De spierkracht (in Watt) van de man

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 23/03/18, 09:10

Bedankt voor uw antwoorden die de onjuiste ideeën over menselijke macht corrigeren... en ik ben erg teleurgesteld om te horen dat mijn kuiten waarschijnlijk niet de 300 watt halen waar ik op hoopte : Cry:

Om terug te keren naar de studie van een elliptische fiets met wielen, of beter gezegd van een rolondersteuning die plaats biedt aan een statische elliptische fiets, ondanks de lagere prestaties dan de klassieke fiets: ik denk dat het nog steeds een interessant concept is omdat het de fysieke inspanning (boven- + onderlichaam), dus sportiever in balans.
Misschien kunnen we door een paar mechanische details aan te passen de prestaties verbeteren, zoals het dichter bij de pedaalas brengen van het steunpunt van de voeten. Interessant en de moeite waard om te zien...

(In het slechtste geval kan de toevoeging van een kleine elektromotor, direct op het centrale traagheidswiel van de elliptische trainer, een beetje extra motivatie bieden voor de wandelaar-fietser : Cheesy: )
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De kracht (watt) van de man




par dede2002 » 23/03/18, 12:03

Christophe schreef:...
En wist je dat de spierprestatie ook rond de 20% lag? Dat wil zeggen dat als we 100W gespierd leveren, het lichaam moet worden gekoeld met 500W...dit wordt zweten genoemd : Cheesy: ...

Ik zeg ook omdat het de efficiëntie van warmtemotoren is...


400W, niet 500W... :)

Ik heb net iets geleerd, ik dacht dat spieren betere prestaties leverden dan een benzinemotor, omdat de energie niet door hoge temperaturen gaat.

Door gedurende 100 uur 1 W te leveren, “verwarmen” we dus met 400 Wh, wat overeenkomt met de verdamping van 0.6 liter water.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: De kracht (watt) van de man




par Christophe » 23/03/18, 12:14

Ja, 400W sorry... : Oops:

Ja dat moet het zijn voor verdamping, het lijkt consistent, let op er is ook een deel IR-straling en "luchtkoeling" (=ademhaling)

In rust (maar wakker) "straalt" een mens tussen de 60 en 120W uit, afhankelijk van zijn lichaamsgrootte... Gemiddeld houden we 70W vast

Omdat het om biologie gaat, zijn er veel verschillen van persoon tot persoon... We zijn geen klonen!
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: De kracht (watt) van de man




par PVresistif » 23/03/18, 12:34

Om de kracht van een mens in te schatten lijkt mij één methode het mountainbiken.
laten we het voorbeeld nemen van een klimmer van 75 kg die 20 km/u rijdt op een helling van 5% (een goede klimmer vanuit mijn standpunt), dus deze goede sportman ontwikkelt een kracht van:
snelheden: 20 km/u = 5.55 m/s; stijging bij 5% of stijging van 0.05 x 5.55 = 0.275 m/s
d of vermogen: 75 kg *9.81 N/kg * 275 m / 1s = 202 Watt als fietsefficiëntie 100%
als we uitgaan van een goed rendement van 90% zonder wind, komen we op 220 W; persoonlijk denk ik dat je al een goede sporter moet zijn om gedurende meerdere uren zoveel kracht te produceren (in ieder geval zonder EPO)
bij 150 W gedurende 2 uur (elke dag goed bewegen) is dat 0.30 kWh, genoeg om 10 liter water te verwarmen van 10 naar 35°C!!! Lang leve kernenergie en olie, zal 99% van de bevolking denken
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De kracht (watt) van de man




par sen-no-sen » 23/03/18, 12:54

PVresistif schreef:(...) bij 150 W gedurende 2 uur (elke dag goed bewegen) is dat 0.30 kWh, genoeg om 10 liter water te verwarmen van 10 naar 35°C!!! lang leve kernenergie en olie, denken wij 99% van de bevolking



Je zit niet ver van de waarheid; ik zou zeggen dat tussen de 3 en 5% van de bevolking in staat is dit tempo twee uur lang vol te houden!
Zoals ik eerder al zei, zouden er minstens 40 miljoen fietsers nodig zijn om een ​​kerncentrale met middelgroot vermogen (4000MW) te vervangen!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 23/03/18, 13:36

sen-no-sen schreef:*Dat zijn 40 miljoen fietsers om het vermogen van een gemiddelde kerncentrale te produceren! Rekening houdend met de bezettingsgraad (vermoeidheid, slaapmaaltijd, RTT, ziekte) zou de hele EU moeten trappen om vier reactoren te vervangen! : Lol:

Ik hou van vergelijkingen die ordes van grootte en dimensies oproepen!

Dat gezegd hebbende, als een groot deel van de fietsers die wegritten maken en de indoorsporters die in de leegte fietsen ‘met verlies’ (in termen van verbruikte energie zonder productie voor de gemeenschap) in een energiecentrale zouden gaan fietsen om een reuzenrad, zoals oude landbouwmachines, zouden we het gebruik van een kerncentrale zeker een beetje kunnen verminderen! : Cheesy:
Roue_agricole_chevaux.jpg
Roue_agricole_chevaux.jpg (66.57 KB) 5787 keer geraadpleegd


We kunnen ons ook voorstellen dat alle elektrische fietsen die in Frankrijk of zelfs in Europa in gebruik worden genomen, zijn uitgerust met een dynamo en een kabel die op het dichtstbijzijnde stopcontact kan worden aangesloten om de geproduceerde energie in het netwerk te injecteren! ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De kracht (watt) van de man




par sen-no-sen » 23/03/18, 18:51

Grelinette schreef:
We kunnen ons ook voorstellen dat alle elektrische fietsen die in Frankrijk of zelfs in Europa in gebruik worden genomen, zijn uitgerust met een dynamo en een kabel die op het dichtstbijzijnde stopcontact kan worden aangesloten om de geproduceerde energie in het netwerk te injecteren! ...


Helaas de belastingsfactor van een mens is betreurenswaardig... vooral in een hedendaagse samenleving.
Door in een gemiddeld tempo te trappen, kan een fietser in goede fysieke conditie in maximaal 100 uur ongeveer 3 Watt produceren.
En al 3 uur fietsen is niet niks, we kunnen met gemak 95% van de Franse bevolking evacueren om zo’n sportieve daad uit te voeren!
Want tussen de sedentaire levensstijl, de jongeren onder de 12 jaar, de 60-plussers, de gehandicapten/gewonde of zieke mensen zijn er niet veel mensen meer die effectief kunnen trappen.

Maar laten we toegeven(!!!) dat dit mogelijk is en dat alle inwoners van ons prachtige land atleten zijn.
Zelfs in een dergelijk scenario, gebaseerd op 3 uur trappen/24 uur, zouden er 8 estafetteploegen nodig zijn om permanent elektriciteit te kunnen produceren.
Gegeven het feit dat we ongeveer 40 miljoen fietsers per periode van drie uur nodig zouden hebben, zouden we dus acht keer zoveel nodig hebben om onze energieverslindende dorst te lessen, wat ons bijna 3 miljoen fietsers zou opleveren om de vervanging te garanderen. een kerncentrale*...met behulp van RTT, verlof, ziekte zouden we moeten rekenen op bijna 450 miljoen fietsers, wat dicht bij de bevolking van de EU ligt (511 miljoen inwoners)

Conclusies: ons energieverbruik is niet op menselijke schaal!
Vb: een stofzuiger van 1500 Watt is 15 fietsers, nou gezien de tijd die we besteden aan stofzuigen zijn het minimaal 8 fietsers op hoge intensiteit! : Lol:

*En er zijn 19 energiecentrales in Frankrijk! We moeten daarom op alle ontwikkelingslanden rekenen om het functioneren van onze elektronucleaire vloot te garanderen! En dan heb ik het niet over het vervangen van olie!!!
We kunnen gemakkelijk begrijpen dat het einde van de slavernij het resultaat was van de komst van de stoommachine... we kunnen ons voorstellen wat er zou kunnen gebeuren in het geval van een gebrek aan energie!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: De kracht (watt) van de man




par PVresistif » 31/03/18, 17:50

Ik zou een algemene opmerking willen maken over menselijke macht.
Ik herinner u eraan dat de bijna meerderheid van de “gedwongen” banen wordt ingevuld door immigrantenarbeiders: zie bijvoorbeeld bouwplaatsen; laten we onszelf dus niet voor de gek houden: de “moderne” mens wordt steeds luier en zal daarom altijd meer olie en elektriciteit verbruiken.
Tenzij we natuurlijk pleiten voor een terugkeer naar de middeleeuwen en de vreugden die daar deel van uitmaken, zoals tuberculose of de pest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De kracht (watt) van de man




par Did67 » 31/03/18, 19:02

Ja, dit roept een paar kleine vragen op... Niet in de laatste plaats is dat de ethiek van het "verbranden", in een tijdsbestek van 3 of 4 generaties, van de voorraad fossiele brandstoffen... Of die van de eindeloze groei van de bevolking en hun energiebehoeften in een eindige wereld (fossiele brandstoffen zijn beschikbaar in eindige hoeveelheden; de stroom zonne-energie die de aarde raakt is ook beperkt; voor optimisten blijft E = mc² en splijting...).
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De kracht (watt) van de man




par dede2002 » 01/04/18, 12:08

PVresistif schreef:...de "moderne" mens wordt steeds luier en zal daarom steeds meer olie en elektriciteit verbruiken.
Tenzij we natuurlijk pleiten voor een terugkeer naar de middeleeuwen en de vreugden die daar deel van uitmaken, zoals tuberculose of de pest.


welkom :) ,

Douches, drinkwatervoorzieningen, zeep, septic tanks, enz. bestonden al lang vóór het gebruik van olie en elektriciteit...
En nu, in de 21e eeuw, bestaan ​​de ‘geneugten’ die je noemt nog steeds, in ‘groeiende’ steden, vol files waar je de nieuwste modellen van 4x4 v8 kunt bewonderen…

Amha, de achteruitgang zal onvermijdelijk zijn, maar "gelukkig of niet" zal onder andere afhangen van de aanpassingstijd...

ps: menselijke kracht-energievraag, de "moderne mens" betaalt om het uit te geven aan fitness of aan allerlei sporten, zo lui is hij niet :P
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 150 gasten