De hernieuwbare energie waterstofauto: de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par sicetaitsimple » 14/09/21, 21:03

phil59 schreef:Er is nog niets officieels.


Je maakt een grapje? Geen enkel project rond waterstof kan opgezet worden zonder massale subsidies en dus massale communicatie.
Als je dozen weet die "in het geheim" waterstof injecteren op het aardgasnet, geef dan de namen door.....
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Christophe » 15/09/21, 09:11

Christophe schreef:


Enkele precieze cijfers vindt u hier:

https://www.pragma-industries.com/fr/mobilite-douce/

Uh, het autonomie-argument is niet ontvankelijk, mijn VTTae met zijn 1000 Wh-batterij heeft 150 tot 200 km autonomie (afhankelijk van hoe hard ik op de pedalen trap lol) :) en weegt zeker minder...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Christophe » 15/09/21, 12:12

En nog preciezere cijfers: Pragma FuelCells beantwoordde mijn 3 vragen 8) 8) 8)

0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Rajqawee » 15/09/21, 12:50

Christophe schreef:En nog preciezere cijfers: Pragma FuelCells beantwoordde mijn 3 vragen 8) 8) 8)



Plotseling, simpele vraag: waar is het voor in vergelijking met de elektrische? Anders een extra energietransformatiestap toevoegen?
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4344

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par GuyGadeboisTheBack » 15/09/21, 12:54

Rook ... na elektrische voertuigen, hier is waterstof!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Christophe » 15/09/21, 13:49

Rajqawee schrijft:Plotseling, simpele vraag: waar is het voor in vergelijking met de elektrische? Anders een extra energietransformatiestap toevoegen?


Het ziet er chiquer uit en we hebben gratis overheidsadvertenties! : Mrgreen:

Meer serieus, de levensduur die ik me voorstel ... verslijt een brandstofcel minder dan een batterij neem ik aan?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Ahmed » 15/09/21, 13:55

Rajqawee, Je vraag:
Plotseling, simpele vraag: waar is het voor in vergelijking met de elektrische? Anders een extra energietransformatiestap toevoegen?

Dit dient om het gebruik van Europese subsidies te rechtvaardigen en om virtuele economische groei te simuleren om de grote systemische ineenstorting die aan de gang is zo goed mogelijk te compenseren ... Op beleidsniveau stelt het hen in staat om te praten over iets dat de ideologische illusie verlengt waarvan ze afhankelijk zijn, alle partijen samen ....
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Rajqawee » 15/09/21, 13:57

Aha, daar had ik niet aan gedacht. Maar na onderzoek (snel google eerste pagina) lijkt het de batterijen niet echt voor te lopen, in orde van grootte.
En dan goed. Tegenwoordig moeten we om waterstof te maken een warmtebron gebruiken.... als we willen dat het zinvol is, moeten we het doen met biogas (bla) of elektriciteit. Elektriciteit die moet worden geproduceerd .... en dus mogelijk intermitterend moet worden opgeslagen .... plotseling .... in batterijen? (Ik weet dat er andere manieren zijn hè).

Het lijkt niet geweldig, vooral voor een licht voertuig dat al soepel kan rijden ... of zelfs neutraal als het een goede oude mechanische / zwaartekrachtfiets is :D

@Ahmed. Het leek me ja :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4344

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par GuyGadeboisTheBack » 15/09/21, 14:00

Rajqawee schrijft:als we willen dat het zinvol is, moeten we het doen met biogas ...

Ik laat mijn auto liever direct op biogas rijden dan er waterstof van te maken om...... een andere auto te laten rijden. Dit is allemaal grotesk. :onheil:
0 x
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Rajqawee » 15/09/21, 14:02

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Rajqawee schrijft:als we willen dat het zinvol is, moeten we het doen met biogas ...

Ik laat mijn auto liever direct op biogas rijden dan er waterstof van te maken om...... een andere auto te laten rijden. Dit is allemaal grotesk. :onheil:


Natuurlijk ! Ik beschreef alleen een mogelijke complete ketting die het mogelijk maakt om een ​​H2-fiets te laten rijden met een "schone" productie (dus exclusief fossielen). Maar ja, het is een grote pijp.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten