De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: De auto van de toekomst




par 1360 » 01/05/18, 17:36

Christophe schreef:Ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van de Dacia's ... het is nog steeds "afgeprijsde" Renault ... dus de kosten worden op alle niveaus verlaagd, ook die van de betrouwbaarheid (van het chassis in het bijzonder omdat de motoren, denk ik, identiek zijn aan die van de "echte" Renaults...)


Wees voorzichtig, verwar betrouwbaarheid en low-end niet. Het gebrek aan betrouwbaarheid zit in de VAG-groep, ze geven echter niet toe in de lage regionen!

Een Dacia neemt wat goed is van Renault (motor/versnellingsbak) en van Nissan (transmissie op Duster 4x4), maar aangezien de auto's eenvoudiger zijn, zijn er niet alle trucjes die bij Renault regelmatig worden uitgepraat. Hier in Zwitserland zijn er veel Dacia's, ik ken veel mensen die ze hebben en ik kan je garanderen dat de betrouwbaarheid er is, de auto's bereiken (en overschrijden) 300000 km met zeer lage onderhoudskosten.

Aan de andere kant is er geen poespas, alles wordt gedaan tegen eerlijke kosten, het zitkussen is bijvoorbeeld erg kort, dus een goedkopere stoel, maar niet van slechte kwaliteit. Alles is ontworpen met dit idee van zuinigheid, maar de betrouwbaarheid op een goed niveau houden (garanties kosten fabrikanten een fortuin, en op een goedkope auto moet je garantieretour zoveel mogelijk vermijden, dus betrouwbare auto's ondanks een lage prijs)


Ahmed schreef:... Dacia-enthousiastelingen zijn op zoek naar eenvoudige functionaliteit en zullen daarom minder snel van voertuig veranderen uit de mode of houden van verandering.


Het is volkomen eerlijk, we kopen geen Dacia om de indruk te hebben dat er bestaat, daar zijn Duits voor.


chatelot16 schreef:wat is het verschil tussen hemorrhoid en bmw? geen verschil, het zijn de klootzakken die hebben


Ik die dacht dat het het merk met 4 anussen was dat voor klootzakken was... : Mrgreen:

A+
1 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 01/05/18, 20:38

1360 schreef:Het gebrek aan betrouwbaarheid zit in de VAG-groep, ze geven echter niet toe in de lage regionen!


Oh nee, in dit geval heet het geplande veroudering!! 8) 8) 8) : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: De auto van de toekomst




par 1360 » 01/05/18, 21:02

Het is echt geprogrammeerde zeer korte veroudering, thuis ...
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 01/05/18, 21:27

Ik weet het niet, ik heb nog nooit in een VW gereden... (we hebben het niet over valsspelen, hè)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De auto van de toekomst




par Adrien (voormalig nico239) » 02/05/18, 01:46

Mediteren


Opnieuw luisteren Elektrische auto's, zonnepanelen, windturbines: de (zeer) donkere kant van hernieuwbare energiebronnen 16 min
Elektrische auto's, zonnepanelen, windturbines: de (zeer) duistere kant van hernieuwbare energie
27/04/2018


https://www.franceculture.fr/emissions/ ... ouvelables
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: De auto van de toekomst




par Eric DUPONT » 02/05/18, 09:35

voor de auto met vloeibare stikstof zijn grondstoffen geen probleem, aangezien vloeibare stikstof in open zee kan worden geproduceerd door door vliegers aangedreven boten en de motor zelf is gemaakt van aluminium, een van de meest voorkomende metalen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De auto van de toekomst




par Janic » 02/05/18, 10:02

“Wat is een gereedschap dat geen energie verbruikt en de bodem respecteert? Nou, het is een tool die niets doet(citaat François Mulet lezing)
Het is eerder een nutteloze tool! :D
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De auto van de toekomst




par Adrien (voormalig nico239) » 02/05/18, 15:38

Janic schreef:
“Wat is een gereedschap dat geen energie verbruikt en de bodem respecteert? Nou, het is een tool die niets doet(citaat François Mulet lezing)
Het is eerder een nutteloze tool! :D


Dat wil zeggen?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De auto van de toekomst




par Janic » 02/05/18, 19:32

Dat wil zeggen?
zou u waarschijnlijk vertellen dat een stuk gereedschap dat de bodem bewerkt, deze daarom niet respecteert. En dus is het nutteloos! maar dat is min of meer de betekenis van doet niets!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De auto van de toekomst




par Adrien (voormalig nico239) » 02/05/18, 20:31

: Cheesy: Ik denk niet dat je de betekenis van de tussenkomst van F. Mulet begreep : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 188 gasten