Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par izentrop » 21/08/18, 06:58

nico239 schreef: Het lijkt mij echter dat je schone borden nodig hebt.
Ja, de grap is
vereist de tussenkomst van een agent om de identificatie te bevestigen?
In het geval van de foto zal het moeilijk zijn : Mrgreen:

Nou, ik had deze moeten plaatsen, het is minder echt http://www.scienceinfo.fr/attention-les ... -a-80-kmh/
Dernière édition par izentrop de 21 / 08 / 18, 07: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Forhorse » 21/08/18, 06:59

Om naar mijn werk te gaan passeer ik 2 vaste flitsers, deze worden meerdere dagen per maand getagd. Als ze gerepareerd of schoongemaakt worden, blijven ze nooit lang zo...
Onlangs ontplofte er zelfs één... ja ja ontplofte! Ik weet niet hoe ze het deden, maar gezien de vorm die het had (en alle deksels waren afgescheurd) hadden ze zeker een explosief erin gestopt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 21/08/18, 13:24

Het zal interessant zijn om te zien hoeveel jaar het systeem economisch kan voortbestaan....

Ik weet niet of er prospectief onderzoek naar dit onderwerp bestaat.

Naast het kenniseffect waardoor we in 95% van de gevallen de radars vermijden die we goed kennen, is er ook het generatie-effect.

Onze generatie is wellicht rebelser.
En is er trots op dat hij grenzen overschrijdt zonder zich voor de gek te laten houden
Maar niets zegt dat het volgende het geval is
Om nog maar te zwijgen van zijn voorliefde voor elektronica en dus voor alle waarschuwingssystemen aan boord

Misschien vinden de nieuwe generaties het niet erg om op 80 of zelfs lager te rijden; hun auto's zullen platter zijn
Ze zullen lachen als het jaar 40 van het spelen met de radars
Zij zullen andere zorgen hebben en de radars zullen minder flitsen en minder winstgevend zijn.

Mensen roken en drinken al steeds minder en consumeren steeds minder vlees...

Misschien worden ze steeds minder geflitst?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 24/08/18, 01:06

Big, ik denk dat we... wederom... gelijk hadden forum!

http://www.lepoint.fr/automobile/securi ... 12_657.php

80 km/u: de oorlog aan de radar wordt verklaard

Nu de schade aan de radar deze zomer is geregistreerd, zeggen de Fransen dat ze 80 km/u afwijzen, een maatregel die bedoeld is om de ticketinkomsten te verhogen.

De vraag is uiteindelijk simpel: draagt ​​de installatie van radars bij aan het terugdringen van het aantal verkeersdoden of, heel eenvoudig, aan het bombarderen van goede burgers met boetes? De afkeer van radars, die al eerder acuut was, is toegenomen sinds de introductie van 80 km/u op 1 juli, en de eerste weken van de ‘ervaring’ hebben al een toename van de schade en vandalisme aan deze apparaten aan het licht gebracht. Op 1 augustus schatte het tijdschrift Auto Plus het aantal vernielde of ernstig bespoten radars op 400, een beweging die doet denken aan de ecotax-opstand waarbij de Rode Hoeden installaties kapten of in brand staken.

(...)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 25/08/18, 01:50

Christophe schreef:Big, ik denk dat we... wederom... gelijk hadden forum!

http://www.lepoint.fr/automobile/securi ... 12_657.php

80 km/u: de oorlog aan de radar wordt verklaard

Nu de schade aan de radar deze zomer is geregistreerd, zeggen de Fransen dat ze 80 km/u afwijzen, een maatregel die bedoeld is om de ticketinkomsten te verhogen.

De vraag is uiteindelijk simpel: draagt ​​de installatie van radars bij aan het terugdringen van het aantal verkeersdoden of, heel eenvoudig, aan het bombarderen van goede burgers met boetes? De afkeer van radars, die al eerder acuut was, is toegenomen sinds de introductie van 80 km/u op 1 juli, en de eerste weken van de ‘ervaring’ hebben al een toename van de schade en vandalisme aan deze apparaten aan het licht gebracht. Op 1 augustus schatte het tijdschrift Auto Plus het aantal vernielde of ernstig bespoten radars op 400, een beweging die doet denken aan de ecotax-opstand waarbij de Rode Hoeden installaties kapten of in brand staken.

(...)


Nou ja, dat is wat ik zei, maar niemand gelooft me ooit Beeld Beeld
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 25/08/18, 02:25

Wel, ja :) Ik doe !

Econologie op het Elysée wanneer is het? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 30/08/18, 13:04

Wij zijn net als de Galliërs: wij verzetten ons tegen de indringer Beeld

Hé, we hadden het erover... over weerstand tegen radar...

http://www.courrier-picard.fr/132383/ar ... nti-radars
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 20/09/18, 00:34

Even een kleine reactie...

Ik heb twee auto's, een handgeschakelde versnellingsbak en een automatische versnellingsbak.

Nou met de automatische versnellingsbak is het super ch....
Niet rijden op 80...Het kan me niet schelen.
Maar de automatische versnellingsbak is helemaal niet hetzelfde liedje.

Op 90 was het prima, ze stond zonder problemen op de 4e plaats
Maar bij 80 pffff is het nog steeds op de limiet, een zet 3 een zet 4, bij het minste heuveltje passeert hij de 3
Kortom, het is niet grappig.

Ik weet niet hoe recente auto's zijn gestapeld, maar bij de mijne is het niet geweldig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Forhorse » 20/09/18, 06:51

Het beste daarvoor is een elektrische auto. Ik heb vorige week de Zoe ZE40 getest en deze auto is echt een genot, ik wil er een!

Nou ja, verder weet ik het bij automatische auto's niet, maar zelfs met een handgeschakelde versnellingsbak verschilt het echt van model tot model.

Ik heb een Peugeot diesel uit 1994 en rijd zonder problemen 80 km/u, zelfs in de 5e versnelling.
Maar met een Renault diesel uit 2003 is 80 km/u echt een gedoe. Bij 80 in de 5e zitten we op 2000 tpm, in theorie is dit het beste, in de praktijk is het een klein toerental, het is niet prettig, en zonder het te willen zitten we al snel op 90 km/u wat de "natuurlijke" lijkt te zijn. "snelheid van deze auto.
En in de 4e versnelling bij 80 km/u, zonder echt te veel toeren te maken, zitten we nog steeds hoog in de toeren, het is allemaal voor niets...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 20/09/18, 10:07

Forhorse schreef:Het beste daarvoor is een elektrische auto. Ik heb vorige week de Zoe ZE40 getest en deze auto is echt een genot, ik wil er een!

Nou ja, verder weet ik het bij automatische auto's niet, maar zelfs met een handgeschakelde versnellingsbak verschilt het echt van model tot model.

Ik heb een Peugeot diesel uit 1994 en rijd zonder problemen 80 km/u, zelfs in de 5e versnelling.
Maar met een Renault diesel uit 2003 is 80 km/u echt een gedoe. Bij 80 in de 5e zitten we op 2000 tpm, in theorie is dit het beste, in de praktijk is het een klein toerental, het is niet prettig, en zonder het te willen zitten we al snel op 90 km/u wat de "natuurlijke" lijkt te zijn. "snelheid van deze auto.
En in de 4e versnelling bij 80 km/u, zonder echt te veel toeren te maken, zitten we nog steeds hoog in de toeren, het is allemaal voor niets...


Zonder twijfel, maar de elektrische auto is een ander debat... hoewel het idee van de jaren 80 misschien veel ondergrondser is dan we denken en waarschijnlijk niets met veiligheid te maken heeft.

Ik ben geen fan van forums of autologboeken om de omvang van het fenomeen op mechanisch niveau van bestaande versnellingsbakindelingen te kennen en... in de toekomst
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten