Eerste waterstoftreinen

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Eerste waterstoftreinen




par Bardal » 25/09/18, 10:18

geo444 schreef:Hallo allemaal! ;)

Wauw, wat Pessimisme, de Power-to-Gas wordt rechtstreeks in het gasnetwerk geïnjecteerd: kijk naar Duinkerke!
https://www.qwant.com/?q=GRHYD+Power-To-Gaz+Dunkerque
https://www.google.fr/search?q=GRHYD+Po ... +Dunkerque

: Wink:


Nou ... Ja, maar dat verandert niets aan mijn kritiek; Het is nog erger, zoals in een conventionele motor, is de opbrengst niet meer dan 0,25 (ik telden 0,5 voor een brandstofcel), zodat de uiteindelijke opbrengst is nauwelijks 0,12 ...

Dus gooien we 4 kWh elektriciteit op 5-producten !!!

Echt, degraderen een nobele energie, zoals elektriciteit gas, duur om te produceren ook lijkt niet als een goed idee ... Zelfs niet gezien de uitstoot van broeikasgassen, nauwelijks minder belangrijk voor de waterstof geproduceerd in deze voorwaarden alleen voor aardgas ...

Ik buiten beschouwing laten de meer technische aspecten die de fysisch-chemische eigenschappen van waterstof die allerlei problemen te verbieden regelrechte substitutie van methaan met waterstof vormen zijn: waterstof gaat gemakkelijk door vrijwel alle polymeren (zeer werknemers in de distributie van aardgas) en degradeert verschillende materialen (metalen in het bijzonder), die het overschrijden van een relatief klein deel van dit gas verbieden. Die tegelijkertijd het eindgebruik in brandstofcellen verbiedt (gebruik gereserveerd voor zuivere waterstof, dus specifiek verspreid). Overigens bevat waterstof op hetzelfde volume drie minder energie dan methaan ...

Echt, het kiezen van waterstof als een vector van energie lijkt mij een keuze te maken die problemen en verliezen compenseert en bijdraagt ​​aan de toch al belangrijke moeilijkheden bij het opslaan van elektriciteit.

NB Merk op dat de initiatiefnemers van dit project, in hun brochure, niet stilstaan ​​bij deze smerige verhalen over de uitvoering van de operatie ...
0 x
geo444
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 24/09/18, 18:49
Plaats: Mars.
x 3

Re: Eerste waterstoftreinen ...




par geo444 » 25/09/18, 19:35

Hallo allemaal! ;)

ik die dacht hier de steun te vinden voor 1 Grand Econological Project ... :(
- in een land waar sinds 44 jaar geen projecten meer zijn gestart -
onvermijdelijk, om alles wat je arriveert te mixen Bijna om je Skepticisme te bewijzen!

bardal schreef:... in een conventionele verbrandingsmotor is de efficiëntie niet hoger dan 0,25 ... 0,5 voor een brandstofcel

in de moderne wereld waar Turbo's zijn 100% betrouwbaar, de Thermal gaat omhoog naar 0,3, met name Bus-Trucks!
de Honda-Hyundai-Suzuki-Toyota, binnenkort Kia-brandstofcellen hebben allemaal een opbrengst van 0,6 !

bardal schreef:... degradeer een nobele energie zoals elektriciteit op gas, duur om elders te produceren, lijkt me geen goed idee ...

Dus je hebt nog niet gemerkt dat Nuclear dat niet is Niet variabel direct!
=> Wind-Solar produceert een Max tijdens lage verbruiksuren, daarom is het zonder Power2Gas-elektrolyse gewoon VERLOREN,
zoveel als op te slaan H2... of na Methanation CH4...
in plaats van het te betalen aan democraten?

bardal schreef:... als we rekening houden met de uitstoot van broeikasgassen, nauwelijks minder belangrijk voor waterstof geproduceerd onder deze omstandigheden dan voor aardgas ...

Encore 1 Fake-Road: Gas-Nat Fossil meestal Met Fracking is dubbel gevaarlijk
= het produceert veel methaanlekken bij extractie + CO2 bij verbranding! :x
er zijn Atmo Methane-tarieven. ongelooflijk in sommige Amerikaanse staten in piek op schaliegas ...
>>> Herinnering: het PRG methaan op ~ 12 ~ 13 jaar is bijna 100 !

bardal schreef: allerlei problemen die een eenvoudige substitutie van methaan door waterstof verbieden: waterstof passeert gemakkelijk vrijwel alle polymeren (veel gebruikt in de distributie van aardgas) en degradeert verschillende materialen ...

De duizenden Honda-Hyundai-Suzuki-Toyota-brandstofcellen hebben minder problemen dan diesels! : Cheesy:
... hoe dan ook de " Hervorming aan boord "ga door naar volle potten: methaan of ethanol in de tank
zie Nissan en zijn voertuig 2020 gepland om te rollen met Ethanol Pur of Dilué ...
de energie die wordt gebruikt om Ethanol-Methaan te reformeren, is het 40% verloren door SOFC Steam: Steam bij 900 ° C

bardal schreef:... Overigens bevat waterstof, met hetzelfde volume, drie minder energie dan methaan ...

Maakt niet uit, -> Lees hierboven opnieuw! het voertuigtype zal beslissen over H2 of CH4 of C2H6O
- de CH4 heeft al ~ 50 Service Station Bus-Trucks = CNG, LNG, CNG
- de C2H6O heeft al ~ 500 servicestations = E85

Als we nu de H2 Power2Gas van Electrolyse = opbrengst van 70% Vandaag - voor compressie ...
-vs-
Bituminous Sands Oil - sorry dat ik geen Franstalige meer heb - R = 70% Vandaag - voor het raffineren!

Power2Gas Elektrolytische efficiëntie verbetert tot ~ 90% door 2030 ...
-vs- die van de bitumineuze zand valt naar ~ 50% ...
Zonder de zeer negatieve externe effecten van deze bruto te tellen: verwoesting van de site, verschillende vervuilingen, uitgegeven CO2 ...
Er is geen foto !

: Wink:

Power2GasEffic.png
Voortgang van PowerToGas
Power2GasEffic.png (19.61 Kio) Toegang tot 4102-tijden
1 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Eerste waterstoftreinen




par Bardal » 26/09/18, 08:04

Maar wees niet boos Geo, het is maar een discussie ...

En alles wat je zegt, bevestigt alleen maar wat ik zei:

- Het rendement van een hittemotor is 2 keer lager dan dat van een brandstofcel; daarna, of 0,25 of 0,30 er niet toe doet

- nucleair is variabel, maar eigenlijk niet onmiddellijk; maar maak je geen zorgen, de elektrolyse- en methanisatiecentrales ...

- Natuurlijk heeft methaan veel defecten en ik stel geen alternatief; maar PV-elektriciteit stoot ook broeikasgassen uit en met zo'n lage eindopbrengst voor de waterstofsector zijn we niet erg ver verwijderd van methaanemissies; dat was alles wat ik wilde zeggen ...

- geeft u de voorkeur aan "hervorming aan boord"? Ik wens je veel plezier met een individueel voertuig ... Maar je uiteindelijke output zal verder dalen; wat betreft de CO2-uitstoot ... en deze brandstoffen zullen altijd geproduceerd moeten worden ...

- heeft u voorgesteld om het gasnetwerk te gebruiken? Nu hebben we stations nodig met drie brandstoffen, waarvan er twee koolstofhoudend zijn ... Waar gaan we heen?

Eindelijk, voor de klap van het teerzand, moest je de verkeerde deur uitgaan ...

NB Zorg ervoor dat laboratoriumgegevens niet worden verward met feitelijke prestaties; bij industriële productie wordt 0,5 niet overschreden voor de productie van waterstof door hydrolyse; dit is ook waarom het weinig wordt gebruikt (te duur) ... morgen zullen we waarschijnlijk gratis scheren, maar het zal morgen zijn ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Eerste waterstoftreinen




par izentrop » 26/09/18, 09:08

Hallo,
Bestaat er een serieus alternatief voor platina in brandstofcellen, waardoor ze kunnen worden gegeneraliseerd? niet alleen veelbelovend :)
De klassieke waarden van de industriële celpotentialen zijn in de orde van 1.7 tot 2.1 V, die
komt overeen met efficiënties van de elektrolyse van 70 tot 85% http://www.afhypac.org/documents/tout-s ... %20ThA.pdf
Theoretisch, Bardal?
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Eerste waterstoftreinen




par Bardal » 26/09/18, 13:20

izentrop schreef:Hallo,
Bestaat er een serieus alternatief voor platina in brandstofcellen, waardoor ze kunnen worden gegeneraliseerd? niet alleen veelbelovend :)
De klassieke waarden van de industriële celpotentialen zijn in de orde van 1.7 tot 2.1 V, die
komt overeen met efficiënties van de elektrolyse van 70 tot 85% http://www.afhypac.org/documents/tout-s ... %20ThA.pdf
Theoretisch, Bardal?



Ja, uiteraard theoretisch, want er is geen telling van bijkomende maar verplichte handelingen die nodig zijn om een ​​dergelijk proces te implementeren; het is het verschil tussen laboratoriumresultaten en praktische resultaten van industriële productie.

In theorie bereiken we zelfs "opbrengsten" van 90% bij zeer hoge temperaturen, maar de werkelijk geoogste energie dekt verre van 90% van de werkelijk verbruikte energie (en ik heb het hier niet over de kosten). Dit is niet specifiek voor de waterstofsector ...

En het zal blijven om deze waterstof te comprimeren, te transporteren en om te zetten in elektriciteit; brandstofcellen zullen in een probleem verkeren dat vergelijkbaar is met dat van elektrolyseerders, terwijl ze perfect haalbaar en zelfs krachtig zijn; maar met andere problemen om op te lossen.

Het artikel dat u ons geeft, Izentrop is ook zeer goed gedaan en onttrekt geen enkele twijfel. De oprichting van een waterstofindustrie vanuit het niets lijkt me genoeg om enorme problemen te geven, en waarschijnlijk erg duur om op te lossen, zodat het niet kan worden gepresenteerd als de oplossing die nodig is ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Eerste waterstoftreinen




par izentrop » 27/09/18, 13:40

bardal schreef:Het artikel dat u ons geeft, Izentrop is ook zeer goed gedaan en onttrekt geen enkele twijfel. De oprichting van een waterstofindustrie vanuit het niets lijkt me genoeg om enorme problemen te geven, en waarschijnlijk erg duur om op te lossen, zodat het niet kan worden gepresenteerd als de oplossing die nodig is ...
Het komt mij voor dat het afkomstig is van de CEA, maar wordt gehost op de site http://www.afhypac.org/, hun doel is niet om op deze manier denigrerend te zijn, omdat het hun reden is om te zijn. :)
0 x
geo444
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 24/09/18, 18:49
Plaats: Mars.
x 3

... Eerst waterstoftreinen




par geo444 » 13/10/18, 14:07

bardal schreef:Maar wees niet boos Geo, het is maar een discussie ...

Nee, niet boos, verdrietig! :(
omdat je slechter bent dan pessimist, ben je ronduit BioMass-Skepticus!

en het is de 2Dispo Resource in Frankrijk = 4 voor 500 Miljoen ton bio-afval!
= het vertegenwoordigt 10 Super-tankers = Bio-Mass AmocoCadiz om elke werkdag te valoriseren: aanzienlijk! ...
in Frankrijk is het soms noodzakelijk 10 jaar te lanceren 1 Methanisatie-eenheid

Maar het gaat veel verder dan dat : als we het bos niet redden, verliezen we de planeet,
et Valorisatie van bio-massa met de prijs van het algemeen welzijn is de enige manier om daar snel te komen:

> Borstelopruiming> Inzameling> Methanisatie> Gasnet!

bardal schreef:... met een terugkeer finale ook laag voor de waterstofindustrie

Dus als we waren gestopt bij de miserabele opbrengst van 3% Brandstofvoertuigen met fossiele brandstof in 1898...
... we zouden niet snel een Destructieve Opwarming van de Aarde moeten ondergaan?
U ziet hoe uw Résoning : Mrgreen: is 100% voorvertegenwoordigd!
men is Voor het jaar nul van H2

bardal schreef:- geeft u de voorkeur aan "hervorming aan boord"? Ik wens je veel plezier op een individueel voertuig [ :( ] ...

Maar ja, het begint natuurlijk op industriële voertuigen!
het is allemaal interessant om verschillende Fuel Disposable bij de ingang van de Fuel Cells te hebben:
= Aanpassing aan verschillende soorten voertuigen!

izentrop schreef:Hallo, Is er een serieus alternatief voor platina in brandstofcellen, waardoor ze kunnen worden gegeneraliseerd? niet alleen veelbelovend

Hallo, dat zijn we Voor het jaar nul van H2 = we gaan duizenden aspecten uitvinden en perfectioneren ...
> idem voor thermische motoren op fossiele brandstoffen in 1898 !

: Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Eerste waterstoftreinen




par Ahmed » 13/10/18, 14:36

Ik ben "ronduit Biomassa-scepticus!" Hoe zou een proces kunnen, ervan uitgaande dat het deugdzaam is vanuit het oogpunt van CO² (wat verre van aangetoond is, tenzij we tevreden zijn met het kijken naar de vinger die naar de maan wijst) invloed hebben op de planetaire ecocide, aangezien het gebruik van deze energie dezelfde doelen zou dienen als nu?
Biomassa is een van de constitutieve doelen van deze waanidee van de energie-pseudo-transitie en het wordt natuurlijk op een verleidelijke manier gepresenteerd, marketing vereist. Brandpreventie is een van die retoriekfiguren: het is de boom van goede bedoelingen die het bos van echte predatie verbergt; zodra de projecten zijn gestart, zal het nodig zijn om deze industriële ketelhuizen te voeden en de gebruikelijke venters zullen hun argumenten dienovereenkomstig aanpassen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
geo444
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 24/09/18, 18:49
Plaats: Mars.
x 3

... Eerst waterstoftreinen




par geo444 » 13/10/18, 14:47

Ahmed schreef:Ik ben "ronduit Biomassa-scepticus!" Op welke manier een proces wat het ook is en ervan uitgaande dat het deugdzaam is vanuit het oogpunt CO² ...

Het is extreem eenvoudig :
la biomassa - vooral als we er niets aan doen = de huidige zaak ...
eindigt hoe dan ook door erin te verdwalen CO2 en CH4 = GHG 100 keer meer Krachtig!

Anaerobe vergisting is een quasi-vrije productievraag GES
... en ronduit gratis versus olie + gas geïmporteerd uit "Democratures / Autocracies"
en betaald van ~ 40 à ~ 80 miljarden $ per jaar!

la biomassa is hernieuwbaar tot in het oneindige ...
-vs- Olie + gas zijn fossiele energieën die de broeikasgassen verhogen!

: Wink:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Eerste waterstoftreinen




par Ahmed » 13/10/18, 16:39

het is vooral extreem simplistisch ... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten