De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: De auto van de toekomst




par jean.caissepas » 19/01/22, 01:01

Voor deze prijs lijkt een elektrische scooter praktischer (behalve in zeer regenachtige landen) en goedkoper.

Daarna, in vochtige landen met veel fietspaden, kunt u zich in straatkleding kleden zonder het risico te lopen nat te worden en zonder dat u zich hoeft om te kleden als u geen kleedkamers op het werk heeft)

Dit blijft een antwoord voor EV-enthousiastelingen die niet van regen houden.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 29/08/22, 10:55

Patak, de toekomstige elektrische auto van de toekomst van het verleden:

2020_Patak_Roadster.jpg




https://detours.canal.fr/des-tcheques-a ... annees-20/

Geïnstalleerd in compacte afmetingen ontworpen om zich aan te passen aan de stad, is er een 15 kilowatt motor (ongeveer 20 pk) en een batterij die, afhankelijk van de gekozen optie, een bereik biedt van 100 of 250 kilometer (voor een herlading van 4 of 9 uren). De machine toont zo'n 450 kilo op de weegschaal, een dergelijke motorisering maakt het mogelijk om de 130 km/u te forceren zonder te forceren. Niet genoeg om in de Formule 1 te komen, maar genoeg om te bewegen zonder enige radar op zijn pad te activeren. (..)

Het is al mogelijk om uw model te reserveren door een aanbetaling van 500 euro te betalen, prijzen variërend van 22 euro tot 900 euro, afhankelijk van de gekozen autonomie.


Ik hou van fijne wielen...maar de prijs is helemaal niet ecologisch! Zou Patrak niet moeten maken! : Mrgreen:
1 x
Lancson
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 17/01/15, 14:25
Plaats: LYON OOSTEN
x 2

Re: De auto van de toekomst




par Lancson » 20/01/23, 19:15

Michel Kieffer schreef:De auto van de toekomst zal ze meer hybride zijn? elektrische ...? ... Perslucht? ... Waterstof? ...

U vindt de antwoorden in de "energie"van de site zie in het bijzonder de strips:
- "fossiele brandstoffen, alternatieven en illusies"
- "de auto 2 liter per honderd, het is makkelijk"
- "elektrische auto en CO2"


http://www.hkw-aero.fr


heel interessant. Bedankt voor het delen
Het zou nu interessant zijn om te onderzoeken waarom dit op beleidsniveau niet gebeurt. Fabrikanten blokkeren?
J-Paul oftewel Lancson
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten