De spierkracht (in Watt) van de man

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De kracht (watt) van de man




par Grelinette » 21/03/18, 19:30

Did67 schreef:PS: De makkelijkste manier is om een ​​test te doen op een hometrainer; elk zichzelf respecterend model heeft een "wattmeter"... Je zult snel gefixeerd zijn op de krachten...

Het is een goed idee, maar waar kan ik een vermogensmeter vinden om het geleverde vermogen op een standaard hometrainer en op een elliptische trainer te meten?

De vergelijking zou interessant zijn, maar ik zie niet in hoe men dit vermogen kan meten.
(als het me lukt om mijn vermogen te meten, zou ik een t-shirt laten maken: "Ik maak 300 Watt aan vermogen" : Cheesy: dus natuurlijk bereik of overschrijd ik 300 watt : Cheesy: )
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 21/03/18, 19:33

Uw slogan is voor velen misschien niet erg helder (sic!)!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De kracht (watt) van de man




par sen-no-sen » 21/03/18, 22:34

Grelinette schreef:
1°) Wat betekent de algemeen aanvaarde 300 watt menselijk vermogen?[/b]
Is het het theoretische en maximale vermogen, wetende dat we volgens het mechanisme dat deze energie zal recupereren (transformeren), bijvoorbeeld een fiets, ongeveer deze 300 watt zullen benutten? (die afhangen van de wrijvingskrachten en de efficiëntie van het systeem, ...)


300 Watt is heel, heel optimistisch!
Het vermogen van een gemiddelde fietser is ongeveer 100 watt*, een inspanning die voor iemand met een goede lichamelijke conditie ongeveer 2 uur kan worden geleverd.
En na 2 uur op dit vermogen is de rust niet gestolen!
300 watt komt overeen met de inspanning van een topsporter, men gaat ervan uit dat boven de 400 watt er een vermoeden bestaat van doping bij langdurige inspanningen...

Zal de geleverde energie hoger zijn dan de toegestane 300 watt door een ander mechanisch systeem te gebruiken dat alle spierkrachten beter benut, en niet alleen de kuiten en benen?


Nee, omdat de energie nu eenmaal beter wordt verdeeld tussen de verschillende spiergroepen, kun je hooguit een paar Watts pakken
s door uw positie te optimaliseren.
Inderdaad, hoe meer spiergroepen u gebruikt en hoe meer het hart een grote inspanning moet leveren om zijn laatste te voeden, het feit dat u meer spieren traint, zal leiden tot een toename van de hartslag totdat u uw doel bereikt. maximale aerobe snelheid als je doorgaat met je inspanning tot uitputting.
Het hangt allemaal af van je V02 max.

*Dat zijn 40 miljoen fietsers om het vermogen van een gemiddelde kerncentrale te produceren! Rekening houdend met de bezettingsgraad (vermoeidheid, slaapmaaltijd, RTT, ziekte) zou de hele EU moeten trappen om vier reactoren te vervangen! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: De kracht (watt) van de man




par Remundo » 21/03/18, 23:47

Ik geloof dat de beste sprinters ongeveer 800W afgeven, maar dit duurt slechts enkele tientallen seconden, omdat ze hun spieren "verbranden" (melkzuur, kramp, verlies van spierefficiëntie)
0 x
Beeld
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: De kracht (watt) van de man




par Dirk Pitt » 22/03/18, 10:16

Ahmed schreef:De hellingen zijn waarschijnlijk problematischer, maar het gewichtsargument verbaast me: verticaal wordt de kracht beperkt door het gewicht van de fietser, want als de inspanning groter is dan de laatste, is het niet langer nuttig voor voortstuwing... Bij de ligfiets kan de inspanning van de benen op de rugleuning worden ondersteund.


Ik bevestig: op een ligfiets wordt het vermogen niet beperkt door het gewicht, terwijl dat op een klassieke fiets wel het geval is.
dus voor iemand wiens spierkracht minder is dan zijn gewicht, stelt de normale fiets hem in staat meer kracht te ontwikkelen.
MAAR voor iemand wiens beenkracht groter is dan zijn gewicht, helpt de ligfiets om meer kracht te ontwikkelen.
kleine nuance: in klassieke fiets in danser kunnen we een beetje verder gaan dan de kracht vanwege het gewicht door het effect van traagheid van de lichaamsmassa.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De kracht (watt) van de man




par Did67 » 22/03/18, 10:53

Grelinette schreef:
Het is een goed idee, maar waar kan ik een vermogensmeter vinden om het geleverde vermogen op een standaard hometrainer en op een elliptische trainer te meten?



Ik kan het formeel niet bevestigen, maar ik denk dat door de "menu's" door te spitten, alle hometrainers die werken met een elektromagnetische rem (niet alleen het "wiel dat wrijft tijdens het verpletteren van de hiel") en die een scherm hebben dit hebben, om de simpele reden dat de kracht die je ontwikkelt, binnen wrijving, de kracht van de elektrische rem is!

Het is zelfs de kracht waarmee je je inspanningscyclus "programmeert", met een progressieve stijging, etappes en een daling...

Je vraagt ​​om een ​​gratis proefperiode in een "martelapparaatschuur" en terloops speel je met de krachten. Ik weet niet of we het bij Decathlon of GoSport kunnen proberen???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De kracht (watt) van de man




par Did67 » 22/03/18, 10:58

Ahmed schreef:De hellingen zijn waarschijnlijk problematischer, maar het gewichtsargument verbaast me: verticaal wordt de kracht beperkt door het gewicht van de fietser, want als de inspanning groter is dan de laatste, is het niet langer nuttig voor voortstuwing... Bij de ligfiets kan de inspanning van de benen op de rugleuning worden ondersteund.


Ik drukte mezelf slecht uit: tot de kracht van de spier, jij toevoegen lichaamsgewicht. Op een klassieke fiets "trekt" een fietser aan zijn armen, waardoor het hele lichaam een ​​"spierboog" vormt, ruwweg beperkt door de kracht van de dij- en kuitspieren, die het grootste deel van de inspanning leveren. Als danser voeg je het gewicht van je lichaam toe. Natuurlijk ontwikkelen de dijspieren een kracht die veel groter is dan het gewicht - maar zoals gezegd is er ook de tractie van de armen op het stuur (bij grote inspanningen - sprint, enz.)...

Ik denk dat hoe dan ook, als het vermogen hoger zou zijn, het lang geleden zou zijn dat de Tour de France op een ligfiets werd gereden! Of dat we er wel van gehoord zouden hebben omdat het verboden had moeten worden! Ik kan me geen sprint voorstellen zonder een botsing!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: De kracht (watt) van de man




par Dirk Pitt » 22/03/18, 10:59

op een standaardfiets zijn er cranksets om het vermogen te meten, maar het is niet goedkoop. enkele honderden euro's.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De kracht (watt) van de man




par Ahmed » 22/03/18, 11:55

Heeft, Je schrijft:
Ik denk dat hoe dan ook, als het vermogen hoger was, het lang geleden zou zijn dat de Tour de France op een ligfiets werd gereden! Of dat we er wel van gehoord zouden hebben omdat het verboden had moeten worden!

Het reglement van de wielerwedstrijden verbiedt immers de ligfiets.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: De kracht (watt) van de man




par thibr » 22/03/18, 19:52

en zelfs de lendensteun op het zadel van een gewone fiets
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 234 gasten