Beperkte stedelijke snelheid: ZONE 30 km/u in de stad (project in Straatsburg, gedaan in Brussel in 2021) in Parijs?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/02/11, 16:20

Oké, op voorwaarde dat ze de frequentie van bussen / trams verhogen om iedereen tevreden te stellen.

Hoe dan ook, ik denk dat dat geen kwaad zou, gezien die limiet voor 30 of voor 50 is de gemiddelde bloedsnelheid in Straatsburg lager dan die van 30 in het algemeen (zoals in veel grote steden)
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/11, 17:42

Met de fiets, plat, overschrijd ik de 30Km / u zonder voorliggers!
Fietsen zonder lichten zoals snelwegen !!
Zoveel meer auto's !!
Zet de gratis parkeergelegenheid en bussen !!

En minder zwaarlijvig !!
Geef het rijbewijs pas na een fietstest om 200m te rijden met hoogteverschil bij 20% !!

Hoe dan ook, ik zie dat niemand deze limiet met de nodige zorg respecteert !!

Het is beter om het aantal tickets voor niet-naleving van de Basic Highway Code en gevaarlijk rijden te verdubbelen.

Sinds thuis door huishoudelijke ongelukken zijn er 20000maren per jaarwe moeten ook handelen om ze te verminderen, door ons bewust te worden van de gevaren thuis !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/02/11, 18:49

dedeleco schreef:Sinds thuis door huishoudelijke ongelukken zijn er 20000maren per jaarwe moeten ook handelen om ze te verminderen, door ons bewust te worden van de gevaren thuis !!!!


Ik sluit me aan bij jou. al het installeren van rookmelders zou een goed begin zijn.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/02/11, 20:46

9000 dood per jaar per herfst, vooral jong en oud !!
Dus het leren van hen om vallen te vermijden, voorzichtig te zijn en ook te vallen, kan nuttig zijn, vooral door de conditie van het oude te verbeteren door ze te laten bewegen en minder saai te zijn is cruciaal !!
Ik zie op mijn leeftijd dat iets bij de minste val breekt, niet ik!

Tips zijn ook handig, zoals voorzichtig zijn en weten hoe een ladder te blokkeren, zelfs thuis, om op zolder te gaan !!
De zoon van een buur, een beetje zwaarlijvig en niet erg lenig, rond 50, stierf dus, de ladder gleed uit, hij viel op zijn hoofd, hij stond op en ging toen naar bed. zijn bed klonk waar hij alleen stierf!

Dus leren om op te letten, zal het aantal doden verminderen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 09/02/11, 20:47

Gezien het gebrek aan een plek om te rijden in het centrum van Straatsburg, ben ik niet zeker of het veel verandert : Cheesy:
Hoe dan ook, als ik ga, neem ik altijd de formule P + R
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 10/02/11, 00:00

Een 30-gebied overal ??? Sorry maar het is delirium..Kijk naar de grote avenues van Straatsburg zoals de avenue des vosges ... bij 30km / u stopt het wiskundig meer tijdens piekuren!

Wat is een transitas?

De plus, bij iso-weerstand, met een huidige auto verbruikt en vervuilt meer bij 30km / h dan 50km / h ...
Zien: https://www.econologie.com/vitesse-et-co ... -4314.html

Straatsburg, dat ik goed ken, is al een zeer goed uitgerust fietspad, zie dit plan: https://www.econologie.com/plan-des-pist ... -3417.html

Wat nodig is, is mensen aanmoedigen om meer van hun fiets te gebruiken ... (ik heb nog nooit een file op een fietspad gezien in Stras ...)

Een aanmoedigingscampagne om de fiets te gebruiken, kost minder en zal de stad Straatsburg bevoordelen in plaats van alles te spenderen aan 30km / u ...

De estafettetram is goed maar onvoldoende ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 10/02/11, 08:12

Ik heb ook mijn beenkappen te voet en met de fiets in stras gesleept .... Ik begrijp de maat ... Ik heb relatief gezien zelf vergeleken met een ander centrum ... Dus o boetes moeten standaard zijn in termen van geld ... Alos zoals het heeft 30 we kunnen zelfs wijzigen 30 heeft 40% fietsen ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 10/02/11, 10:20

Macro, het hypercentrum van Straatsburg (plaats kleber, place gutenberg, kathedralen plein ...) is sinds bijna 20 jaren voetganger ...

Het is een heel goede zaak! (Ik nam een ​​pruimenmotor omdat ik op een avond in het voetgangersgebied stond geparkeerd ... pfff : Mrgreen: : Mrgreen: )

Maar wanneer ik 30-gebied lees het hele grondgebied van de gemeente ... dit lijkt mij grotendeels overdreven en vooral contraproductief econologisch gezien!

Hoe sneller we gaan, hoe langer we op de weg blijven...Neen? En daarom risico's van zware files tijdens piekuren ...

Als alles zich dan in de 30-zone bevindt, worden de huidige 30-zones wat? 10-gebieden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/02/11, 10:33

Christophe schreef:Wat nodig is, is mensen aanmoedigen om meer van hun fiets te gebruiken ... (ik heb nog nooit een file op een fietspad gezien in Stras ...)
Het kan een van de doelstellingen zijn :?

Christophe schreef:Een aanmoedigingscampagne om de fiets te gebruiken, kost minder en zal de stad Straatsburg bevoordelen in plaats van alles te spenderen aan 30km / u ...
Voor hetzelfde doel hebben we de keuze tussen verschillende methoden.

Als ik het vergelijk met een stad die ik goed ken (Montpellier), heeft het stadhuis er lang voor gekozen om "met de auto het stadscentrum uit te rijden".
In plaats van het openbaar vervoer efficiënter te maken, werd alles gedaan om de auto minder efficiënt te maken door het stadscentrum meer overbelast te maken.
Resultaat: Montpellierans nemen de tram ...
Ten slotte is het bombarderen van de automobilist net zo effectief als hem aanmoedigen om het openbaar vervoer te nemen : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 193 gasten