De auto van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/04/13, 10:43

Geen mogelijk geschil met wat u zegt (sorry, ik wilde in CHF spreken).

Bovendien bent u hier veel beter geplaatst dan wie dan ook als het om berekeningen gaat.

Over het algemeen betaal ik CHF 500 voor mijn auto's die tussen de tien en vijftien jaar oud zijn, ik doe wat klein werk en ze kosten me ongeveer CHF 2 per jaar, inclusief brandstof. (Ik doe minder dan 500 km/jaar) verder ligt het aan de fiets. Zoals het er nu uitziet, is een elektrische VHC niet echt voor mij gemaakt.

De prijs die ik noemde voor de vervangende batterij van Tesla is op het moment van aankoop (indien de koper dit wenst), deze kan er dus niet omheen. Maar eigenlijk weten we niet wat morgen zal brengen...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/04/13, 10:45

Obamot schreef:Winstgevendheidsproblemen, laten we erover praten: het accupakket en het hele voertuig hebben een garantie van 8 jaar. Het batterijpakket vervangen na deze periode kost ongeveer € 10 (Tesla).


We moeten het niet over dezelfde € hebben! :D

De optie om van 60 kWh naar 85 kWh te gaan is € 10 ( http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/options )
We kunnen hieruit afleiden dat de kWh minstens 400€ bedraagt
=> De batterij van 85 kWh kost minimaal € 34,- exclusief arbeid!
Of de prijs van 2 ionen/C-zero (tegen de huidige prijs)!

Dit zou bekend worden als de Porsches en andere Ferrari’s goedkoper in gebruik zouden zijn dan de Clio/208 en co...
Tesla doet het dus niet beter dan andere EV-fabrikanten. Het is gewoon anders als je je richt op een rijke, zeer rijke klantenkring.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/04/13, 10:57

Ja, dat klopt helemaal!

Maar het vervangende pakket dat op het moment van de verkoop werd afgesloten, bedroeg niet meer dan 12.–

Was dit een aanbod van de show? Ik weet het niet, in ieder geval komt de informatie daar vandaan, uit een betrouwbare bron en Bernardd kan het bevestigen.

Ik vind het in ieder geval leuk:

Beeld

Het blad is geen match.

Ben je geïnteresseerd Bamboe? : Lol:
Dernière édition par Obamot de 03 / 04 / 13, 10: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/04/13, 10:57

[geplaatst voordat ik je bericht zag, en aangepast nadat ik het had gelezen]
De Franse site biedt in ieder geval niet de mogelijkheid om vooraf een batterij aan te schaffen. Hij vermeldt alleen dit:
http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts a écrit :Gezien de snelle veranderingen in de batterijtechnologie, het is onmogelijk om de kosten van het vervangen van een toekomstige batterij nauwkeurig te voorspellen


Iemand zou mij ook moeten uitleggen waarom Tesla 2 tegenstrijdige dingen op dezelfde pagina zegt:

http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts a écrit :Eigenaars van een Model S kunnen bijvoorbeeld op de luchthaven parkeren verlengde vakantie zonder dat je hoeft in te pluggen.


http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts a écrit :Als u voor langere tijd weggaat feestdag, inpluggen uw Model S en selecteer “Opslagmodus” voordat u vertrekt.

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/04/13, 11:00

Ik weet het niet, het is voor mij geen ‘probleem’. ;-)
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/04/13, 11:02

Obamot schreef:Ben je geïnteresseerd Bamboe? : Lol:

Interesse in het blad? Neen. Te duur voor mijn portemonnee.
Interesse in de Tesla? Neen. Te duur en ik vertrouw het merk niet (zie de tegenstrijdigheden)
:)
Geïnteresseerd in EV's? Ja. Ik heb een goedkope gekocht die goed werkt (zolang hij meegaat... maar met 5 jaar garantie kost hij me sowieso minder dan de Tesla :) ).
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/04/13, 10:02

bamboe hallo
Iemand zou mij ook moeten uitleggen waarom Tesla 2 tegenstrijdige dingen op dezelfde pagina zegt:
http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts schreef:
Eigenaren van een Model S kunnen bijvoorbeeld voor een langere vakantie op de luchthaven parkeren zonder dat ze een stopcontact hoeven aan te sluiten.
http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts schreef:
Als u voor langere tijd op vakantie gaat, sluit dan uw Model S aan en selecteer 'Opslagmodus' voordat u vertrekt.
het is niet tegenstrijdig. Het eerste geval geeft aan dat de batterijen gedurende deze tijd niet ontladen.
De tweede dat als u uw batterij leeg heeft gemaakt, deze tijdens deze periode kan worden opgeladen.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/04/13, 10:31

Janic schreef:
http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts schreef:
Eigenaren van een Model S kunnen bijvoorbeeld voor een langere vakantie op de luchthaven parkeren zonder dat ze een stopcontact hoeven aan te sluiten.
http://www.teslamotors.com/fr_FR/models/facts schreef:
Als u voor langere tijd op vakantie gaat, sluit dan uw Model S aan en selecteer 'Opslagmodus' voordat u vertrekt.
het is niet tegenstrijdig. Het eerste geval geeft aan dat de batterijen gedurende deze tijd niet ontladen.
De tweede dat als u uw batterij leeg heeft gemaakt, deze tijdens deze periode kan worden opgeladen.

Jij moet advocaat zijn, jij : Cheesy:

Je zult nog steeds merken dat ze helemaal niet over het batterijniveau praten, ze zeggen niet "je kunt je auto aansluiten". Ze hebben het alleen maar over vakanties en... faut stekker in de auto.
(en ik moest in een vorig leven een afhankelijke instructeur zijn : Cheesy: )
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/04/13, 12:24

bamboe schreef:Jij moet advocaat zijn, jij

nogal logisch zullen we maar zeggen! Ik had de relevante passages die zeggen:

■De Model S-accu zal geen aanzienlijk bedrag aan kosten verliezen als het voertuig voor langere tijd geparkeerd staat. Eigenaars van een Model S kunnen bijvoorbeeld parkeren op het vliegveld voor langere vakanties zonder dat u de stekker in het stopcontact hoeft te steken.

Chargement
■Tesla raadt aan uw Model S aan te sluiten elke nacht of wanneer mogelijk om een ​​optimaal rijbereik en een goede accuconditie te behouden. Als u voor langere tijd op vakantie gaat, sluit dan uw Model S aan en selecteer 'Opslagmodus' voordat u vertrekt.

Als u uw Tesla langere tijd zonder opladen laat staan, verliest hij langzaam zijn lading. Als de lading op 0% blijft voor een bepaalde tijd, moet u mogelijk de batterij vervangen.

Dus thuis opladen in het algemeen, want opladen gaat niet mee met de tijd.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/04/13, 14:08

Janic schreef:
bamboe schreef:Jij moet advocaat zijn, jij

nogal logisch zullen we maar zeggen! Ik had de relevante passages die zeggen:

■De Model S-accu zal geen aanzienlijk bedrag aan kosten verliezen als het voertuig voor langere tijd geparkeerd staat. Eigenaars van een Model S kunnen bijvoorbeeld parkeren op het vliegveld voor langere vakanties zonder dat u de stekker in het stopcontact hoeft te steken.

Chargement
■Tesla raadt aan uw Model S aan te sluiten elke nacht of wanneer mogelijk om een ​​optimaal rijbereik en een goede accuconditie te behouden. Als u voor langere tijd op vakantie gaat, sluit dan uw Model S aan en selecteer 'Opslagmodus' voordat u vertrekt.

Als u uw Tesla langere tijd zonder opladen laat staan, verliest hij langzaam zijn lading. Als de lading op 0% blijft voor een bepaalde tijd, moet u mogelijk de batterij vervangen.

Dus thuis opladen in het algemeen, want opladen gaat niet mee met de tijd.


Over het algemeen een vakantie verlengd, het is langer dan één nacht...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten