Berekeningen op de luchtmotor van Mdi: cijfers eindelijk!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 29/10/08, 14:45

8) Als ik een baas in petroleum was, en gezien de huidige ecologische wind, zou ik een pseudo-ecologische demagoog zijn idee ver weg laten lanceren, om zijn onzin te gebruiken, om alle andere goede ideeën in diskrediet te brengen ... niet winstgevend aan olietankers ...
:?
Guy negre zal nooit worden vermoord ... : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/10/08, 14:54

Goede redenering LeJuste (ik had de journalist bijna hetzelfde telefonisch gedaan, maar uiteraard voorwaardelijk ... vooral dat GN veel heeft gewerkt met olietankers via F1 en luchtvaart) ...

Maloche, je weet dat degenen die "te" geld hebben niet bang zijn om "een beetje" te verliezen ...

Op hun niveau is € 1 een beetje zoals € 000 tot € 000 op ons niveau ... alles is relatief ...

Het doet me denken aan Total die een beroep doet om de boete van de Erika niet te betalen, wat overeenkomt met ... enkele tientallen minuten van zijn winst ...

Kortom alles is relatief ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 29/10/08, 17:41

Christophe schreef:Het echte probleem is de algehele voortstuwing door perslucht ... en het maken van een kabelrups op basis van perslucht met een interessant rendement is een andere zaak!

Bekijk de klap van de branders die de autonomie verbeteren: het is al supercomplex maar bovendien is het geen auto met 0 emissie meer, zelfs als het 2L / h verbruikt, kan het slechts een kleine HDI-motor zijn van 10 tot 15 CV + remherstel met perslucht zou interessanter zijn, nietwaar Mr. Guy Negre? Bovendien zou deze motor in warmtekrachtkoppeling worden gemonteerd om de lucht te verwarmen ... korte winnaar winnaar ...

Ik ben het 100% eens : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/11/08, 15:15

Gezien dit nieuws: http://ecologie.caradisiac.com/Une-auto ... n-2009-079
vandaag...

Daar zal MDI tegen de muur staan, omdat ik niet denk dat Air France en KLM het soort doos zijn om tijd te verspillen met plezier ...

Het zal dus zeker iets uit deze tests naar voren brengen, goed of slecht.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/11/08, 16:28

Niet nieuw Bucheron, het FR2-rapport had het genoemd. Aan de voet van de muur weet ik niet ...

Reis 5 km per dag door lucht op het persluchtnetwerk van luchthavens te pompen en met een slechte opbrengst zou ik zeggen: waar is de prestatie?

Het hangt allemaal af van wat Air France en KLM verwachten: als het een direct emissievrij voertuig is, kan Mdi de weddenschap aangaan ... als het een voertuig is dat hen minder energie kost dan elektrische voertuigen, betwijfel ik het. het enige voordeel van Mdi is misschien wel de levensduur van de motor (batterij snel genoeg HS nog steeds alleen op een luchthaven als je 50% van de capaciteit verliest, de VE is niet per se goed voor breuk) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 18/11/08, 22:34

Christophe schreef:Niet nieuw Bucheron, het FR2-rapport had het genoemd. [...]
Geen horloge, waar niet volledig gezien, ik weet meer ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 18/11/08, 23:04

Ongeacht Bucheron, dat is niet het belangrijkste ...

Maar je moet deze documentaire bekijken (hier beschikbaar: https://www.econologie.com/voiture-a-air ... -3973.html ) ...
0 x
micdhi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 109
Inschrijving: 16/12/06, 09:58
Plaats: Mazamet Tarn

berekening op de MDI-persluchtmotor.




par micdhi » 08/08/10, 22:41

goedenavond
"" Gebaseerd op het huidige bedrijfsschema van de motor, waarbij gefaseerde luchtuitzetting wordt bereikt ""
laten we zeggen dat de wiskunde klopt >>>> ik geef toe.
maar ik denk dat het gebruiksprincipe niet goed is ..... (ik kan het mis hebben).
de persluchtmotor (of die, huidige of toekomstige) maakt gebruik van de techniek van de stoommachines, dat wil zeggen het hergebruik van de lucht die aan het einde van de expansie (zuiger met PMB) nog druk heeft dus restenergie , ze gebruiken dan een tweede trap, er waren zelfs meerdere uitbreidingen in de stoomlocomotieven (uit geheugen drie trappen). maar niet iedereen volgde, misschien geloofden sommigen niet in de winst hiervan uitbreiding, vergeleken met de extra kosten
en:
het stoomsysteem werkte met toevoerladen naar de cilinder, lade, praktisch open voor de gehele slag van de zuiger, zowel in de ene richting als in de andere. daarom noodzakelijkerwijs een einde aan drukontspanning ...
en:
Als je naar een MDI-motor luistert, hoor je aan de uitlaat perfect een luchtstroom onder druk ..... we zitten ruim boven de atmosferische druk.
tot slot:
de drukverlager of -verkleiner is een element dat normaal gesproken in rust open is, dat wil zeggen dat het in volle stroming passeert totdat de stroomafwaartse lijn de insteldruk heeft van de gewenste drukinstelveer. vervolgens sluit het geleidelijk om de gewenste stroomafwaartse druk te behouden; en bij elk verzoek, stop, beweegt de zuiger van deze klep, aangezien het lucht is en er een veer en een zuiger is, moet er noodzakelijkerwijs worden gerold.
>>> een proportionele stroombegrenzer (soort mondstuk instelbaar in doorlaatgrootte), een stroomafwaartse condensator (accumulator) en op deze laatste een drukschakelaar voor het regelen van de begrenzer zouden een nogal ritmische of schokkerige stroming hebben voorkomen.
in de veronderstelling dat bij een dieselmotor met common-rail en meervoudige verbrandingsinjectie (bijvoorbeeld 5) de druk aan het einde van de expansie minimaal is, behalve bij hoge toerentallen, daarom gebruikt HONDA het principe van de ATKINSON-motor, maar alleen op generatormotoren (constant toerental),
zodat we in een persluchtmotor de HOEVEELHEID van luchtdruk 30 tot 40 bar kunnen berekenen om aan het einde van de expansie een lage restdruk te hebben.
Ja maar hoe ??? aangezien deze motor een variatie moet hebben
koppel output.
antwoord
>>>, met VARIABELE CILINDER .......
een axiale zuigermotor (3 geplaatst op 120 graden), en heeft niets te maken met hydraulische axiale plunjerpompen / motoren (behalve een paar onderdelen) aangezien degene waar ik het over heb, de zuiger altijd op hetzelfde punt komt bij BDP terwijl PMB van positie kan veranderen (aangezien de verplaatsing het volume is van BDP naar PMB), hebben we een variabele verplaatsing die wordt verplaatst door een hydraulische cilinder die is uitgerust met een positiesensor, die een waarde zou kunnen geven voor een hoeveelheid van lucht om te verspreiden.
vanaf het moment dat er een gestabiliseerde luchtdruk is, is het voldoende om een ​​klepopeningstijd te geven om een ​​hoeveelheid te verkrijgen, rekening houdend met de doorgangen.

vertrek niet al we kunnen het bespreken.

ps; merk op dat voor een variabele motor en verplaatsingsmotor dit iets gecompliceerder is omdat het nodig is om een ​​compressiedruk aan het einde van BDP min of meer identiek te benaderen, ongeacht de verplaatsing, zelfs als we daarnaast een versnelling kunnen regelen volumetrisch. (variatie van volumetrische ratio).
hartelijk
0 x
"het leven heeft meer verbeeldingskracht dan onze dromen dragen" Christophe COLOMB
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24

Re: berekening op de MDI-persluchtmotor.




par oiseautempete » 09/08/10, 09:08

micdhi schreef:om deze reden gebruikt HONDA het principe van de ATKINSON-motor, maar alleen op generatormotoren (constant toerental),

De Toyota Prius-motor draait op de Atkinson-cyclus ...
0 x
micdhi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 109
Inschrijving: 16/12/06, 09:58
Plaats: Mazamet Tarn

Re: berekening op de MDI-persluchtmotor.




par micdhi » 09/08/10, 12:36

oiseautempete schreef:

De Toyota Prius-motor draait op de Atkinson-cyclus ... [/ quote]
hallo
fout, het werkt volgens de ATKINSON / MILLER-cyclus.
deze laatste heeft een verdeling van inlaatkleppen (andere doen met de 2 uitlaat / inlaatkleppen) die voorkomen dat de cilinder in compressiefase helemaal vol raakt, en dus in expansiefase en aan het einde van verbranding is er geen energieverlies maar toch onder druk .....
de motor die de ATKINSON-cyclus volgt, heeft een dubbele koppeling en in de ontspanningsfase is de zuigerslag langer wanneer de inlaatfase .....

http://www.auto-innovations.com/actualite/1183.html

hartelijk
0 x
"het leven heeft meer verbeeldingskracht dan onze dromen dragen" Christophe COLOMB

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 182-gasten