De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: De auto van de toekomst




par ENERC » 13/06/21, 19:20

Ahmed schreef:Ja, maar in welke verhoudingen? Hier is het oppervlak van de sensoren bescheiden en het voertuig (relatief) hebzuchtig... Ik zie het meer als een noodzaak om regelmatig op te laden in de sector, met de complicaties van regeneratie als bonus.

Dit is wat een simulatie geeft voor 1m2 zonnepaneel verticaal gericht naar het zuiden in Besançon:
vae.png
vae.png (56.37 KiB) 2013 keer bekeken

Dit is de productie per MAAND : Mrgreen: (Bron https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/fr/tools.html)
Niet genoeg om een ​​lange afstand af te leggen... Toch blijft het het hele jaar door redelijk constant als je je auto maar één of twee keer per maand pakt en in de goede richting parkeert. : Cheesy:

Het enige voordeel van het hebben van zonnecellen op een voertuig is het laten draaien van een ventilator om de cabine af te koelen. Om een ​​EV op te laden heb je minimaal 9 panelen nodig, dus 15 m2.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De auto van de toekomst




par Exnihiloest » 13/06/21, 21:35

ENERC schreef:...
...Om een ​​EV op te laden heb je minimaal 9 panelen of 15 m2 nodig.

Het volstaat om ze op een iets grotere galerij te plaatsen, niet te snel te rijden en je te beperken tot zonnige wegen. En voor moeilijke gevallen hebben we het pedaal altijd aangesloten op een dynamo.
Dat is alles, het is niet moeilijk om oplossingen te vinden. Hoe positief ben ik, ik had groen kunnen worden!

En ik bewijs het opnieuw met een tweede idee: de windturbine op het dak van de auto. Zodra de auto rolt, is het relatief winderig en kun je de batterij opladen. En hoe sneller je rijdt, hoe meer de auto verbruikt, maar hoe hoger de relatieve wind, hoe beter de windturbine draait en hoe beter de batterij wordt opgeladen! Een ideaal ! Damn, wat een mooi visioen, ik ging groen!

Zonder al deze olie-industrie profiteurs die uitvinders en hun innovaties bedreigen, zou het al gedaan zijn! Waar wacht de overheid op om mijn windturbine op te leggen? We moeten benzine belasten (eh, nee, dat is al gebeurd), we moeten de bestuurders van benzinevoertuigen belasten, al die achterlijken die zich geen zorgen maken om toekomstige generaties, en zelfopwinding subsidiëren. Het is de sleutel tot de toekomst, dat zeg ik je! Het is dat ik niet gek ben, ik zeg je, ik ben groen!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: De auto van de toekomst




par izentrop » 13/06/21, 21:40

Het concept is niet nieuw.
Hetzelfde soort project dat op dat moment niet werkte. https://www.evovelo.com/en/index.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De auto van de toekomst




par Obamot » 13/06/21, 23:58

Ik hoop dat je tenminste beseft dat je er nog steeds uitziet als een idioot omdat je prijzenswaardige onderzoeksinspanningen wilt kleineren?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 14/06/21, 13:19

Je zit in het verkeerde debat vrienden!

Het is niet het erg goede concept van een elektrisch ondersteund, door mensen aangedreven licht voertuig dat jaren geleden al is gegeven, dat is het probleem *!

Wat een probleem vormt, is de goedkeuring en veiligheid van zo'n machine op de openbare weg, zeker omdat die geen gebruik kan maken van fietspaden.

Veiligheid die misschien een excuus is...(want een auto die zijn centen niet betaalt om de openbare weg te gebruiken is een opgave...)

Deze auto van 100 kg, gemaakt van "papierkarton", maakt absoluut geen kans om in Europa gehomologeerd te worden voor gebruik op de openbare weg!

Het blijft een geweldig ecologisch project voor nieuwe mobiliteit, maar het zal in de lades blijven...want er zijn er al honderden! De LUMENEO SMERA is zonder twijfel het beste recente voorbeeld!

* Nadeel: een ontwerpfout is het aanbieden van een voorvoertuig in plaats van een tandem aan de LUMENEO SMERA:

We hadden het er hierboven over in 2009: nieuw-transport / auto-de-toekomst-of-t6803-1820.html

nieuwe-transporten/motoren-en-scooters-carenes-quasar-monotracer-ecomobile-hybris-t15533.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 14/06/21, 13:29

izentrop schreef:Het concept is niet nieuw.
Hetzelfde soort project dat op dat moment niet werkte. https://www.evovelo.com/en/index.php


Ik heb er echt in gereden op SPEZI 2019 (Ik heb nog geen tijd gevonden om er een onderwerp van te maken, ik heb tientallen foto's...)...en het spijt me te moeten zeggen, maar er waren ernstige ontwerpfouten...en het ding was erg opgewonden en erg luidruchtig. ..en zeer broeikaseffect!

Dus toen ik het bericht las van het stopzetten van het project

"Lieve vrienden,

Het spijt ons te moeten aankondigen dat we, na bijna 8 jaar van ontwikkeling en inspanningen om een ​​eenvoudig autonoom alternatief op zonne-energie te bieden voor privévervoer, hebben besloten om niet door te gaan met het evovelo-project.

Vanwege de enorme moeilijkheden bij het werven van fondsen en het huidige klimaat van onzekerheid, hebben we de beslissing genomen om het project te koop aan te bieden, aangezien het voor ons niet mogelijk is geweest om de productie van de eerste mö-eenheden met succes af te ronden.

We hebben goede hoop dat misschien een ander bedrijf kan waarmaken wat we zijn begonnen en we staan ​​open voor voorstellen.

We zijn erg trots op de hele community die rond ons project is ontstaan ​​en we hopen oprecht dat er andere alternatieven zullen ontstaan ​​die ons net zo zullen inspireren als mö deed.

Met vriendelijke groet,
evovelo-team"


Ik ben maar half verrast...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 14/06/21, 13:36

izentrop schreef:Het concept is niet nieuw.
Hetzelfde soort project dat op dat moment niet werkte. https://www.evovelo.com/en/index.php


La Smera Lumeneo, veel meer bereikt, werkte ook niet... dus stel jezelf de juiste vragen over de recursieve mislukkingen van al deze alternatieve autoprojecten! Smera had echter miljoenen en de fabriek was gepland in de Elzas!

https://fr.wikipedia.org/wiki/Lumeneo_Smera

Lumeneo_smera.jpg
Lumeneo_smera.jpg (86.55 KiB) 1932 keer bekeken


In het huidige industriële en administratieve weefsel is het onmogelijk om een ​​interessant alternatief voertuig te laten homologeren in concurrentie met de auto en de economische macht van de bestaande autofabrikanten...

Bekijk hoe Renault opzettelijk zijn Twizy saboteerde: met een eerlijk en bekwaam team van ingenieurs en stuurrichtlijnen met gezond verstand had de Twizy eruit moeten zien als de Lumeneo, maar ze gaven er de voorkeur aan om stront uit te zetten op eenzitterwielen + (+ 1 kind in een mum van tijd) zonder echte kofferbak zonder deur (naar boven het uit, ze verbergen hun sabotage niet eens meer) met "vierkante wielen" die veel meer energie verbruiken dan de wielen van de Lumeneo-scooter!

En ik denk dat het nog andere ontwerpfouten heeft...
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14964
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: De auto van de toekomst




par GuyGadeboisTheBack » 14/06/21, 13:50

Het probleem van Frankrijk is natuurlijk de administratieve rompslomp en vooral de onverzettelijkheid en de exorbitante macht van de Mijnbouwdienst die de meeste levensvatbare projecten saboteert en de concurrentie van de "reguliere" bouwers uitschakelt. In Engeland niets van dat alles. Geef natuurlijk de schuld aan de corrupte psycho-rigide ingenieurs. Ik heb dit ervaren toen ik deelnam aan het Gima-project, dat niettemin eenvoudig was: het ging erom een ​​125 uit de jaren 50 op identieke wijze opnieuw te maken met moderne materialen, en inderdaad besloten de mijnen anders met de medeplichtigheid van de gekozen functionarissen. leugenaars), banken (gepatenteerde boeven) die het project letterlijk saboteerden en zijn aannemer ruïneerden die ALLES verloor: zijn precisiefilm-/vormgevingsbedrijf (hij werkte met Eurocopter), zijn gezondheid en zijn huis.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 14/06/21, 13:59

Dat is precies wat ik bedoelde met "administratief weefsel" (maar ik ben beleefd! Ja, ja! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: )

Het is misschien een beetje erger in Frankrijk, maar lobby's en groothertogen zijn overal!

Het VK heeft geen elektro-zonnehybride voertuig waarvan honderdduizenden exemplaren zijn verkocht als concurrent van de klassieke auto... toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De auto van de toekomst




par Exnihiloest » 14/06/21, 23:08

Obamot schreef:Ik hoop dat je tenminste beseft dat je er nog steeds uitziet als een idioot omdat je prijzenswaardige onderzoeksinspanningen wilt kleineren?

Prijzenswaardige onderzoeksinspanningen zijn die welke niet vanaf het begin gedoemd zijn. Omdat we nog steeds een klein idee hebben, en zelfs een zeker idee van wat we met de zon kunnen doen, aangezien we de dichtheid van ontvangen energie per oppervlakte-eenheid kennen, en de energiebehoeften van voertuigen.
Zonne capriolen, we hebben al gehad:
https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten