De auto in de toekomst of het verleden duurzame waterstof?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

De auto in de toekomst of het verleden duurzame waterstof?




par Christophe » 15/08/08, 13:38

Hier zijn 2-artikelen over de directe verbranding van hernieuwbare waterstof in een verbrandingsmotor: het was ofwel zonne-waterstof of waterstof verkregen door hydrolyse via een waterval ... 1945!

Dus degenen die over waterstof te praten als de energie van de toekomst ca maakt me aan het lachen: ofwel ze zijn idioten, of om op te starten vanaf een lobby onwetend of 3 (zorgen die voldoet !!) ...

Maar de echte vraag is: waar zouden we ons op dit moment bevinden als deze technologische initiatieven op dat moment waren ontwikkeld?

Doe-het-zelvers die meer ideeën hebben dan industriëlen ... ze zouden moeten hebben schande om tegen de mensen te liegen!

Meer informatie gebruiksaanwijzing: werk van Jean Luc Perrier

Hier zijn de 2-artikelen uit de Nieuwe Republiek van het Midden-Westen (bron: http://m.you.free.fr/perrier.html ) en geschreven door Bernard VIT.

Klik om te vergroten

Beeld


Beeld
Dernière édition par Christophe de 15 / 08 / 08, 15: 36, 2 keer bewerkt.
0 x
m_you49
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 04/09/06, 08:42
Plaats: Maine et Loire




par m_you49 » 15/08/08, 15:22

hi Christophe
Kun je je bronnen een naam geven?
Ik had een tijd geleden aan de telefoon, de auteur van de artikelen, mijnheer Bernard Vit, die me kopieën stuurde waarin ik werd gevraagd de naam van de krant te noemen, zodat het geen probleem is.
Ik heb hem ontmoet bij a forum in Angers vorig jaar is hij zeer gerustgesteld over de traagheid van de overheid met betrekking tot energie.
De Senaat en de Kamer van Afgevaardigden willen wetten maken (tijdens de vakantie) om de invloed te beperken van financiële en industriële lobbyes die wijzigingswijzigingen eisen op de teksten van wetten en decreten die bedrijven kunnen 'schaden', we begrijpen beter waarom, aangezien de uit het boek van JL Perrier is er weinig gedaan.
Ik bezocht Themis een paar jaar geleden, die JL Perrier het fiasco had voorspeld omdat hij met hem had gesproken. Resultaat: centrale bulk die alleen werd gebruikt door astrologen voor foto's van nachten (foto's van de sterren of een energieramp?). Maar het lijkt erop dat we het willen herstellen. Wat een puinhoop en verspilde tijd opnieuw.
Ik ging ook naar Odeillo. De oven dient als een uitstalraam voor onze knowhow, introductie tot school en de winkel verkoopt zonnegadgets gemaakt in China. De naburige gebouwen met de Trombe-muren waren armoedig.
De enige dingen die werken zijn het zonne-hete water uit de barak van Mont Louis en de experimentele oven (model voor Odeillo) die door een lokale pottenbakker is opgehaald om zijn aardewerk te koken.
Bij Ajaccio, aangegeven op de kaart, maar met een delicate toegang, wordt een experimenteel centrum met concentrators met spiegels binnengevallen door bramen. De site, de administratieve en technische gebouwen worden bewoond door de plaatselijke universiteit, die fotovoltaïsche generatoren van enkele tientallen vierkante meters test.
Als het totale oppervlak van de site in fotovoltaïsche cellen werd gerehabiliteerd, zou de site statisch meer en beter produceren dan met dit type sector (concentratie + thermisch + turbine + generator = elektriciteit).
Laten we hopen dat op een dag enkele projecten van JL Perrier zijn geboren.
Goede middag.
0 x
Mil'd49
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/08/08, 15:33

Er is genoeg om weer in elkaar te zetten! Vandaar mijn inleiding tot deze wat "virulente" artikelen ...

Ik wist niet dat B. VIT nog steeds geïnteresseerd was in het onderwerp.

Voor de bron: ik heb de scans van deze site genomen en verbeterd (de jouwe gezien je bijnaam?) http://m.you.free.fr/perrier.html en de artikelen komen uit: Nieuwe Republiek Midden-West sorry, het is me ontgaan, ik zal het onderwerp 1er verbeteren.

Anders heb ik zojuist een bijbehorend artikel gemaakt met een aanvullende analyse: https://www.econologie.com/voiture-a-hyd ... -3886.html
0 x
m_you49
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 04/09/06, 08:42
Plaats: Maine et Loire




par m_you49 » 26/08/08, 23:39

Hallo Christophe.
Kan ik de link op de BMW-video gebruiken op mijn persoonlijke website?
Het gebruik van mijn scans is geen probleem. Ik kreeg in 1981 de kans om de CEDRE-beoordeling te laten uitvoeren nadat de redactiegroep mijn huis had bezocht. Andere artikelen bestaan, waaronder een kleine alinea over mijn huis.
Maar in de energiefilosofie zou het zoeken naar productie pas het einde moeten zijn na het uitputten van het hoofdstuk van de economieën.
@ +
Mil'd
0 x
Mil'd49
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/08/08, 23:50

Ja natuurlijk! Heb je het over deze link, denk ik?
https://www.econologie.com/la-voiture-a- ... -3247.html

Je kunt de video zelfs direct integreren met de html-code van deze pagina: http://www.dailymotion.com/video/x13upv ... e-bmw_tech
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

waterstofauto




par jean63 » 17/10/14, 07:44

0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 264-gasten