De spierkracht (in Watt) van de man

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 01/04/18, 14:23

De moderne mens mag dan over het algemeen lui zijn en verspillend van alle soorten middelen en energie, maar als ik het aantal veroordeelden zie die duwen, trekken, tillen, rennen en trappen in de sporthal (vooral nu voor zonnige dagen, gewoon om een toonbaar plastic op de stranden : Cheesy:) Ik zeg tegen mezelf dat er zeker een goede hoeveelheid watt wordt geproduceerd die verstandig kan worden gerecycled.

Dat is als een klein waterlek: een paar kleine druppeltjes water die uit een kraan sijpelen, het is niet veel maar weegt zwaar op de jaarrekening! : Mrgreen: ... en dat is het ook Hummingbird-metafoor.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 01/04/18, 16:14

Er is wat zichtbaar is en er is wat telt... en tussen die twee, een afgrond...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: De kracht (watt) van de man




par Remundo » 01/04/18, 16:36

laten we toch specificeren dat de Romeinen zeer begaafd waren in civiele techniek dankzij hun slaven die vervangen wat fossiele brandstoffen vandaag doen.

Zie "Energy Slaves" van Jancovici voor meer details.
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 01/04/18, 17:53

Slaven zorgden voor stroom, niet alleen in de Romeinse samenleving, maar werden verdrongen door de enorme superioriteit van mechanische motoren, net zoals de loontrekkenden die aangetrokken worden door machines zullen worden vervangen door "intelligente" interfaces (althans, destijds beschouwd). hun productieve taken).
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De kracht (watt) van de man




par Did67 » 01/04/18, 18:35

En de oorlogen hadden onder andere de missie om zichzelf van slaven te voorzien... En toen voerden we oorlogen om olie!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 01/04/18, 20:01

Voor olie en voor het zoeken naar nieuwe afzetmogelijkheden voor de goederen die olie, kolen, in overvloed konden produceren...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 02/05/18, 12:31

We zijn een beetje off-topic geraakt... dus ik ben terug bij het oorspronkelijke onderwerp van menselijke kracht en het oogsten van menselijke energie!

Ik heb een vraag: op een fiets wordt de energie die door de spieren wordt geleverd omgezet in mechanische energie om beweging te produceren. Deze transformatie gaat via de pedalen en de resulterende kracht komt dus van het indrukken van de voet op het pedaal. Het verkregen koppel is afhankelijk van de lengte van de trapas van het pedaal (stang die de as van het trapstel verbindt met de as van het pedaal).

Op mijn fiets meet deze crank 17 cm (trapas/trapas). Wat is het koppel dat wordt verkregen als de krukas horizontaal staat voor een massa van 50 kg?

Als we deze krukas met 1 cm verlengen, welk koppel krijgen we dan?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 02/05/18, 12:42

Ongeacht het koppel zal het geleverde werk altijd hetzelfde en zeer laag zijn. De vraag hoeveel werk een man kan doen is niet nieuw, aangezien het in het verleden veelvuldig is gebruikt en het resultaat bekend is. Toegegeven, er bestaan ​​ingenieuze middelen om het gebruik van deze zwakke bronnen (en andere die nog ontdekt moeten worden) te maximaliseren, maar dat blijft allemaal op een bescheiden niveau, misschien en waarschijnlijk voldoende in het perspectief van een ander type samenleving, maar niet geschikt voor de huidige configuratie .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De kracht (watt) van de man




par Did67 » 02/05/18, 13:01

In de stand waar de kruk loodrecht staat is het heel eenvoudig: het moment is het product van de lengte van de kruk en de kracht (om te rekenen in SI-eenheden: m voor de lengte, N voor de kracht).

Dus hier 0,17 x 50 x 9,81

Merk op dat dit geen paar krachten zijn en dat er ter hoogte van het lager een equivalente kracht is, in de tegenovergestelde richting...

Merk op dat zeer snel de hoek verandert en het cijfer niet langer geldig is, zelfs als een goede "pedaler" zal proberen een progressieve beweging naar achteren te maken (door "frezen"), om dit te corrigeren (maar dit zullen dan de spieren zijn die zal spelen, en niet langer het gewicht, en dus het belang van het vasthouden van het stuur...

En zoals gezegd door ahmed, dit verandert op geen enkele manier de kracht, omdat de beweging steeds ruimer wordt, maar eenmaal beneden moet je "omhoog gaan"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187

Re: De kracht (watt) van de man




par Remundo » 02/05/18, 13:20

Ter gelegenheid van Dag van de Arbeid



meer informatie op de Sycamorean-video van de maand mei 2018

broodrooster_challenge.jpg
toaster_challenge.jpg (70.82 KiB) 4335 keer bekeken
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 224-gasten