Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par GuyGadeboisTheBack » 22/04/21, 15:00

eclectron schreef:Wat moet ik hieruit afleiden?

" " <<<<< Alweer geen reactie van mij. : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par Ahmed » 22/04/21, 16:11

Een echte dialoog doof blinde mensen! 8)
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par Exnihiloest » 22/04/21, 17:20

eclectron schreef:...
Elk patent in het publieke domein is conventioneel, daar zijn we het mee eens.

Patenten vereisen geen praktische realisatie, dus we vinden alles. Het staat vol met "onconventionele" patenten. Ik heb bv. vond een Frans patent voor een interstellair ruimtevaartuig dat wordt aangedreven door een elektromagnetisch veld. Er zijn ook tal van patenten voor eeuwigdurende energiegeneratoren, terwijl perpetuum mobile-machines (theoretisch) uitgesloten zijn. De auteur plakt vaak van alles, zonder enig oorzakelijk verband met het apparaat, om de extra energie die van wie weet waar vandaan komt (ZPE, neutrino's, permanente magneten, omgevingswarmte...) te rechtvaardigen en zijn patent te krijgen.

Zou u de verklaringen van Tesla in de pers over gratis energie en vliegende voertuigen ontkennen?
Opschepperij, delirium van het ouder wordende Tesla-personage of onderbouwde uitspraken, volgens jou?

Delirium inderdaad. Hij was sceptisch over de theorie van elektromagnetisme die door Maxwell was gesynthetiseerd en geloofde in longitudinale elektrische golven in een vacuüm, waardoor hij elektriciteit over de hele wereld had kunnen overbrengen. En hij verprutste het, Maxwell had gelijk.
Als hij een briljante uitvinder was, was hij geen briljante natuurkundige, ook al werd hij door de gemeenschap erkend, aangezien zijn naam nu de eenheid van magnetische inductie is.
Hij kwam met een ongelooflijke theorie, maar in tegenstelling tot de krankzinnigen die ik hierboven noemde (die allemaal niets van zijn ongelooflijke theorie konden produceren), kon hij alleen patenten indienen die werken. En van hem voldoet alles wat werkt aan de conventionele natuurkunde. En echt vernieuwend voor die tijd. Maar niemand is onfeilbaar.
1 x
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par fakir » 22/04/21, 22:17

Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:...
Hij was sceptisch over de theorie van elektromagnetisme die door Maxwell was gesynthetiseerd en geloofde in longitudinale elektrische golven in een vacuüm, waardoor hij elektriciteit over de hele wereld had kunnen overbrengen. En hij verprutste het, Maxwell had gelijk.

Tesla heeft de vergelijkingen van Tesla nooit in twijfel getrokken, hij beschouwde ze alleen als onvolledig.
Het moet worden toegegeven dat de constante maatstaf van Maxwell erg kunstmatig lijkt. Ik geloof ook dat Lorentz een andere maat neemt.
In de theorieën van Tesla is deze meter variabel.

De vraag die Tesla stelt is: wat gebeurt er met twee elektromagnetische golven die elkaar opheffen?
Energie? licht ? Tesla spreekt dan van een scalaire golf.
Er is geen overuniteit, maar een weinig bekende elektromagnetische eigenschap die door sommigen wordt geassocieerd met levende wezens.
2 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par eclectron » 23/04/21, 06:38

Fakir schreef:Er is geen overuniteit, maar een weinig bekende elektromagnetische eigenschap die door sommigen wordt geassocieerd met levende wezens.

Kunt u uw bericht met Tesla en Maxwell op de juiste plaatsen herschrijven, om er zeker van te zijn dat u elkaar begrijpt, alstublieft.
Over welke woningen in de woonkamer heb je het?
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4301

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par GuyGadeboisTheBack » 23/04/21, 18:21

En Kev Dordogne, wat vindt hij ervan? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Chris Essonne anti-zwaartekracht Nikola Tesla




par Exnihiloest » 23/04/21, 19:29

Fakir schreef:Tesla heeft de vergelijkingen van Tesla nooit in twijfel getrokken, hij beschouwde ze alleen als onvolledig.
Het moet worden toegegeven dat de constante maatstaf van Maxwell erg kunstmatig lijkt. Ik geloof ook dat Lorentz een andere maat neemt.
In de theorieën van Tesla is deze meter variabel.


Maxwell's vergelijkingen, bedoelde je. Hij geloofde ze niet, of bedacht een ander mechanisme van interactie terwijl ze in feite van toepassing waren. Als hij ze had toegepast op zijn resonerende "LC" torens, zou hij hebben ontdekt dat de koppeling alleen op zeer korte afstanden kon plaatsvinden.

De vraag die Tesla stelt is: wat gebeurt er met twee elektromagnetische golven die elkaar opheffen?
Energie? licht ? Tesla spreekt dan van een scalaire golf.
Er is geen overuniteit, maar een weinig bekende elektromagnetische eigenschap die door sommigen wordt geassocieerd met levende wezens.

De vraag is inderdaad zeer intrigerend en niet voor de hand liggend. Twee elektromagnetische golven die elkaar slechts in een klein ruimtelijk gebied opheffen. Bijvoorbeeld, twee radiostralen van directionele antennes die bijna evenwijdig maar toch convergerende richtingen trekken, zullen elkaar ergens op de middelloodlijn kruisen, en hun veld zal opheffen als de signalen van de twee in tegengestelde fase zijn.
Maar we merken dan op dat in andere gebieden hun veld additief zal zijn vanwege verschillende afstanden die faseverschuivingen veroorzaken, zodat als we hun flux integreren op een bol rond de antennes, deze constant blijft, evenals de energie. In feite geen "over eenheid".
Met andere woorden, een golf wordt ruimtelijk uitgebreid en zijn veld wordt nooit overal opgeheven.

En wat geldt voor een elektromagnetische golf, geldt ook voor elke transversale golf. Twee kruisende deiningen op zee heffen elkaar op of versterken elkaar afhankelijk van plaats en tijd.

Van wat ik begrijp, moet de golf niet worden voorgesteld als energie die in een rechte lijn beweegt, een klassiek beeld van de elektromagnetische golf, dat niet helemaal verkeerd is, maar te vereenvoudigd. De golf wordt gekenmerkt door zijn amplitude (elektrisch/magnetisch veld, hoogte van het water voor de deining), en de energie is wat er lokaal uit kan worden teruggewonnen, uiteraard nooit meer dan de energie die werd gebruikt om hem op te wekken.
Ik zie daarom de energie van een golf als potentieel, herverdeeld in de ruimte volgens interferentie, en beschikbaar in verhouding tot het kwadraat van de amplitude op de beschouwde plaats.
De zone waar twee golven elkaar opheffen is strikt gelijk aan een zone zonder golven, er is geen verborgen realiteit, de realiteit van de twee golven wordt gevonden in de zones waar ze worden toegevoegd, omdat de twee golven elkaar nooit opheffen alle ruimte.
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten