De EGR klep bediening en uitleg

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 22/08/07, 08:39

1999 lijkt me een beetje vroeg voor de FAP, maar je weet maar nooit... je zou de info op de website van de fabrikant moeten vinden...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 22/08/07, 09:09

jean63 schreef: Artikel zeer goed op slechts EGR Auto-Plus op 2 pagina's. Ik heb thuis: dit is waar ik ontdekte de zwendel toen mijn zoon zijn diesel Jumpy, die mij geïnteresseerd zijn om diesel (EGR-klep, deeltjes en Co.) heeft gekocht.

Het is u die deze pagina's 2 Ik denk dat het dateert van september 2005 doordat Jumpy kocht in augustus 2005 gescand.


1) Zijn er geen 3 pagina's?

2) Ah nee, ik heb het niet gescand... Ik zou het me toch hebben herinnerd :)

3) Ben je zeker van de bron? Zelf meer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/08/07, 09:43

Na een gesprek met de voorman van mijn dealerschap. deze vertelde me dat er geen DPF op mijn model zat en een kleine verduidelijking van zijn kant: "veel problemen voorkomen!" en om de EGR-kleppen effectief te reinigen adviseerde hij me om een ​​brandstofadditief toe te voegen zoals "Métal5" of beter "Ecotec".
Wanneer denk je ? :schok:
Dernière édition par A2E de 22 / 08 / 07, 10: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/08/07, 10:15

Christophe schreef:
jean63 schreef: Artikel zeer goed op slechts EGR Auto-Plus op 2 pagina's. Ik heb thuis: dit is waar ik ontdekte de zwendel toen mijn zoon zijn diesel Jumpy, die mij geïnteresseerd zijn om diesel (EGR-klep, deeltjes en Co.) heeft gekocht.

Het is u die deze pagina's 2 Ik denk dat het dateert van september 2005 doordat Jumpy kocht in augustus 2005 gescand.


1) Zijn er geen 3 pagina's?

2) Ah nee, ik heb het niet gescand... Ik zou het me toch hebben herinnerd :)

3) Ben je zeker van de bron? Zelf meer?


Oké, er zijn 3 pagina's.

Ik heb de fotokopieën gevonden: het verscheen in "Auto-Moto" (ik heb de datum van publicatie niet op mijn exemplaren staan.
Ik denk dat ik het was die deze kopieën in september 2005 (datum van de fotokopieën 01/09/2005) heb ingescand en naar de econology-site heeft gestuurd.

Dit artikel is zeer goed gedaan.

Om op A2E te reageren is het mogelijk om vuil te verwijderen door toevoeging van een "speciale common-rail TDI" (Redex of Mobil) injector reiniger type additief aan de dieseltank: dit staat in het artikel op pagina 1 van dit onderwerp in "Preventieve remedie: een speciaal "common rail" additief.

De monteur waar ik een tiental EGR-kleppen gedemonteerd zag en verstopt tot aan de geule, verwijdert de recyclageleiding en stopt het gat met een op maat gemaakt metalen onderdeel ... of wanneer dit niet mogelijk is, koppelt hij het apparaat los dat de klep opent of sluit (heel eenvoudig op de PSA 1,9D-motor gemonteerd op de 306, Jumpy Citroën o.a.).

De klep blijft daardoor permanent gesloten en roet uit de uitlaat verstopt de inlaat niet meer.

Het beste is om al het vuile onderdeel te demonteren en schoon te maken en DIT nutteloze SYSTEEM te NEUTRALISEREN dat lijkt op "gekke doe-het-zelvers" (zie artikel): het gaat heel goed door de technische controle en bovendien zijn ze zich ervan bewust dat sommigen ze neutraliseren (ik heb erover gesproken met de man met wie ik mijn voertuigen laat controleren).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/08/07, 10:34

Om op A2E te reageren is het mogelijk om vuil te verwijderen door toevoeging van een "speciale common-rail TDI" (Redex of Mobil) injector reiniger type additief aan de dieseltank: dit staat in het artikel op pagina 1 van dit onderwerp in "Preventieve remedie: een speciaal "common rail" additief.

Mijn motor is geen common rail TDI maar een simpele TD zonder FPA of katalysator maar wel met deze EGR.

Bedankt John! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 22/08/07, 10:38

Ok bedankt Jean voor de info, ik heb het aangepast :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 22/08/07, 11:01

welkom

Ik gebruik c99 om mijn brandstof te behandelen (mac daube-olie) en de EGR-kleppen raken niet meer verstopt; maar op mijn persoonlijke voertuigen schakel ik ze automatisch uit.

Zo ben ik niet meer boos : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/08/07, 11:09

A2E schreef:
Om op A2E te reageren is het mogelijk om vuil te verwijderen door toevoeging van een "speciale common-rail TDI" (Redex of Mobil) injector reiniger type additief aan de dieseltank: dit staat in het artikel op pagina 1 van dit onderwerp in "Preventieve remedie: een speciaal "common rail" additief.

Mijn motor is geen common rail TDI maar een simpele TD zonder FPA of katalysator maar wel met deze EGR.

Bedankt John! : Mrgreen:


De oplossing voor jou is om dit ventiel te verwijderen door het gat af te dichten (als je een klusser bent) en het vuile gedeelte na demontage schoon te maken.

Waarom wordt de roestvrijstalen buis warm? Controleer bij draaiende motor of de gassen bij het accelereren normaal via de uitlaat worden uitgestoten (probeer te stoppen met een kartonnen doos: misschien zijn de uitlaat + de uitlaatdemper(s) verstopt met roet (zoals een kachelpijp).

Hoeveel km heeft uw auto? Hoe lang is het geleden dat de uitlaat is vervangen?

er kan een andere oorzaak zijn......zie de monteur: als hij serieus is, mag hij u niet vertellen over een "salade"!!!

Ja, ik vergat de C99 die op internet werd verkocht (bedankt zac). Ik moet nog wat kopen voor de 1,9D van de Jumpy en nog steeds niet klaar.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 22/08/07, 11:49

Little HS voor Zac en Jean: ik ving dit op een forum 4x4, lees verder, het is behoorlijk verbazingwekkend! :

"Het enige product dat overeind blijft, is mecacyls, een ongelooflijk product. Je gebruikt één dosis voor de motor, één dosis voor de versnellingsbak, de as, het injectiesysteem, het is ongelooflijk.
Ter informatie, er vond een demonstratie plaats in de buitenwijken van Bordeaux. Een bmw 525 I, op een lift gezet, mecacyls in motorolie zetten, laten draaien, 15 minuten opzetten. Vervolgens wordt de olie uit het carter geleegd, motor aan, nog 15 minuten laten draaien (motor zonder olie), daarna wordt de oliekaart gedemonteerd (olie, motor nog aan), en wordt een waterstraal aangesloten om de lage motor gedurende 5 minuten te besproeien. Eindelijk de motor uitgezet (na meer dan 20 minuten zonder olie). Zijn gedemonteerd, de drijfstanglagers, en ongelooflijk, zijn nieuw, zelfs geen aanhaalprimer. We gaan weer naar boven, opnieuw smeren en meer dan 30 minuten rondrijden met deze BMW, geen probleem.
Ter info, tijdens een TT-uitje, met een BJ, op een enorme rots, 4 jaar geleden, borend naar de motoroliekaart. Terug naar de dichtstbijzijnde stad, oliedruk (geen oliedruk meer), geen probleem, reparatie, olie bijvullen en zonder problemen het 4x4 uitje + 30000 kilometer afgelegd, na doorverkoop.
Dit product legt geen beschermlaag op het metaal, maar dringt direct door in de metaaldeeltjes (atomen).
Het bestaat ook voor motorfietsen, wordt gebruikt in shlesser-buggy's, en door het WW-team + opgezet in het dessoude-team.
Het is echt een zeer effectief product. Het wordt ook gebruikt door het HONDA-team voor enduro du touquet"


Wat zeg je van dit geweldige product? (misschien zou het nodig zijn om hier een topic over te maken om deze niet onnodig te vervuilen)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79305
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 22/08/07, 11:53

Het is een verkoper van mecacyls dat deze beoordeling heeft geschreven? : Roll:

ps: je handtekening is nog steeds in de indeling van forum kan 2005 het wijzigen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten