C in de lucht: de elektrische auto, en snel!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

C in de lucht: de elektrische auto, en snel!




par Christophe » 08/03/09, 13:00

C in the air speciale elektrische auto (speciale Elec?) en Geneva Motor Show 2009 om hier te zien: http://www.france5.fr/c-dans-l-air/econ ... vite-31629

Hier zijn de 2 minireportages:

BlueCar Pininfarina

De mythe van de elektrische auto?

Elec, kijk niet naar de 2e! : Cheesy:
Dernière édition par Christophe de 23 / 05 / 13, 11: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/03/09, 17:09

:pijl: Ondanks een catastrofale snelheid heb ik de moeite genomen om de show online te bekijken... : Cry: :x

VERSCHRIKKELIJK!

Yves CALVI's gasten:
- Jean SYROTA, "energie-expert": wiens rapport (te downloaden van de econology-site) afgelopen najaar door de regering werd begraven.
Hij staat bekend om zijn conservatisme en zijn "anti-elektrische" positie.

- Laurent CARROUE, geograaf: geeft een bevooroordeelde analyse van de geopolitieke context, ik begreep zijn rol in dit programma niet helemaal.

- Pascal PENNEC, adjunct-hoofdredacteur van autoplus: speelt de rol van openhartige dienst...

- Nicolas LE FRANCOIS, hoofd van de nieuwssectie van autojournal: achter de toespraak van een technicus aarzelde hij niet om een ​​paar grote leugens te verzinnen, zijn toespraak en duidelijk pro olie...


Ik geef je enkele van de parels die ik van elkaar heb opgemerkt:
- 1000km is mogelijk met diesel 40kg, het is onmogelijk in elektriciteit.
:schok: Hebben we 1000km van autonomie nodig? :!: :x

- De CO2-uitstoot van de prius is niet de aangekondigde van de tank tot het stuur, maar eerder 130 g van de put tot het stuur.
:onheil: M. LE FRANCOIS lijkt toe te voegen aan de CO2-balans van de prius-energie die het zou nemen op het elektriciteitsnetwerk terwijl het niet is aangesloten op het elektriciteitsnet. :!: :? :onheil:

- Dieselwarmtemotoren stoten minder CO2 uit dan de CO2-balans van elektrische auto's.
:onheil: Er werd geen toespeling gemaakt op de andere uiterst schadelijke verontreinigende stoffen die niet worden uitgestoten door elektrische auto's...

- De thermiek heeft nog een enorme marge voor verbetering.
:onheil: Natuurlijk kan de elektrische stroom niet verder gaan ... :schok:

- Lithiumbrandstof is niet in voldoende hoeveelheid beschikbaar. :schok:
Maar olie, uranium, ja. :schok: De heer SYROTA verklaarde zelfs dat uranium gewonnen kon worden uit zeewater (dat ook meer lithium bevat dan uranium)... :schok: Moet ik deze "expert" er bovendien aan herinneren dat lithium geen brandstof is, maar een opslagmedium voor een energie genaamd: ELEKTRICITEIT.

- De batterijen van elektrische auto's van PSA en Renault waren € 25000 waard en moesten na 2 jaar worden vervangen. :onheil: :schok:
Zelfs tegen de onbetaalbare prijs van € 600 die nieuwe Peugeot op de scoot'élec rekent, bereiken we € 12000, en ze kunnen meer dan 10 jaar meegaan
(de mijne gaf het op na 12 jaar) 8)

Deze show was onzin!
Alle "defecten" of als zodanig verholpen van de elektrische auto zijn beoordeeld. :frons:
Toen werden alle "voordelen" van de thermische auto verheerlijkt.
:onheil:

Ze vluchtten over hybrides en verdoezelden innovatieve oplossingen zoals Betere plek. Er werd natuurlijk niet gezinspeeld op de mogelijkheid om snel op te laden met de nieuwe batterijtechnologieën. :!:
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 08/03/09, 17:10

Dit probleem was van een zeer laag niveau (het verbaasde me van Yves Calvi). En de reflectie bleef erg Frans-Frans, absoluut niets over innovaties in Oregon, Californië, Hawaii, Arizona, Tennessee, Tokio, Denemarken, Israël, Australië, Ontario en British Columbia.

En niets (!) over het project van de Franse overheid (groepsaankoop van 100 elektrische auto's door grote accounts; start bezinning over de aanleg van een laadinfrastructuur). Dit soort omissie getuigt dat dit programma niet serieus was.

Alles gericht op auto 1.0 (elektrische auto op zichzelf), helemaal niets op auto 2.0 (elektrische auto in intelligent laadnetwerk + passend businessmodel).

Samenvattend bespraken ze de toekomst van de elektrische auto door het probleem op deze manier te stellen:
Heeft een benzineauto een toekomst in een land waar geen benzinestations zijn?
Is een mobiele telefoon nuttig in een land dat niet is uitgerust met een relaisantenne om de golven door te geven?
Absurd.

De toegevoegde waarde van de tussenkomsten van de 2 "journalisten" was werkelijk nihil. Verbluffende vlakheid.
Ze bleven steken in de specifieke redenering van de auto met verbrandingsmotor en toonden aan dat ze niet in staat waren om de nieuwe benaderingen van het onderwerp te integreren (ofwel uit onwetendheid, maar dit is een ernstige zaak voor journalisten, ofwel door een onvermogen om nieuwe manieren van denken, of beide).

Een veel betere uitzending:

"De toekomst van de auto" - Op BFM TV
http://www.electron-economy.org/article-27395630.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/03/09, 17:23

:pijl: Ah, ik heb gekraakt en geregistreerd op hun forum om te zeggen wat ik dacht. :?
0 x
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 08/03/09, 17:24

Ik zal ook mijn mening geven over de forum van de show en op mijn blog.

Het is gedaan - En dit gebeurt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: C in de lucht: de elektrische auto, en snel!




par ik Citro » 08/03/09, 19:40

Christophe schreef:De mythe van de elektrische auto?

Elec, kijk niet naar de 2e! : Cheesy:

De conclusie van het laatste rapport met Bentley die vasthoudt aan zijn tradities doet me denken aan de geschiedenis van de Franse luxe automerken die na de Tweede Wereldoorlog niet evolueerden en allemaal verdwenen (Bugatti, Delahaye, Delage, Hispano Suiza, Talbot, Hotchkiss. ..)
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/03/09, 19:53

Citro schreef::arrow: Ondanks een catastrofale snelheid heb ik de moeite genomen om de show online te bekijken... : Cry: :x

VERSCHRIKKELIJK!


+1

Ik heb het debat nog niet gevolgd, maar toen de heer Syrota (gepresenteerd als "energie-expert" en auteur van de beroemde Syrota-rapport) zegt dat de energiedichtheid van aardoliebrandstoffen 50 keer hoger is dan die van batterijen, het heeft sindsdien "gewoon" een fout van een factor van minstens 2 nodig de realiteit ligt dichter bij 120 dan bij 50...

In werkelijkheid; een ZEER goede batterij is 0.1 kWh/kg (die van de blauwe auto bijvoorbeeld) en petroleumbrandstof is ongeveer 12 kWh/kg...

Goed daarna, we zouden rekening moeten houden met de conversie-efficiëntie van de motor, maar in termen van energiedichtheid heeft hij het mis...

Door te corrigeren voor de opbrengsten vinden we in bruikbare mechanische kWh:

a) Elektrisch: 85% efficiëntie van de batterij aan het stuur, d.w.z. 0.085 kWh/kg

b) Thermisch: 20% (gemiddeld) rendement van tank tot wiel, d.w.z. 12*0.2 = 2.4 kWh/kg

Rapport: ongeveer 30... maar het is strikt genomen niet de energiedichtheid...

ps: citroo ik denk het op de forum van France2?
Dernière édition par Christophe de 08 / 03 / 09, 20: 12, 5 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/03/09, 20:00

Citro schreef:[...]Ik geef je enkele van de parels die ik van elkaar heb opgemerkt:
- 1000km is mogelijk met diesel 40kg, het is onmogelijk in elektriciteit.
:schok: Hebben we 1000km van autonomie nodig? :!: :x [...]
Ben en dan? Is dat verkeerd?

Citro schreef:[...] - De CO2-emissies van de prius zijn niet die van tank tot wiel, maar 130g van de bron naar het wiel.
:onheil: M. LE FRANCOIS lijkt toe te voegen aan de CO2-balans van de prius-energie die het zou nemen op het elektriciteitsnetwerk terwijl het niet is aangesloten op het elektriciteitsnet. :!: :? :onheil: [...]

Ja, die was gegratineerd en niemand merkte ...


Citro schreef:[...] - Dieselmotoren stoten minder CO2 uit dan de CO2-balans van elektrische auto's.
:onheil: Er werd geen melding gemaakt van andere ultra-schadelijke verontreinigende stoffen die niet worden uitgestoten door elektrische auto's ... [...]
Dat neemt niet weg dat als we ons beperken tot de enige CO2, deze bevestiging waar blijft!

Citro schreef:[...] - De thermiek heeft nog steeds een enorme vooruitgangsmarge.
:onheil: Natuurlijk kan de elektrische stroom niet verder gaan ... :schok: [...]
Ben is een realiteit ... Een elektromotor met een opbrengst van 0.9 of iets meer kan niet echt vooruit ...
Voor thermiek is de manoeuvreerruimte nog steeds veel hoger (helaas kunnen we zeggen, omdat dit feit hen in staat stelt om hun aantrekkingskracht te behouden, tenminste op dit moment). Kijk maar eens de werkzaamheden van Mercedes op zijn DIESOTTO bijvoorbeeld, of door de Lyon bedrijf MCE-5 op de motor met variabele compressieverhouding.

Citro schreef:[...] - De batterijen van elektrische auto's PSA en Renault waren 25000 € waard, en het was noodzakelijk om ze te veranderen na 2ans. [...]
25 000 francs, niet € uro's. Voor de twee jaar, ik weet niet waar ze naar zochten ... Misschien een zeer slecht gebruik van de kant van de chauffeurs van de voertuigen van de vloot?


Citro schreef:[...] Natuurlijk is er geen enkele aanwijzing gegeven voor de mogelijkheid om snelle belastingen uit te voeren met de nieuwe batterijtechnologieën. [/ B] :!:
Ik weet niet zeker of de batterijen die momenteel echt snel kunnen opladen echt bestaan ​​... We zien veel "project"En"concept"maar niet echt ... Voor terminals die dat zouden toelaten, is het hetzelfde.
En omdat je die vraag te stellen, heb ik al een vraag gesteld die elders gevestigd zijn maar kreeg geen antwoord: wat zijn de mogelijke effecten op de mens stromen vereist voor snel opladen (5 minuten) batterijen voor, zoals de BlueCar bijvoorbeeld, een bereik van 250 km?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 08/03/09, 20:12

christophe,

Een ZEER goede batterij is 200 Wh/Kg, niet 100.

(...) de energiedichtheid van lithiumbatterijen, die reiken 200Wh / kg het beste. Kleine winsten zijn zeker nog mogelijk, maar om de autonomie van bijvoorbeeld een elektrische auto flink te verbeteren is een technologische doorbraak nodig. Lithium-air, die zuurstof uit de lucht gebruikt om te functioneren, zou deze verstoring kunnen veroorzaken. De energiedichtheid kan inderdaad potentieel reiken 2000Wh / kg 10 keer meer dan lithium-ionbatterijen.

http://www-instn.cea.fr/Publication_Suj ... ubrique=70


Hierboven vergist Syrota zich niet.
Dernière édition par Elec de 08 / 03 / 09, 20: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/03/09, 20:13

Toch wordt dat van de BlueCar revolutionair genoemd, slechts 100 Wh/kg...

Aan de andere kant, wat interessant is in de link is dit:

De lithium-luchtbatterij, die zuurstof uit de lucht gebruikt om te werken, zou deze verstoring kunnen veroorzaken. De energiedichtheid kan inderdaad oplopen tot 2000 Wh/kg, d.w.z. 10 keer meer dan lithium-ionbatterijen.


In dit geval zouden we een EFFECTIEVE energiedichtheid hebben (niet te verwarren met de bruut die 12/2 = 6 zou zijn) van 2.4/1.7 = 1.4 van warmtemotoren, d.w.z. slechts 30% minder!

Uitstekend maar nog steeds sciencefiction !!
Dernière édition par Christophe de 08 / 03 / 09, 20: 17, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten