EELV-controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Flytox » 10/04/21, 23:58

Exnihiloest schreef:...
Dat is de boodschap, fictie gaat niet verder dan de werkelijkheid.

Zou dit de opstand van de ingenieur van uw kant kunnen zijn? De geschiedenis om Klein tegen te spreken door te zeggen: "De ingenieurs horen we eerlijk gezegd niet veel"? : Lol:

Ik denk dat we ze eigenlijk meer zouden moeten horen, zoals al diegenen die denken, creëren en produceren, terwijl anderen, zoals deze burgemeester, heeft alleen de ambitie om de aspiraties van de anderen te beperken, hun leven te reguleren en te verbieden, in naam van een reactionaire ideologie die is gebouwd op de angst voor de toekomst.


Je hebt iets om deze grote stomme opzet te ondersteunen ?????


U moet weten dat we ons iets anders kunnen voorstellen, creëren, produceren dan het bestaande "slechte" model van "ontwikkeling", zonder onze jonge generaties en andere politieke systemen op te offeren, enz ..., er is iets anders dan de voortdurende vlucht voorwaarts met het hoofd naar beneden met deze muur voor ons is dat het einde van onze biosfeer, die op volle snelheid nadert. We kunnen en moeten onze talenten, goed gemaakte hoofden, ingenieurs enz ... gebruiken om een ​​duurzame wereld van morgen te creëren, die onze jonge mensen misschien niet doet dromen van dezelfde dingen als nu, andere dingen dan alleen commerciële concepten gewijd aan persoonlijke verrijking van enkele profiteurs van het systeem ten koste van de bevolking en onze biosfeer enz ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par GuyGadeboisTheBack » 11/04/21, 00:07

Met Tryphon is het zo eenvoudig als "altijd". Je hebt aan de ene kant "de ingenieurs", het baken van onze beschaving waar mijn kunstgebit ons jaloers op maakt, en aan de andere kant de cocos, de groene Khmer, de hippies en andere smerige haren, de milieuactivisten, de gelovigen en de dwazen. Ik ben er miljarden vergeten, maar die bestaan ​​niet. Het zijn onze slachtoffers, onze slaven wiens hulpbronnen we plunderen, dieren, biotopen, kortom de natuur die in onze handen is, in onze dienst staat en die alleen het recht heeft dat we royaal "Olé" toekennen.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par ABC2019 » 11/04/21, 06:54

Flytox schreef:
U moet weten dat we ons iets anders kunnen voorstellen, creëren, produceren dan het bestaande "slechte" model van "ontwikkeling", zonder onze jonge generaties en andere politieke systemen op te offeren, enz ..., er is iets anders dan de voortdurende vlucht voorwaarts met het hoofd naar beneden met die muur voor ons

Ik weet niet precies wat je eigenlijk bedoelt, aangezien er geen industriële beschaving is die niet werkt door niet-hernieuwbare bronnen weg te pompen ... zoals ik al zei, gewoon op een forum internet (wat we hier allemaal per definitie doen) verbruikt al een aanzienlijke hoeveelheid bronnen.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par thibr » 11/04/21, 08:23

om weer te gaan dromen : Wink:
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par ABC2019 » 11/04/21, 09:11

"We zijn erin geslaagd om het brandstofverbruik om een ​​passagier te vervoeren bijna te halveren .. en we hebben het aantal passagiers verdrievoudigd".

Mooie illustratie van het rebound-effect! : Lol:

en dan belooft hij ons dat "we de CO20-productie van het luchtvervoer met 2% verminderen" ... zoek de fout : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79324
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Christophe » 11/04/21, 11:37

De beste analyse van deze controverse (op dit moment):

2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Remundo » 11/04/21, 12:31

Ik denk dat deze EELV-kan het probleem niet op de juiste manier aanpakt.

kleine vliegclubs verbruiken weinig brandstof, zo weinig dat men zou kunnen overwegen om ze van biobrandstof te voorzien.

en daarnaast kunnen we ook overwegen om wat vliegclubs te elektrificeren, met kleine koekoeken die niet ver komen of met drones / schaalmodellen.

aan de andere kant vormt de massale luchtvaart met fossiele kerosine een probleem. Maar het valt niet onder een waardeloze gemeenteraad geleid door een groenachtig verlichte. Dus laat het zijn lokale verenigingen ademen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Flytox » 11/04/21, 15:04

Flytox schreef:U moet weten dat we ons iets anders kunnen voorstellen, creëren, produceren dan het bestaande "slechte" model van "ontwikkeling", zonder onze jonge generaties en andere politieke systemen op te offeren, enz ..., er is iets anders dan de voortdurende vlucht voorwaarts met het hoofd naar beneden met die muur voor ons wat is het einde van onze biosfeer, die op volle snelheid nadert.
Het is beter met het hele citaat : Mrgreen:

ABC2019 schreef:Ik weet niet echt wat je bedoelt omdat er geen industriële beschaving is die niet functioneert door niet-hernieuwbare bronnen weg te pompen ...


Dit is de kern van het probleem, dit is wat snel moet worden uitgevonden en bijgewerkt door gebruik te maken van onze talenten, goed gemaakte hoofden, ingenieurs enz ... Ik geef je toe dat dit een zeer complex probleem / uitdaging is ... : Wink: maar dat moet onverwijld worden opgelost. Dit druist inderdaad in tegen het discours van bepaalde veel te betaalde verhalenvertellers, die zeggen dat alles goed is ... dat we de markt moeten vertrouwen ... in de zogenaamd briljante uitvindingen die ons in staat zullen stellen n ' alles in een eindige wereld ..... : Roll:
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Flytox » 11/04/21, 15:39

Thibr schreef:om weer te gaan dromen : Wink:


Een andere verteller die ons wil laten geloven dat hij alles heeft inbegrepen, deze elektrische vliegtuigen die geen CO2 produceren, "de toekomst zonder bijbedoelingen" enz ... Hij verbergt opzettelijk vooral dat het geen CO2 produceert ... op ter plaatse, maar dat verandert in het algemeen niets, elders is het van koolstofenergie (die CO2 geeft) dat we zijn waterstof produceren ... De totale balans is niet beter dan 'met kerosine.
Van daaruit om de luchtvaart te laten opstijgen met "hernieuwbare" waterstof, zal het nodig zijn om veel dingen te veranderen in ons economisch systeem waar olie "gratis" is.
1 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: EELV controverse over luchtvaart en kinderdromen (burgemeester van Poitiers)




par Remundo » 11/04/21, 15:42

Thibr schreef:om weer te gaan dromen : Wink:

Code: kiezen

https://www.youtube.com/watch?v=dC62HDjUCgo

erg enthousiast, deze jonge man.

Ik wil niet alles wat hij zegt weerleggen, maar er is waarschijnlijk ook een beetje euforie.

intrinsiek gezien, zelfs als je 1, 2 of 3 l / 100 km doet, brengen vliegtuigen je 5000 km in een paar uur, wat niettemin vragen oproept; de hoeveelheid energie blijft erg hoog en zijn deze reizen echt nodig?

Wat waterstof in de luchtvaart betreft, is de hele vraag om het te produceren, en dat is niet niets, tenzij we ons beperken tot een paar demonstratieapparatuur.

Ik denk dat de toekomst van de luchtvaart in de richting van een inkrimping van het passagiersvolume en een stijging van de ticketprijs gaat. En ik denk ook dat kerozeen of equivalent essentieel zal zijn, en eerder afkomstig zal zijn van synthetische brandstof.
0 x
Beeld

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten