De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De auto van de toekomst




par sen-no-sen » 05/02/19, 17:27

Christophe schreef:Niet mee eens: een 250W-engine blijft een engine van 250W ... nadat we ze kunnen wijzigen om de motor te vervangen (er bestaan ​​kits) ...


Als de motoren worden vastgeklemd ... kunnen we de hulp boven 25 km / h opheffen en ondersteunen.
Er zijn hier en daar tutorials op internet.
Meerdere keren werd ik ter plaatse "afgezet" door VAE terwijl ik met 35 / 40km / u reed, en door mensen die mij niet leken te rennen op EPO.
Nadat het ontklemmen het voor de hand liggende gevolg is van het beperken van de autonomie en het vergroten van de slijtage van de motor.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: De auto van de toekomst




par thibr » 05/02/19, 20:36

sen-no-sen schreef:... om de slijtage van de motor te vergroten.

over het algemeen zijn ze borstelloos ... dus slijtage is beperkt : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 06/02/19, 09:20

sen-no-sen schreef:Als de motoren worden vastgeklemd ... kunnen we de hulp boven 25 km / h opheffen en ondersteunen.
Er zijn hier en daar tutorials op internet.
Meerdere keren werd ik ter plaatse "afgezet" door VAE terwijl ik met 35 / 40km / u reed, en door mensen die mij niet leken te rennen op EPO.
Nadat het ontklemmen het voor de hand liggende gevolg is van het beperken van de autonomie en het vergroten van de slijtage van de motor.


Hoe weet je zeker dat de elektrische fietsen die je passeerde een ongebreidelde motor hadden en geen aftermarket-motor?

Je kunt een borstelloze motor eigenlijk "loslaten": door de voedingsspanning (iets) te verhogen.

Dit is alleen mogelijk als:
a) de nominale spanning van de motor is lager dan die van de batterij (en over het algemeen is dit niet het geval)
b) de controller kan een hogere spanning aan (meestal is dit niet het geval: een controller heeft een nominale spanning die overeenkomt met die van zijn motor: ik heb nog nooit een controller met voltage-keuze gezien)

Dus een 36V-motor zou zeker "duurzaam" kunnen werken op 48V, maar dit impliceert grotere technische beperkingen dan een verandering van motor + controller ... naar een krachtigere 36V-motor ...

Ik doe al 2 jaar R&D op het gebied van elektrische voortstuwing, ik denk niet dat ik het mis heb ...

Aan de andere kant, wat vrij gemakkelijk haalbaar is op de meeste controllers, het is om de PAS te shunten (detectie van de beweging van de pedalen) om het te vervangen door een gaspedaal (of een eenvoudige knop) om eerst een permanente hulp te krijgen en de limiet te verhogen 25km / h assistentie ... wat zou toelaten, zelfs met alleen 250W overschrijdt 25 km / h (maar niet heuvelopwaarts: één watt blijft een watt ...) op voorwaarde dat de motor een vrij hoge kV heeft ... (kV = RPM per volt)

In 2-gevallen maken we illegaal gebruik op de weg, maar goed als we scooters 85 km / u in de periferie zien ... Ik denk dat de naleving van de wegcode slechter is! : Mrgreen:

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De auto van de toekomst




par Ahmed » 06/02/19, 09:32

Ja, de gebruikelijke en eenvoudigste ontgrendeling bestaat uit het rangeren van de "bazaar"; dit is waar ik het hierboven over had. De machine blijft probleemloos bruikbaar op de weg, maar verandert van categorie en wordt onderworpen aan de hieraan verbonden verplichtingen (autoverzekering, registratie en helmgebruik) ...

Misschien zou een verandering in de wetgeving verstandig zijn in termen van macht, aangezien de beperking van de snelheid van assistentie tot 25km / u naar mijn mening niet de beste formule is, maar het gebrek aan kracht in de ribben die het gemiddelde niet schaadt ... Dit zou vooral het geval zijn bij stroomloze driewielers, die noodzakelijkerwijs zwaarder zijn.

Zo'n snelheid op een scooter rijden is behoorlijk suïcidaal! : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 06/02/19, 09:52

Ahmed schreef:Misschien zou een verandering in de wetgeving verstandig zijn in termen van macht, aangezien de beperking van de snelheid van assistentie tot 25km / u naar mijn mening niet de beste formule is, maar het gebrek aan kracht in de ribben die het gemiddelde niet schaadt ... Dit zou vooral het geval zijn bij stroomloze driewielers, die noodzakelijkerwijs zwaarder zijn.

Zo'n snelheid op een scooter rijden is behoorlijk suïcidaal! : Roll:


Ja, dat is wat ik probeer te zeggen voor een paar berichten: een 250W-motor, zelfs ongebreideld in de zin van "trapondersteuning", zal een 250W-motor blijven ... daarom eerder een heel laag vermogen op de weg ... en zelfs als we ontkrachten het elektrisch, het zal moeilijk worden om 500W te overschrijden zonder te roken ...

Om een ​​orde van grootte te hebben, hier is de technische fiche van de scooter van de video:

Dualtron THUNDER

Max. Snelheid 85 km / h
Autonomie max 100 km
Oplaadtijd (2A-oplader) 18h
Oplaadtijd (2 X 2A-oplader) 9h
Oplaadtijd (Ultra charge) 7h
60V 35Ah-batterij - LG
Gewicht 43 Kg
Max laad 120 Kg
Systeem PFlex © - instelbaar
Schijfremmen - Hydraulische ondersteuning
5600 W Dual Engine
Wieldiameter 11 "Tubless
2-garantie


5600W op 2-engines, 7.5 cv is 2 keer meer dan mijn oorspronkelijke 103-tijdperk ... het paar en meer! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Dus we zijn ver, ver weg, 250W ...

Zijn prijs? Niet ver van 4000 € ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 06/02/19, 10:01

Hier is zijn record in het Frans, vrij goed vertaald (het is van oorsprong Koreaans) maar er is strikt niets aangegeven met betrekking tot de homologatie van de weg... Over het algemeen zijn er altijd ‘waarschuwingen’, zelfs in ‘Chinese’ mededelingen (zoals ‘let op om geen sivouplé te gebruiken op de weg’ ...)

Ik denk dat de importeur daar een groot crimineel risico loopt ... :schok: maar hij zal rijk zijn voordat hij problemen heeft! Gezien het aantal internetwinkels dat het aanbiedt ... : Cheesy:

DUALTRON-donder-FRANCE.pdf
(2.78 miljoen) Downloaded keer 278
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De auto van de toekomst




par sen-no-sen » 06/02/19, 11:46

Christophe schreef:
Ja, dat is wat ik probeer te zeggen voor een paar berichten: een 250W-motor, zelfs ongebreideld in de zin van "trapondersteuning", zal een 250W-motor blijven ... daarom eerder een heel laag vermogen op de weg ... en zelfs als we ontkrachten het elektrisch, het zal moeilijk worden om 500W te overschrijden zonder te roken ...


Ja, de 250W blijft wat het is, maar het loslaten van deze elektronisch kan een sporter om sneller te gaan tijdens het maken van zo veel inspanning, het beweegt de maximale snelheid anaerobe zone van enkele km / h.
Dit is ook de reden waarom de UCI (Internationale Wielerunie) aan de controles op technologische doping te gebruiken omdat sommige VAE zijn geen aanwijzingen dat er iets naar buiten en kunnen goed terecht in een peloton noch gezien, noch bekend ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 06/02/19, 14:15

We zijn het erover eens maar 250W handhaaft geen (of komt zelfs maar) een snelheid van 45km / h voor de lambda-fietser (dwz niet getraind, dwz 99% van automobilisten .. .) ...
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De auto van de toekomst




par dede2002 » 27/02/19, 19:35

Ik vind deze nieuwe "Isetta" leuk :)

https://www.challenges.fr/automobile/no ... cro_563960

https://fr.wikipedia.org/wiki/Microlino

ps. wikipedia heeft het fout. Isetta werd aangedreven door een enkele cilinder, geen tweeling.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 28/02/19, 09:48

We spraken over het hier nieuw-transport / auto-de-toekomst-of-t6803-3010.html een paar maanden geleden ...

Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van het "Microlino" -concept en ik denk dat veel coureurs zoals ik zullen denken:
- de ingang van de auto is te origineel (openingskap)
- kleine kamer (comfort ??)
- geen of zeer weinig bescherming voor de inzittenden in geval van een ongeluk (ik vraag me zelfs af hoe zij in staat was om de homologatie door te geven)
- Zeer gemiddelde aerodynamica

Ten tijde van het origineel was er bij bijna alle overtochten geen SUV in de stad, in 2019 ja ...

Ik zou graag de Microlino-crashtestresultaten zien ...

Ik geef (in alle opzichten) de voorkeur aan de Lumeneo Smera die hier wordt gepresenteerd: nieuw-transport / auto-de-toekomst-of-t6803-2990.html # p333139 (project helaas ingevoerd)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten