Beoordelingen en voordelen van een motoradditief

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: de voordelen van een motoradditief




par Obamot » 27/02/21, 12:09

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Obamot schreef:Ik zag dat deze: Bougie NGK PKER7A8EGS 95463

Hier beschreven: https://www.vag-perf.fr/faq/fiche-moteu ... tsi-ea211/

En nergens een kruisverwijzing gevonden Beeld

Zelfs NGK biedt geen iridium-equivalentie voor dit precieze, vreemde type ...

https://www.ebay.fr/itm/PKER7A8EGS-NGK- ... 2956594189

mwouiii ... wouiiii ...

Als het tijd is om ze te veranderen, zullen de equivalenten beschikbaar zijn. :?

Voor de 1,4 TSI Bosch FR6KI332S Iridium-bougie
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: de voordelen van een motoradditief




par GuyGadeboisTheBack » 27/02/21, 12:13

Het lijkt er zelfs op dat er al originele Platiniums op mijn auto zitten, het ziet er zo uit:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: de voordelen van een motoradditief




par Obamot » 27/02/21, 12:14

Ah! Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: de voordelen van een motoradditief




par Flytox » 27/02/21, 23:30

AMHA, iridium bougies dit of dat, met x elektroden ... doe niet af van de vergelijkende test op de motor, onder alledaagse gebruiksomstandigheden. Toen ik aan het winkelen was, waren er tijden dat we zwoeren bij het "platinium" van Bosch, dat misschien iets beter gaf op halve snelheid en hoog in de rondes ... merk voor mij op dat de machine ineens echt veel slechter begon. ... al met al heb ik het "platinium" verlaten ... wat niet overeenkwam met mijn motor / gebruik. (Aan het begin van de race (motor gestopt), verliezen we veel meer tijd om alleen te starten op 50 meter kinderwagen, ook al verliezen we in ruil daarvoor een paar 1/10 seconde per ronde met een minder "typische" vonk plug). : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: de voordelen van een motoradditief




par Obamot » 27/02/21, 23:58

Op de sites gewijd aan E85 meldden ze ervaringen dat het met iridiumkaarsen (zonder kit) beter begon in de koude winter (niet ver van negatieve temperaturen). Zoals je zegt, je moet het proberen, ik heb het gedaan. Bij de Toyota Corolla wordt dit geverifieerd (met het voorschrift om de ontsteking met 4o elk uur). Met de Subaru Justy ook een goede koude start. Bij de Ford Mondeo heb ik het contact niet vooruit gezet maar hij start toch (iets moeilijker). Met de Ford Focus begint het redelijk goed. Dit zijn geen recente voertuigen, maar toch met boordcomputer, Zonder computer, zonder kit zal het mengsel maximaal 50/50 zijn, anders stikt de motor.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 240-gasten