De hernieuwbare energie waterstofauto: de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par GuyGadeboisTheBack » 14/09/21, 13:37

Ahmed schreef:“Waterstof is een niet-toxisch gas dat niet deelneemt aan het broeikaseffect. »... en geproduceerd door Tinker Bell! : Cheesy:

Gasboilers voorzien van waterstof (of het nu puur of gemengd is) dat een energiedrager is en geen energie, is een flagrante afwijking, aangezien het gemaakt wordt met elektriciteit. ..

..... en/of .... methaan! :(
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Ahmed » 14/09/21, 13:43

ja, Kerel, maar hier gaat het om de enige "groene" waterstof! De andere, je moet er niet eens over praten, het is zo vervelend! :schok:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Christophe » 14/09/21, 15:21

De kwestie van de productie van H2 is een secundair probleem, aangezien het idee van de H2-fiets naar mijn mening een technologische ketterij is !!

Het ergste is dat ze erin zijn geslaagd investeerders te kletsen en een industrieel productiemiddel "made in France" op te zetten ...

We gaan hetzelfde fiasco meemaken als de Ségo Solar Route!

Het probleem is niet het principe, het is de toepassing op een elektrische fiets die deze technologie niet strikt nodig heeft (in tegenstelling tot andere vervoersmiddelen ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par GuyGadeboisTheBack » 14/09/21, 15:34

Ahmed schreef:ja, Kerel, maar hier gaat het om de enige "groene" waterstof! De andere, je moet er niet eens over praten, het is zo vervelend! :schok:

Ach, het gaat hier dus om een ​​waterstof die niet bestaat... ik begrijp het beter. : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Ahmed » 14/09/21, 16:44

Groene waterstof bestaat niet, maar "groen" heeft de wind in de zeilen! :D Zoals wat, interpunctie is belangrijk!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par sicetaitsimple » 14/09/21, 17:25

Ahmed schreef:... vormt een flagrante afwijking, aangezien vervaardigd met elektriciteit met een goed rendementsverlies en een complexiteit, twee dingen waarvan het oneindig veel gemakkelijker zou zijn om te abstraheren met een eenvoudige broodrooster (100% opbrengst, naar dezelfde plug die de hydrolysator).


Ah, een voorstander van het Joule-effect! : Lol: Maar het is inderdaad niet per se dommer, en zelfs eerlijk gezegd zeker slimmer.

PS: Ik maak me een beetje zorgen ... heb al een aantal maanden niets gehoord van vloeibare stikstof ???
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par phil59 » 14/09/21, 17:58

Ahmed schreef:“Waterstof is een niet-toxisch gas dat niet deelneemt aan het broeikaseffect. »... en geproduceerd door Tinker Bell! : Cheesy:

Gasketels voorzien van waterstof (of het nu puur of gemengd is, is niet aan de orde), wat een energievector is en geen energie, vormt een flagrante afwijking, aangezien ze met elektriciteit zijn vervaardigd met een goed rendementsverlies en complexiteit, twee dingen die het zou zijn oneindig veel gemakkelijker te vermijden met een eenvoudige broodrooster (100% opbrengst, bij dezelfde uitgang die de hydrolyser voedt).
Als we onze analyse beperken tot puur technische overwegingen, kunnen we de reden voor deze rage voor waterstof niet begrijpen.


Het bp is de opslag van overtollige productie van windturbines, panelen, etc.

Bewaar het in een batterij, om van een kleine buffer ongetwijfeld een onderdeel te maken.

Maar de grootste, hoe op te slaan? het zou bijna een verlies zijn.

Er is al een heel klein deel van H2 in het stadsgas geïnjecteerd en dit zal in de loop van de tijd toenemen, overproducties ...

Niet winstgevend? ja, als we alleen daarvoor produceren, maar om niet te verliezen, waarom niet!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par Ahmed » 14/09/21, 18:18

Sicetaitsimple, Je schrijft:
Ah, een voorstander van het Joule-effect! : Lol:

Niet speciaal, ik gebruik deze vergelijking om de onbekwaamheid te onderstrepen die het "stationaire" gebruik vormt (om de technocratische term te gebruiken die het project lijkt te valideren) ...

Phil59je zegt:
Niet winstgevend? ja, als we alleen daarvoor produceren, maar om niet te verliezen, waarom niet!

Het doet me denken aan deze handelaar die met verlies verkocht, maar die zijn bankier volhield dat hij de hoeveelheid goedmaakte! : Lol:
Als je iets op deze waterstofmanier wilt begrijpen, moet je uit het frame komen waarin het is geplaatst ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par sicetaitsimple » 14/09/21, 18:27

phil59 schreef:.

Er wordt al een heel klein deel van H2 in het stadsgas geïnjecteerd,


Ik denk het niet, of ik heb wat info gemist.
Een paar pilootoperaties, ja, om te testen, waaronder een in Nord of Pas de Calais, waarvan ik de naam ben vergeten, die tot doel had het volume te verhogen tot 20%, maar in een district met een volledig nieuw netwerk. Hier ligt het probleem....
Maar ik ben geïnteresseerd in uw referenties, nogmaals, ik heb misschien dingen gemist.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: De waterstofauto met duurzame energie: de toekomst?




par phil59 » 14/09/21, 19:38

Er staat nog niets officieels in...

20% is veel voor de branders!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten