuigen nog meer bevoordelen en zal aandringen om hybrides en plug-in hybrides, die benzinemotor en batterij combineren, af te schaffen. Iets om je zorgen over te maken over de industrie die 14,6 miljoen werknemers in de EU in dienst heeft en die nog steeds sterk afhankelijk is van deze "overgangstechnologie".

Als Brussel begeleidende maatregelen invoert, met name om laadstations te ontwikkelen, "staan ​​we open voor extra CO2-reductie in 2030", zei Oliver Zipse, voorzitter van de European Association of Manufacturers (ACEA).

De lobby, die lang heeft gevochten om de overgang te vertragen, is diep verdeeld.

De meerderheid van haar leden benadrukt dat een te snelle elektrificatie de prijs van voertuigen zou verhogen, banen zou vernietigen en concurrentie uit China zou bevorderen, vóór batterijen.

- Volkswagen al klaar -

Maar de Europese leider Volkswagen, die een op de vier verkopen in Europa vertegenwoordigt, heeft zich aangesloten bij het Amerikaanse Tesla in het promoten van 100% elektrisch, nadat hij in 2015 een schandaal had veroorzaakt door de tuigage van zijn dieselmotoren toe te geven.

"Er is een enorm conflict binnen ACEA. Door Dieselgate is Volkswagen in de richting van elektrisch geduwd om zijn imago te verbeteren. De groep heeft enorme investeringen gedaan en heeft nu de producten om aan de toekomstige wetgeving te voldoen", legt Matthias Schmidt uit. "Volkswagen bevindt zich in een perfecte positie om marktaandeel te winnen en een aantal concurrenten naar de muur te sturen."

In juni maakte het merk bekend tussen 2033 en 2035 te stoppen met de verkoop van verbrandingsmotoren in Europa.

"Een auto blijft over het algemeen vijftien jaar op de weg. Willen we in 2050 volledig CO2035-vrij vervoer hebben, dan moet de laatste thermische auto uiterlijk in XNUMX verkocht zijn", zegt Diane Strauss, hoofd van de ngo Transport en Milieu voor Frankrijk.

In een ranglijst die in juni werd gepubliceerd, noemde de ngo Daimler (Mercedes), BMW, Stellantis (PSA, Fiat) en Toyota, wiens projecten ze "niet erg ambitieus" achten omdat ze een prominente plaats geven aan plug-inhybrides die als vervuilend worden beschouwd. Renault en Hyundai zijn goed gerangschikt, zij het achter Volkswagen en Volvo.

Het einde van warmtemotoren in "2035 is het juiste compromis tussen 2030, wat op industrieel en sociaal vlak te vroeg is, en 2040, wat op klimatologisch vlak te laat is", schat Pascal Canfin, voorzitter van de commissie. het Europees Parlement.

Hij pleit echter voor de oprichting van een fonds van "een paar miljard euro" om de honderden kmo's te ondersteunen in sectoren die worden bedreigd door technologische veranderingen.


https://www.msn.com/fr-fr/actualite/tec ... hp&pc=U531

https://www.connaissancedesenergies.org ... nce-210708
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par n.Chr. 44 » 10/07/21, 04:53

Hallo,

phil59 schreef:Wat kan ik zeggen, want sinds een paar jaar heb ik maar 2 EV in huis en geen thermische meer.

Een klein ion, ongeveer 100 km autonomie. Mijn vrouw had hetzelfde, en in 3 jaar deed ze 60 km, of 000 km / jaar.

Zijn ion is vervangen door een zoé, ongeveer 250 km in de zomer en 200 km in de winter (indicatief, vaak iets meer).

Een rit van tweemaal de autonomie, met een zoe, of 2 km, vormt geen specifiek probleem, met ladingen alleen in 500 kWAC.

Nu overschrijdt de nieuwe 300 km autonomie en kan hij ook opladen in 22 kWAC, maar ook in 50 kW (optie = 1000 €) in gelijkstroom.

Dus iets meer dan 2 keer de laadsnelheid. Onder deze omstandigheden blijft 2.5 tot 3 keer de autonomie redelijk!

Al meer dan 400 km overdag gedaan, met een ion, 100 km autonomie, ik zal nu niet meer doen, de compatibele snelle terminals zijn zeldzaam en vaak bezet.

Met onze zoé al meerdere keren 500 km op reis gemaakt ....

De volgende ? kan zoe zijn, of kona, of wat dan ook ...


U koopt best vaak auto's, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par Remundo » 10/07/21, 18:53

het is dom om technologieën die nog nuttig zijn en waarvan de verwijdering de toegang tot het gebruik van belangrijke energiebronnen (koolwaterstoffen) afsnijdt, te willen "begraven".

Nogmaals, het gaat niet om het overschakelen van de ene religie naar de andere, en het zijn niet eens de voertuigen die het probleem zijn.

Het probleem is het gebruik van hernieuwbare energiebronnen, waaronder de overgang naar hernieuwbare brandstoffen en hernieuwbare elektriciteit.

Gebruik dan een voertuig dat geschikt is voor zijn doel.

al de rest is onzin en aankondigingseffect.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Motor End 100% diesel of benzine om 2040 ???




par Obamot » 28/10/22, 04:16

De EU keurde de overlijdensakte van de VT's goed
Einde van diesel- en benzinevoertuigen voor 2035


Alles zal gebaseerd zijn op hernieuwbare energiebronnen, maar nog steeds niets om de belastingsfactor aan te vullen, behalve kernenergie, zelf gedoemd, het zal vleugels geven aan wetenschappelijk onderzoek!

9C042C99-0024-44CF-8817-259CB4C7E77F.jpeg
https://www.bluewin.ch/fr/infos/economi ... 36681.html

“Historisch EU-klimaatbesluit”
De EU heeft de overlijdensakte voor nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor voor 2035 bekrachtigd: EP-leden en lidstaten bereikten donderdagavond een akkoord over deze emblematische verordening voor Europese klimaatdoelstellingen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten