Berekeningen op de luchtmotor van Mdi: cijfers eindelijk!

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/10/08, 13:35

RIAZ schreef:Natuurlijk mijn beste Christophe, houtpelletketels werken niet, het is bekend, ze worden de hele tijd vies!


Rahhh !! Ik had het over de KWB Stirling module-wisselaar en ik herhaal gewoon wat de baas van KWB België me vertelde!

https://www.econologie.com/module-stirli ... -3919.html

Om eerlijk te zijn hij is er sterk van overtuigd dat de kWB houtstirling-warmtekrachtkoppeling nooit uit zal gaan. Redenen genoemd: hoge investeringsprijs en delicaat onderhoud, resulterend in een zeer riskant investeringsrendement. Dit houdt met name verband met problemen met vervuiling van de wisselaar ... waardoor de prestaties van de module afnemen (stirling).


Beeld

Ik veroordeel het principe van Stirling niet, ik veroordeel de winstgevendheid van wat momenteel aan het publiek wordt aangeboden ...

ps: ja LeJuste maar blijkbaar is dat niet genoeg ... de SPM-wisselaar moet "gevoeliger" zijn ...
0 x
RIAZ
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 391
Inschrijving: 04/10/08, 10:21
Plaats: Cholet
x 2




par RIAZ » 28/10/08, 15:02

Kom op, we sluiten vrede ...!

Deze KWB-module is misschien niet de gemakkelijkste manier. Het aanpassen van een module aan een bestaande ketel brengt beperkingen met zich mee die waarschijnlijk groter zijn dan de voordelen.
De STIRLING met 4 zuigers is niet per se de eenvoudigste configuratie en dat alles meer voor 1 KW elektrisch.

Zodra we het hebben over winstgevendheid, veranderen we van domein. We laten die van de wetten van de fysica waarmee deze systemen eerst zijn, alle categorieën samen, om op de paden van de politiek te gaan, die ondoordringbaar zijn!

Als het huidige terugkoopbeleid consistent was, zou deze houtstroom voor micro-warmtekrachtkoppeling, lokaal geproduceerd, met bijna NUL CO2, met bijna 100% efficiëntie in vergelijking met primaire energie, en bovendien geproduceerd tijdens piekuren verbruik, moet duurder worden gekocht dan fotovoltaïsche stroom.
En daar, voor je rekenmachines, laat ik je dromen ...

Dat gezegd hebbende, is er nog een andere economische dimensie die niet over het hoofd mag worden gezien, hoewel het niet zo gemakkelijk is (als het gemakkelijker is om het in een spreadsheet te plaatsen) als het idee van investeringsrendement.

Ik heb het over de erfgoedwaarde, de wederverkoopprijs van het huis in 10 of 20 jaar.
Zelfs huizen die 20 tot 30 jaar oud zijn, zelfs goed gebouwd (voor die tijd), vallen niet onder categorie A voor energie-efficiëntie, ongeacht de haalbare inspanningen op het gebied van isolatie.

Houtenergie maakt het mogelijk om deze woningen direct in A te classificeren voor het CO2-criterium.
Als we zijn gestopt met pantomimes met taxettes die zijn geïnspireerd op de prinsen die ons besturen, en we CO2 gaan belasten (betalen), zal dit kenmerk waarde hebben ... letterlijk.

Volgen ...
0 x
In termen van de toekomst, het is niet te voorspellen, maar om het mogelijk te maken (Antoine de Saint Exupery)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/10/08, 15:19

Goede ontwikkelingen ... niets toe te voegen behalve het feit dat we persoonlijk verwarmen met hout en zonne-energie ... als dat je gerust kan stellen naar mijn mening: ik ben verre van tegen verwarming met hout.

Ik ben ook een dossier begonnen over de vraag: https://www.econologie.com/se-chauffer-a ... -3905.html

Ik denk dat je het goed vindt met de verschillende argumenten ... als je wilt voltooien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 28/10/08, 16:35

Hallo,

het veroorzaakt stirling : Cheesy: . Toch vond ik de fabrikant van de KWB Stilring. Het zou Stirling Powwer Module zijn:
http://www.stirlingpowermodule.com/
Het ontwerp 4 regeneratoren + 4 zuigers in Burlat-configuratie is mooi:
Beeld
Ah, deze Deutsch ... Het is niet in Frankrijk dat we dat zullen zien :|
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/10/08, 16:37

Remundo schreef:Ah, deze Deutsch ... Het is niet in Frankrijk dat we dat zullen zien :|


Als het in de dozen moet belanden ... weet je dat er niet veel verschil is!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 28/10/08, 16:41

Ach, door nog wat verder te zoeken, vond ik de mysterieuze gepatenteerde transmissie (patentiertes Getriebe)
http://www.stirlingpowermodule.com/
het lijkt op het "sinusmechanisme", behalve dat er twee zijn op 90 °.
Beeld
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 28/10/08, 17:37

Zeer interessant maar niets meer te maken met mdi ... We hebben een specifiek onderwerp voor houtstirling: https://www.econologie.com/forums/moteurs-st ... t5703.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/10/08, 13:37

Ik heb net het rapport bekeken dat je online op MDI hebt gezet
https://www.econologie.com/voiture-a-air ... -3973.html

Het is verbazingwekkend om te zien dat mensen grote bedragen hebben geïnvesteerd zonder de autonomie van de karren te hebben gecontroleerd !!

en de homologatie is nog steeds niet gedaan?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 29/10/08, 13:49

Ja Maloche maar zoals je kunt zien in dit rapport (dat stond al online https://www.econologie.com/la-voiture-a- ... -3965.html Paaaaas bien Maloche je bent niet geabonneerd op nieuws van de site via RSS

Beeld ) beleggers weten niets van techniek. Dit is de goede wil van Mdi ... en Mdi geeft het zelf toe als hij zegt: "Het is niet slim, het is legaal ..."

2) Persoonlijk denk ik dat autonomie een vals probleem en een vals debat is: het is genoeg om de tanks te vermenigvuldigen om de autonomie te vermenigvuldigen, zelfs als het meer kost, het is niet "moeilijk" ...

Is autonomie een criterium om een ​​thermische auto te kiezen belangrijker dan die van consumptie? Ik geloof niet... wie weet de capaciteit van zijn tank? Naar mijn mening weinig mensen!

Het echte probleem is de algehele voortstuwing door perslucht ... en het maken van een kabelrups op basis van perslucht met een interessant rendement is een andere zaak!

Bekijk de klap van de branders die de autonomie verbeteren: het is al supercomplex maar bovendien is het geen auto met 0 emissie meer, zelfs als het 2L / h verbruikt, kan het slechts een kleine HDI-motor zijn van 10 tot 15 CV + remherstel met perslucht zou interessanter zijn, nietwaar Mr. Guy Negre? Bovendien zou deze motor in warmtekrachtkoppeling worden gemonteerd om de lucht te verwarmen ... korte winnaar winnaar ...

ps: welke goedkeuring? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/10/08, 14:19

Christophe schreef: (die was al online Paaaaas bien Maloche je bent niet geabonneerd op nieuws van de site via RSS:


als ik er ben, maar ik kijk niet de hele tijd :D

de man in de pyreneeën die 3800m² fabriek opzet geen wit haar heeft? De weddenschap kan toch op de hybride motor zitten.

grappig ook de reactie van de zoon aan het eind van het rapport over het rapport van de mijnschool

Hoewel het voldoende zou zijn om 2 journalisten aan boord te nemen en de maximaal afgelegde afstand te meten om de controverse te stoppen ...

het lijkt sterk op vrijwillige weglating : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten