Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par jean.caissepas » 12/11/20, 17:25

3x lichter dan voorgaande modellen!

Video:


bron: https://www.futura-sciences.com/science ... ces-84149/
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par Exnihiloest » 12/11/20, 18:33

Elektromotoren zijn altijd zeer krachtig geweest in verhouding tot hun volume en gewicht, en de vooruitgang op deze punten gaat door (omdat we qua efficiëntie al aan de top staan, sommige zelfs meer dan 95%).
Aan de andere kant, als we het gewicht van de energie aan boord inclusief de containers, zoals de batterijen, optellen, hebben we een ongunstige gewicht/energie-verhouding voor elektriciteit in vergelijking met kerosine. Dat gaat veranderen maar momenteel is dat nog zo.
Vermogen zegt niets over energie. Ik heb kleine DSD-diodes die 1 kW kunnen leveren. Maar het is voor minder dan 1 µs.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1520
Neem contact op met:

Re: Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par izentrop » 13/11/20, 02:33

Exnihiloest schreef:Ik heb kleine DSD-diodes die 1 kW kunnen leveren. Maar het is voor minder dan 1 µs.
Het is ook gebruikelijk om mosfets te vinden die continu 162 A kunnen schakelen. Ik heb een aantal IRF1404's in mijn lades. ;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par Christophe » 13/11/20, 12:56

Zoals gezegd, een elektromotor alleen is nutteloos...

Laten we een beetje praten, laten we goed praten, in aero voor een motor die 200kW ontwikkelt, heb je een batterij van minstens 100 kWh nodig om een ​​"aanvaardbare" autonomie te garanderen, inclusief veiligheidsreserve (d.w.z. 30 min. vliegen met de veiligheidsreserve).. .

100 kWh op dit moment, bij 0.2 kWh/kg is dat 500 kg...

Het gewicht van het energiesysteem zou dus 515 zijn en de motor van 15 kg vertegenwoordigt slechts 3%

Een lichtere motor maken is goed, lichtere accu's maken is beter...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par Exnihiloest » 13/11/20, 21:56

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:Ik heb kleine DSD-diodes die 1 kW kunnen leveren. Maar het is voor minder dan 1 µs.
Het is ook gebruikelijk om mosfets te vinden die continu 162 A kunnen schakelen. Ik heb een aantal IRF1404's in mijn lades. ;)

Ah kijk, een kenner!
Een IRF1404 is wat je je niet eens in een droom kon voorstellen ten tijde van de AC126 of de AF116. Als je ze kent, zou je, net als ik, de fenomenale vooruitgang in de elektronica-industrie kunnen beoordelen, het is verbazingwekkend. Als de mechanische industrie zo ver was gevorderd, zouden we al Alpha Centauri koloniseren. :)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13707
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1520
Neem contact op met:

Re: Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par izentrop » 13/11/20, 22:49

Exnihiloest schreef:Als de mechanische industrie zo ver was gevorderd, zouden we al Alpha Centauri koloniseren.
Ik denk het niet, elektronische vooruitgang heeft veranderingen mogelijk gemaakt in de precisie van metingen, in telecommunicatie en in gewichtsoptimalisatie, maar in termen van voortstuwing zijn de brandstoffen altijd hetzelfde en niet zeker of we erin slagen om de huidige snelheden te overschrijden.

Toen ik begon met werken, was het op buizenradio's, dus de AC126, AC127 kende ik ook. Ik repareerde dit soort spullen https://sites.google.com/site/radiof5bzx/home/an-grc9, PP11, PP13 ...
Ik stop ermee, we raken off-topic. :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Een vliegtuigmotor van 15 kg met een vermogen van 200 kW!




par Exnihiloest » 16/11/20, 18:32

izentrop schreef:
Exnihiloest schreef:Als de mechanische industrie zo ver was gevorderd, zouden we al Alpha Centauri koloniseren.
Ik denk het niet, elektronische vooruitgang heeft veranderingen mogelijk gemaakt in de precisie van metingen, in telecommunicatie en in gewichtsoptimalisatie, maar in termen van voortstuwing zijn de brandstoffen altijd hetzelfde en niet zeker of we erin slagen om de huidige snelheden te overschrijden.

Met "mechanische industrie" bedoelde ik niet alleen mechanica, maar ook de voortstuwingsprocessen en de energiebronnen om ze te laten werken.
Toen ik begon met werken, was het op buizenradio's, dus de AC126, AC127 kende ik ook. Ik repareerde dit soort spullen https://sites.google.com/site/radiof5bzx/home/an-grc9, PP11, PP13 ...
Ik stop ermee, we raken off-topic. :P

Ik kende de lampen ook en bouwde er TX mee, aangezien de krachtige HF-transistors, die hadden we nog niet, of zo later maar te duur!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 101 gasten