De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 10/02/18, 13:04

Christophe schreef:Het ideaal zou een twizzy (of een smera of een andere kleine elektrische auto) zijn met een demontabele autonomie-uitbreidingsgenerator 3-5kW elektrisch/10-15kW thermisch voor de winter of de zomer wanneer u wat verder moet gaan!

Een range extender met Intelligent Energy's H2 PAC zou geschikt zijn voor:

Intelligent Energy range extender.jpg
Intelligent Energy Range extender.jpg (198.65 KIO) 5700-tijden bekeken

De H2-kap heeft een ernstige tekortkoming: hij verwarmt! Dit defect wordt gebruikt om Twizy te verwarmen / ontdooien :) .

Londense politie gebruikt Burgman voor H2 PAC van Intelligent Energy:

http://www.telegraph.co.uk/cars/news/me ... ll-suzuki/

Promovideo Suzuki (in het Japans, sorry maar er is niets in het Frans)



Door het opgeven van diesel en fossiele brandstoffen, de overgang naar biologische landbouw, wordt geleidelijk enorme waterstofproductiecapaciteit beschikbaar. Het grootste deel van de door de industrie geproduceerde waterstof (60 miljoen ton / jaar) wordt gebruikt om brandstoffen te ontzwavelen en chemische meststoffen te produceren.

Intelligent Energy is een in Londen gevestigd bedrijf:

http://www.intelligent-energy.com/
1 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Opnieuw:




par Leo Maximus » 12/02/18, 22:08

Leo Maximus schreef:De consos van de Auris staan ​​op sprintmonitor:

Auris Diesel:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Auris essentie:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Auris-hybride, op het moment slechts één : Lol: ! :

http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

8)

Een onderwerp dat voor dood is achtergelaten, terwijl het relevanter is dan ooit!

Ik update enkele links, gegevens en andere informatie van mijn berichten.

In oktober 2010 maak ik de vergelijking van verbruiken in l / 100 km van de Toyota Auris die bestaat in 3-versies voor benzine, diesel en benzine-hybride met sprintmonitor-gegevens. Er was maar één hybride van Toyota Auris. Vandaag zijn er meer dan 2000!

2072 Toyota Auris Hybrid: 5,26 l

467 Toyota Auris Benzine: 7,21 l

Bijna 2 meer liters voor de hybride versie, bijna een derde.

321 Toyota Auris Diesel: 6,14 l

Dus meer bevestiging van 7 jaar later: de hybridisatie levert een aanzienlijke besparing op in alle standpunten. Met 6,14 1 van GO verbruikt de Auris Diesel in de 30 40% meer energie dan de hybride benzineversie en ik spreek niet over vervuilende ontladingen ... :schok:

Vandaag kunnen we de consoles toevoegen van C-HR vrijgegeven laat 2016 die ook bestaat in hybride en niet-hybride versies:

Hybride: 5,10
https://www.spritmonitor.de/fr/apercu/4 ... owerunit=2

Niet-hybride: 7,06
https://www.spritmonitor.de/fr/apercu/4 ... owerunit=2

Ik heb een filter (122 CH) geplaatst om de valse gegevens meer en meer te verwijderen, helaas, op sprintmonitor. C-HR bestaat niet in diesel of herlaadbaar.

De C-HR, een SUV, doet het beter dan de Auris!

Voor 151 Prius IV is de nadelen 4,49 l:
https://www.spritmonitor.de/fr/apercu/4 ... owerunit=2

NB: Conso erg laag, rond 3 l / 100 zijn heel goed mogelijk, op korte trips en in de zomer :) Ik heb het meerdere keren gedaan. Op routes van 5 naar 10 km doen we soms een gemiddelde van 2,4 l. Met een sterke rugwind :), Common in Groot-Brittannië, heb ik soms het 3 om 3,5 100 om 120 op de km. De thermische loopt alleen van tijd tot tijd, op 30 tot 40 km in totaal, anders geeft het dashboard de [EV] weer, automatisch, wat aangeeft dat de thermiek stilstaat.
De tweede modus [EV], handmatig, leidt tot overconsumptie, het is niet vaak beschikbaar. Ik gebruik het bijna nooit.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: De auto van de toekomst




par Dirk Pitt » 13/02/18, 08:52

Ik heb een hybride auris-touring (break) van 1 jaar en ik maak er een gemiddelde cons 5.5L van.
twee dingen kunnen deze conso nog steeds drastisch verlagen:

#1: dat de ecostand echt de voorkeur geeft aan de lage thermische regimes, wat absoluut niet het geval is. zodra we steunen sommige het beklimmen van een heuvel, de bromfiets effect dat de stijgende snelheid en de motor komt uit zijn gebied van de economie, terwijl in de Eco-stand kon blijven liggen regime voet aan de raad en hebben een specifieke conso veel lager. jammer, want ik zie opeens geen verschil tussen eco / normale modus en vermogen.

#2: een grotere batterij en met een functie-invoegtoepassing: dat doe ik zelf dankzij de batterijen lifepo4 en een converter-DCDC die het resultaat is van een kit die ik heb hersteld : Cheesy:
1 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 13/02/18, 11:26

Het lijkt moeilijk en ingewikkeld, maar waarom niet?

Hier zijn de vermogens- en koppelcurven voor de 2003 Prius II 1500-motor met XNUMXcc-motor. (bron Caradisiac)

P II torque-power.jpg
Prius II
P II torque-power.jpg (79.49 KIO) 5564-tijden bekeken

De koppelcurve van de thermische is bijna lineair en het maximale vermogen is 5000 rpm. Hoe het te wijzigen? Het vermogen en het koppel van de elektromotor zijn maximaal bij lage snelheid en daarom bij lage snelheden, waar dit nodig is.

Waarom een ​​grotere batterij? En waarom de plug-in? We vallen terug in de elektrische auto, zwaarder, duurder en dat laadt kolen opnieuw (!) Meer in mijn geval. Klassieke hybrides hebben al een range extender die de warmtemotor is.

Het "brommer" -effect stoort me helemaal niet. Vliegtuigen draaien ook bij het opstijgen als ze gas geven. Dan, wie zegt bromfiets, zegt riem met een variabele overbrengingsverhouding terwijl in het principe van de Prius deze verhouding tussen de elektrische tractiemotor en de aangedreven wielen vast en uniek is. Hoe beter te doen?
1 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: De auto van de toekomst




par Dirk Pitt » 13/02/18, 14:57

het brommereffect stoort me niet. het is gewoon dat de beste thermische efficiëntie voor zware belastingen bij lage snelheden is.
zodra men de torens beklimt, daalt de efficiëntie van de thermische dalingen. dus als hij de ECO-modus had geprogrammeerd om in een laag voedingspatroon te blijven, weet ik zeker dat we nog steeds in conso zouden winnen. zeker ten koste van een vermogensreductie, aangezien het koppel bijna constant is.
Hier is de grafiek van de opbrengsten van de prius. we zien dat het beste rendement zich meestal in het lage regime onder 2600RPM bevindt.

met betrekking tot de plug-in-modus, dat als ik had een beetje meer batterij, zal ik doe mijn woon-werkverkeer in bijna alle elec die onmogelijk is voor nu. Ik denk dat het toevoegen van een beperkte hoeveelheid batterij, dus een laag overgewicht. anderen zijn al gedaan met zeer goede resultaten

pri_power_eff.jpg
pri_power_eff.jpg (106.43 Kio) 5548-tijden bekeken
2 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 13/02/18, 18:08

Er moet een manier zijn om de engine-toewijzing aan te passen, een aangepaste modus te maken in plaats van de eco- of energiemodus. U moet buiten de garantie vallen, bij voorkeur :) .

Betreffende de batterij zou het nodig zijn om er een toe te voegen, niet om de bestaande batterij te vervangen? Dus laad het, op commando, van een andere batterij die op het netwerk is geladen? Het idee is interessant omdat de oorspronkelijke capaciteit laag is en een snel na ten minste na 10 mn van bottelen en de thermische start is. Dan, met deze lage capaciteit, is het soms snel tot het maximum van de last naar beneden een nek na 3 km terwijl 10 mogelijk overblijft (wat ook bewijst dat het herstel van energie heel goed werkt, zelfs zonder remmen, in tegenstelling tot wat sommigen beweren).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De auto van de toekomst




par Christophe » 18/02/18, 11:43

2 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 30/03/18, 18:49

Test van stadsgebruik van ongeveer vijftig benzine- en diesel SUV's (gepubliceerd door Auto Plus magazine):

SUV city.jpg
Consumptie in de stad
SUV ville.jpg (129.6 KIO) 5051-tijden bekeken

In wezen is de 1er Toyota's C-HR Hybrid met 5,1 l / 100 km.

In Diesel is het de Mazda CX-3 die aan de leiding staat met 5,1 l / 100 km.

Let op de 4th positie van 4x4 Hybride Lexus RX-450h van 313 ch waardoor 5,9 l / 100 km wordt. Het verbruikt minder dan de Fiat 500X Multijet 120 ch.

Maar Diesel roll in de stad blijven zeer gunstig voor ons, als brandstof niet worden belast energie en normen ter bestrijding van verontreiniging zal de diesel te verhogen.
2 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De auto van de toekomst




par Leo Maximus » 22/04/18, 21:38

Dirk Pitt schreef:Ik heb een hybride auris-touring (break) van 1 jaar en ik maak er een gemiddelde cons 5.5L van.
twee dingen kunnen deze conso nog steeds drastisch verlagen:

#1: dat de ecostand echt de voorkeur geeft aan de lage thermische regimes, wat absoluut niet het geval is. zodra we steunen sommige het beklimmen van een heuvel, de bromfiets effect dat de stijgende snelheid en de motor komt uit zijn gebied van de economie, terwijl in de Eco-stand kon blijven liggen regime voet aan de raad en hebben een specifieke conso veel lager. jammer, want ik zie opeens geen verschil tussen eco / normale modus en vermogen.

#2: een grotere batterij en met een functie-invoegtoepassing: dat doe ik zelf dankzij de batterijen lifepo4 en een converter-DCDC die het resultaat is van een kit die ik heb hersteld : Cheesy:

Ik gebruik nooit de ECO-modus of de sportmodus, ik zet nooit de hendel op B en ik gebruik de handmatige EV-modus niet en dat is wat een 4,4-cursus km in de stad gaf gisteren met 4-mensen om aan boord van een gemiddelde van 2,8 liters E10 naar 100 km:

conso city.jpg
conso ville.jpg (17.75 KIO) 4880-tijden bekeken

Het is een hybride C-HR niet oplaadbaar.

Binnenkort komt er een nieuwe motor beschikbaar met een gecombineerd vermogen van 180 pk (143 pk voor de 2.0l thermisch en 107 pk voor de elektrische tractie) Verbeterde acceleratie (van 0 naar 100 km / u in 7 seconden). 20% daling van het gemiddelde verbruik.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: De auto van de toekomst




par Dirk Pitt » 23/04/18, 08:43

ja, dat betekent niet zoveel.
een reis van 4 km is absoluut niet representatief.
wanneer het feit dat de eco en B-modi te gebruiken, dat is uw keuze, maar het betekent niet dat je minder als gevolg van die verbruikt.
Modus B is essentieel in mijn bergachtige regio om te kunnen remmen in de motor in lange afdalingen.
ECO-modus hoewel niet genoeg voor mijn smaak anders dan de normale modus gunsten in mijn mening iets sub-systemen die gunstig is in termen van nadelen.
Ik zei hierboven dat mijn gemiddelde cons 5.5 was.
Ik heb verbeterd omdat mijn nadelen nu rond 5 liggen. tussen 4.8 en 5.2
1 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten