De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 24/01/20, 18:23

Ayé, Toyota brengt eind dit jaar de Miraï II op de markt:
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 20390.html
https://www.breezcar.com/actualites/art ... nomie-0120
https://www.clubic.com/mag/transports/a ... nomie.html
https://insideevs.fr/news/393191/presen ... irai-2020/
Youtube filmpjes:
(in het Russisch "ondertiteld" (!) Frans)
(Portugees)
(Japans)
(Het Engels)
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: De auto van de toekomst




par plasmanu » 24/01/20, 19:18

Lucid Air: de elektrische sedan die concurreert met de Model S opent zijn pre-orders in Frankrijk
https://www.clubic.com/transport-electr ... rance.html
raw.jpeg
raw.jpeg (124.86 KiB) 4792 keer bekeken
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De auto van de toekomst




par Grelinette » 10/02/20, 19:19

Als iemand geïnteresseerd is, ik heb een boekje over Het Voertuig van de Toekomst.
Dit is een rapport van de Academy of Technologies uit 2012.
Liefhebbers van dit onderwerp kunnen er een draai aan geven om te zien hoe onze wetenschappelijke elites dit onderwerp in 2012 hebben bestudeerd.
Voertuig van de toekomst AdS.jpg
Voertuig van de toekomst AdS.jpg (209.11 KB) 4623 keer bekeken


Ik kan het eerst naar Christophe sturen, die het vervolgens naar anderen kan doorsturen...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De auto van de toekomst




par Obamot » 02/09/20, 17:50

Het voertuig van de toekomst voor de stad zal een voertuig of een zeilboot zijn, of beide tegelijk:

6B2E2358-5A07-4B10-96E6-85760B6592CD.jpeg


25 km/u op fietspaden.
60 km/uur op wegen.



https://www.bluewin.ch/fr/lifestyle/voy ... 33437.html

Het is niet de eerste en ook niet de laatste... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De auto van de toekomst




par Remundo » 02/09/20, 21:32

er was een overvloed aan concepten van lichte gemotoriseerde tweewielige driewielers, min of meer gestroomlijnd.

Om grof taalgebruik te zijn, zouden we kunnen zeggen dat het de nadelen van een motorfiets, een fiets en een kar combineert. : Mrgreen:

Ik ben nogal sceptisch: het zou een klein deel van de oplossing kunnen zijn, als er inderdaad een oplossing bestaat voor de paradox van het concentreren van miljoenen mensen in een concrete ruimte die veel te beperkt is om verkeerszones te ontlasten, ongeacht de beoogde modus. .

Zelfs de perrons van de metro zijn bijvoorbeeld druk, dus laten we ons niet voorstellen dat deze mensen omringd zijn door een grote fiets...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De auto van de toekomst




par Obamot » 02/09/20, 22:21

Hun ding zal het parkeerprobleem niet oplossen, dat is wat mij opviel... Het is het grootste probleem in de stad. In plaats van een hardtop van achteren naar voren te plaatsen, zou ik het voertuig in de breedte hebben ingezet (met telescopische wielassen) waarbij de carrosserie zich ontvouwde als een opvouwing van zwarte koolstofvezelpanelen (inzet geïnspireerd op de 'origami')



Rond een kern bestaande uit de bestuurdersstoel gemonteerd in en beschermd door een dubbele aluminium rolbeugel...
Het voertuig zou dan niet meer ruimte in beslag nemen dan een fiets die op de stoep geparkeerd staat... En hij zou automatisch uitklappen dankzij kleine hydraulische cilinders (die ook als vering zouden fungeren)

Eén van hun schetsen zou daar een embryo van kunnen zijn en deed me daaraan denken (jammer...)

EFF2F9AB-DF20-4881-9309-EE9BB6C378C8.jpeg
EFF2F9AB-DF20-4881-9309-EE9BB6C378C8.jpeg (296 Kio) Consulté 3180 fois


Er zou nauwelijks iets anders zijn dan het dak en de vloer om uit te vouwen (of op te blazen). De wanden van de linker- en rechterzijmuren zouden gedurende de hele operatie evenwijdig blijven. Dichterbij of verder weg bewegen om de ontplooiing van het lichaamsvolume te voltooien – door zijdelings te schuiven – zoals twee secties in de vorm van een aerodynamische schaal... Deze schalen “in de parkeerpositie” zouden hermetisch in elkaar worden gezet (door zijdelings te schuiven langs kleine telescopische assen) om de accu, de motor, de bestuurdersstoel, de airbags en de boordelektronica te beschermen... of tegen de dubbele rolbeugel (en tenzij dat de rol van laatstgenoemde is.)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: De auto van de toekomst




par Remundo » 03/09/20, 01:13

hou je van transformatoren? : Oops:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De auto van de toekomst




par Obamot » 03/09/20, 06:52

Ah...nee, niet echt, daar had ik nog niet over nagedacht. We hebben een eenvoudig project in een familie van “uitvinders”, het moet gezegd worden... : Cheesy:

Ik denk meer aan een implementatieconcept van het accordeontype dat zo eenvoudig mogelijk is.
Bovendien is het idee van telescopische assen een onnodige complicatie, en kan vereenvoudigd worden in de vorm van knikarmen.
Nu ik erover nadenk, aan de voorkant - om de poten te plaatsen - hoeft het voertuig niet erg breed te zijn (misschien als een scooter met 3 wielen), dus er is alleen de achterkant om in te zetten, scharnieren kunnen voldoende zijn...

Het is moeilijk, maar het idee zou vooral zijn om het probleem van parkeren in de stad op te lossen, en niets anders. : Roll:
1 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 04/12/20, 16:03

Zoals verwacht gaat de Toyota Mirai deze maand in de VS in de verkoop.

Dit jaar zijn er 30000 exemplaren gemaakt.

1 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: De auto van de toekomst




par n.Chr. 44 » 04/12/20, 23:48

Hallo,

Ze is mooi en alles...

Meer ...

80000€uro!!!

Het is niet echt de auto van meneer Everyman! :schok:
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten