De hernieuwbare energie waterstofauto: de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 27/07/15, 17:56

chatelot16 schreef:.....dus voor mij is de oplossing van de toekomst synthetische brandstof! gebruik hernieuwbare energie EN fossiele of hernieuwbare koolstof om vloeibare brandstof te maken die geleidelijk olie zal vervangen


inderdaad, zie het AUDI e-gas-project http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 35#p367035
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/07/15, 19:16

Dat autofabrikanten een breed net proberen uit te werpen doet niets af aan de matige prestaties van dit opslagsysteem ten opzichte van huidige accu's...

Fabrikanten proberen mazen in de wet te vinden om tegen alle verwachtingen in vast te houden aan de warmtemotor, of dit nu rationeel is of niet, in termen van prestaties, in vergelijking met de paradigmaverschuiving die wordt vertegenwoordigd door het elektrische voertuig.
:?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 29/07/15, 09:26

Citro schreef:Dat autofabrikanten een breed net proberen uit te werpen doet niets af aan de matige prestaties van dit opslagsysteem ten opzichte van huidige accu's...

Fabrikanten proberen mazen in de wet te vinden om tegen alle verwachtingen in vast te houden aan de warmtemotor, of dit nu rationeel is of niet, in termen van prestaties, in vergelijking met de paradigmaverschuiving die wordt vertegenwoordigd door het elektrische voertuig.
:?


Het elektrische voertuig zal een paradigmaverschuiving zijn wanneer het bereik 500 km zal zijn.

Op dit moment is er nauwelijks alleen de Tesla om dat te doen, maar ten koste van een zeer grote voertuigmassa en aanzienlijke aanschafkosten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/07/15, 09:45

motorprestaties zijn niet het doel van een voertuig!

als je wilt dat een zware batterij 500km autonomie heeft, is de batterij zwaarder dan de nuttige lading: je verhoogt het energieverbruik om deze batterij mee te nemen: een te zware batterij verhoogt zowel het verbruik als het lage rendement van de warmtemotor

je moet het juiste voertuig kiezen voor wat je wilt!

de elektrische lijkt mij alleen goed voor gebruikers die een lage autonomie nodig hebben .... voor degenen die een lange autonomie nodig hebben, zal de warmtemotor lange tijd de juiste oplossing blijven

in mijn geval is het onregelmatig gebruik van het voertuig, dus het is onmogelijk om een ​​batterij rendabel te maken... en wanneer het voertuig wordt gebruikt, is het soms voor lange afstanden

we kunnen dromen van een elektrisch systeem met verwisselbare batterij beschikbaar in tankstations, maar als het nog steeds niet bestaat, denk ik dat het komt omdat de afschrijving en het onderhoud van deze batterijen te duur zou zijn om deze service tegen een redelijke prijs te verkopen
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 29/07/15, 11:57

moinsdewatt schreef:Het elektrische voertuig zal een paradigmaverschuiving zijn wanneer het bereik 500 km zal zijn.

Voorlopig is er alleen de Tesla om dat te doen...
Het elektrische voertuig is dejà een paradigmaverschuiving.
Alle huishoudens die meerdere voertuigen hebben, waarvan er één alleen wordt gebruikt voor dagelijkse verplaatsingen/werken die de actieradius van een elektrisch voertuig niet overschrijdt, zijn compatibel met deze paradigmaverschuiving, en dan heb ik het niet over de zeer vele bezitters van een auto zonder een vergunning hebben die een parkeerplaats hebben met een stopcontact (in de garage, de tuin, etc.) en die nooit van plan zijn om 500 km of zelfs 250 km te vertrekken.

TESLA is niet het enige elektrische voertuig dat in staat is om meer dan 500 km per dag af te leggen en alle dagelijkse ritten van ongeveer vijftig km in 100% elektrische...
Er is de OPEL Ampéra, de MITSUBISHI Outlander PHEV, de BMW i3 REX, de Golf GTE en vele andere modellen die momenteel op de markt zijn of in de komende maanden zullen verschijnen in de categorie PHEV of Plugin Hybrid Electric Vehicle (oplaadbaar).

@chatelot16, Motorefficiëntie is het primaire doel van een voertuig met emissienormen en actieradiusdoelstellingen voor elektrische voertuigen.

Als u bijvoorbeeld van 80% naar meer dan 95% efficiëntie op elektromotoren gaat, bespaart u kostbare kilometers aan autonomie zonder de batterijtechnologie te veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/07/15, 13:46

de efficiëntie van de elektromotor is bijna 100%, maar hoe kwantificeer je het gewicht van de batterij? wanneer het gewicht van de batterij het gewicht van het voertuig verdubbelt in vergelijking met een kleine diesel, verdubbelt het het energieverbruik, alsof het voertuig licht blijft maar een motorefficiëntie heeft gedeeld door 2

een andere fout van de batterij, zijn verloren energie houdt hem opgeladen, zelfs als hij niet in gebruik is

dit verlies door zelfontlading is verwaarloosbaar voor degenen die elke dag rijden, maar voor mij die mijn spullen weken of maanden ongebruikt laat, zou het een groot verlies zijn om een ​​elektrisch voertuig opgeladen te houden: elektrisch is niet voor iedereen een goede oplossing

voor een goede ecologische efficiëntie moet je het voertuig gebruiken dat is aangepast aan wat je moet doen, dus heb verschillende voertuigen die niets eten als ze niet in gebruik zijn... sommige mensen praten over huren, maar het is rampzalig, ik heb liever een oude tweedehands machine die ik weet te onderhouden tegen de laagste kosten

voor korte ritten gebruik ik een 50cm3 4-takt scooter die 2 liter/100km verbruikt: geen elektrisch voertuig kan zo zuinig zijn... soms blijft de scooter weg van huis op een plek zonder elektriciteit omdat ik thuiskom met een vrachtwagen. .. Ik kan het lang daarna gaan halen ... als het een elektrisch voertuig was, zou het plat zijn!

de elektrische auto is niets voor mij
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/07/15, 23:58

Het gewichtsverschil tussen een elektrische auto en een diesel is niet zo belangrijk. De TESLA is een speciaal geval.

De e-Up, Zoé, Leaf zitten in het gemiddelde van de huidige auto's.
Een dieselmotor, zijn uitlaat, zijn tank zijn niet licht.

Een elektromotor, zijn vereenvoudigde transmissie, zijn elektronica en zijn batterij houden de vergelijking binnen 10% vol.
We zijn dus verre van een verdubbeling van het gewicht of een vermindering van de opbrengst met 2.
Beeld

Zelfontlading van batterijen is ook verwaarloosbaar bij de huidige modellen en tenzij ze volledig ontladen worden opgeslagen, hoeven ze niet bang te zijn dat ze enkele maanden niet worden gebruikt.

De enige huidige elektrische auto die last heeft van zelfontlading is de Bluecar van Bolloré, vanwege zijn LMP-batterijen die "warme batterijen" zijn en warm gehouden moeten worden.
Afgezien van het prestatieaspect, is zelfontlading geen probleem bij deze autodeelauto die elke keer dat u de auto verlaat om de huur te beëindigen, opnieuw wordt aangesloten op het stopcontact. Als de auto niet opnieuw wordt aangesloten, gaat de huurfacturering door...

Idem voor de scooter als deze de huidige batterijtechnologieën gebruikt. Ik zou hieraan willen toevoegen dat sommige scooters verwijderbare batterijen hebben die de angst voor zelfontlading volledig wegnemen. Het verbruik van een elektrische scooter is ongeveer een halve liter per 100km (50Wh/km).

Ik begreep dat u niet ontvankelijk bent voor de argumenten van de elektrische auto. Je probeert jezelf ervan te overtuigen dat het niet werkt en het zal wel lukken. Het is volkomen contraproductief om elektrische voertuigen toe te vertrouwen aan mensen die ze onder geen beding willen. De ervaring leert in het verleden dat elektrische voertuigen die (bij gemeenten of bedrijven) zijn opgelegd aan gebruikers die ze niet wilden, uitliepen op een mislukking, waarbij de betreffende gebruikers de voertuigen afslachtten voor de pech.

Omgekeerd, door op vrijwillige basis elektrische voertuigen aan te bieden, hebben de nieuwsgierigen die zich vrijwillig hebben aangemeld deze meestal met enthousiasme en tevredenheid geadopteerd.

Ik schakelde over op dit vervoermiddel omdat het theoretisch superieur was aan het thermische voertuig, terwijl ik vreesde "dat het niet voor mij zou zijn". Sterker nog, het was de dame die besloot een VE te nemen omdat ik niet durfde. Een maand nadat ik hem had gekocht, stond ik te popelen om de mijne te krijgen... En toch zijn onze eerbiedwaardige Peugeot 106's verre van foutloos.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 31/07/15, 09:28

we zien op uw tafel redelijke gewichten omdat het een autonomie is in de orde van grootte van 150 km ... het is wanneer we een actieradius van 500 km willen dat het batterijgewicht gelijk wordt aan een prestatiedaling

Ik heb niets tegen elektrische auto's ... ik zeg alleen dat het niet past bij mijn huidige behoeften ... dus laat het over aan degenen voor wie het geschikt is
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 31/07/15, 12:46

Zijn brandstofcellen milieuvriendelijk? Niet altijd !

30 juli 2015 enerzine

Brandstofcellen worden gezien als de technologie van de toekomst voor auto's, maar ook voor verwarmingen in huis. Ze nemen dus een sleutelpositie in voor de overgang naar hernieuwbare energie. Maar zijn brandstofcellen sowieso milieuvriendelijker?

Een internationaal team van wetenschappers onder leiding van Empa berekende hun ecobalans en kwam tot de conclusie: het hangt allemaal af van de brandstof.

In de toekomst zouden we kunnen rijden met brandstofcelauto's die gebruikmaken van waterstof die is geproduceerd met zonne-energie. De “zero emission” auto zou dan werkelijkheid zijn geworden. Tegelijkertijd konden we in de kelders van onze huizen kleine warmtekrachtcentrales vinden die ook brandstofceltechnologie gebruiken om aardgas en biogas om te zetten in elektriciteit en toch "in het voorbijgaan" warmte produceren voor de verwarming van gebouwen. Alleen wat technisch haalbaar is, heeft ook zin voor het milieu? Empa-onderzoeker Dominic Notter ging samen met collega's uit Griekenland en Brazilië aan de slag om de levenscyclusbalans van brandstofcellen te berekenen: van fabricage en over hun hele levenscyclus, via hun werking tot aan hun uiteindelijke recycling.

Het beslissende punt: hoe elektriciteit wordt opgewekt

Het resultaat is duidelijk: het gebruik van brandstofcellen in auto's is alleen zinvol voor het milieu als er gebruik wordt gemaakt van waterstof die is geproduceerd uit hernieuwbare energiebronnen. Het heeft geen zin om op het Europese elektriciteitsnet aan te sluiten om waterstof te produceren door elektrolyse van water en deze te gebruiken om deze auto's van brandstof te voorzien. Bij deze methode is de CO2-uitstoot per kilowattuur veel te hoog. Momenteel wordt de meeste industriële waterstof rechtstreeks uit aardgas geproduceerd. Maar ook bij deze manier van produceren levert de brandstofcel praktisch geen ecologisch voordeel op. Auto's met verbrandingsmotoren lopen momenteel nog steeds voorop: hun productie is immers minder vervuilend.

Ook in ecologische vergelijking met elektrische auto's hebben brandstofcelauto's momenteel geen kans: waterstof moet eerst met elektriciteit geproduceerd worden. Deze waterstof wordt vervolgens op de auto gebruikt om weer elektriciteit op te wekken. Deze dubbele transformatie vermindert de energie-efficiëntie aanzienlijk. Wie diezelfde stroom direct gebruikt om de accu van zijn elektrische auto op te laden, rijdt zuiniger en ook ecologischer.

Volgens Notter kan het in de toekomst echter anders zijn. Vanaf het moment dat elektriciteit voornamelijk zal worden geproduceerd uit zonne-, wind- of hydraulische energie, zal de brandstofcelauto concurrerend worden - dit omdat de productie minder hulpbronnen verbruikt dan de actieradius groter is en het tanken minder tijd kost.
..................


http://www.enerzine.com/14/18577+les-pi ... ours+.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 31/07/15, 13:01

We zouden ook eenvoudig en minder gevaarlijk ethanol in brandstofcellen kunnen gebruiken...

https://fr.wikipedia.org/wiki/Pile_%C3% ... nol_direct
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten