TATA autoband - Guy Negro

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/02/14, 17:35

Ah ja ... :?
En waarom denk je dat de verkoop van scooters en 2-wielers in het algemeen de afgelopen 10 jaar is gestegen... :?

Simpelweg omdat sommigen hebben geprobeerd hun reisbudget te verminderen en hun transporttijden te optimaliseren.
:?

En als bij toeval is het brandstofverbruik in Frankrijk gedaald...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 13/02/14, 18:23

het verbruik van geraffineerde aardolieproducten daalde eerlijk gezegd, maar vooral door de daling van huisbrandstof en vliegtuigbrandstof : Mrgreen: en wat de brandstof voor het wegverkeer betreft, het is puur gekoppeld aan het lagere verbruik van nieuwe voertuigen...
voor scooters is het direct een kwestie van transporttijd.. stel de parigo-scooterrijder voor om zijn piaggo te ruilen voor een auto waar hij wordt beschermd tegen stoten en regen, maar die niet meer tijd kost... en je zult zien
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/02/14, 20:27

Macro schreef:voor scooters is het direct een kwestie van transporttijd.. stel de parigo-scooterrijder voor om zijn piaggo te ruilen voor een auto waar hij wordt beschermd tegen stoten en regen, maar die niet meer tijd kost... en je zult zien
:? Slechts gedeeltelijk;
Hij zal het doen:
1/ Als zijn consumptiebudget niet stijgt
2/ Als zijn reistijd niet toeneemt
3/ Als parkeren net zo makkelijk is als op een scooter

Dat is veel als...
Ik heb in 7000 2013 km afgelegd met mijn scoot'élec, en het gaf me een gevoel van vrijheid dat veel beter was dan autorijden...
Toegegeven, er is een kaart gekomen om het beeld te verduisteren... Maar ik ben niet ontmoedigd, ik kan niet wachten om weer op de 2 wielen te stappen... Ik wacht op de komst van de expert.

De scooter is net als de elektrische auto, om hem te proberen is hem te adopteren, zelfs als u niet overtuigd bent omdat uw buitenstedelijke routes de scooter niet toelaten om zijn superioriteit te demonstreren (net als uw elektrische auto)...
Maar je zou peri-urbane en voorstedelijke routes hebben waar het moeilijk is om de 75 km/u te overschrijden vanwege snelheidslimieten of verkeersdrukte, je zou snel overtuigd zijn...
Ik heb met tevredenheid mijn BMW 750cm3 vervangen door een gelijkwaardige scooter van 50cm3 waarmee ik het hele jaar door meer rijd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 13/02/14, 23:21

Ja, als mijn saxofoon zijn superioriteit laat zien.. In onderhoudskosten en in gedoe... in besparing op het verbruik zelf... De kw/h elektrische weg zou worden belast zoals benzine... het zou een totaal fiasco zijn. . .Laten we hopen dat ik met mijn toekomstige lithiumbatterijen betere resultaten zal hebben ..op dit moment valt het erg tegen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 15/02/14, 23:02

jean.caissepas schreef:MDI zal naar verwachting ook zijn auto in India op de markt brengen via TATA.

De Indiase autofabrikant Tata Motors de komende weken de persluchtauto op de markt brengt?

Maar op de website van Tata Motors staat er helemaal niets over: http://www.tatamotors.com/ (in Engels). Niets.

U kunt auto-nieuws in India volgen op blogs zoals http://indianautosblog.com/ (in Engels). Er zit sinds 2012 helemaal niets meer op de auto van Guy Nègre. Niets.

De New Delhi Motor Show 2014 is net afgelopen. Er is geen persluchtauto aan blootgesteld: http://www.autoexpo.in/ . Er is niets.

Vreemd toch?
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423




par jean.caissepas » 16/02/14, 01:26

Nog een info die MDI zou kunnen helpen:

De regio Ile de France wil de persluchtwagen ontwikkelen

link: http://www.moteurnature.com/actu/uneactu.php?news_id=27305

Als het beleid persluchtauto's (oplaadstations?)

Wordt vervolgd ...
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/02/14, 09:59

jean.caissepas schreef:Nog een info die MDI zou kunnen helpen:

De regio Ile de France wil de persluchtwagen ontwikkelen

link: http://www.moteurnature.com/actu/uneactu.php?news_id=27305

Als het beleid persluchtauto's (oplaadstations?)

Wordt vervolgd ...

Dit rapport is slechts een uitbreiding op het rapport van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat uit 2013 over mobiliteit in stedelijke gebieden. Uiteindelijk prees dit rapport de voordelen van fietsen en wandelen in de stad, maar dat wisten we al. Geen minister nodig.

De tekst van JP Huchon spreekt van een "efficiënt gebruik van perslucht". Dit sluit effectief de auto van Guy Nègre/MDI uit waar er gebruik van wordt gemaakt efficiënte perslucht. We verbruiken veel energie om weinig op te slaan.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: TATA pneumatische auto - Guy Nègre




par PVresistif » 21/04/18, 11:31

een auto met een voorraad perslucht onder hoge druk ca wordt een bom genoemd die bij elk ongeval of bijna doden zal veroorzaken; misschien zal de derde wereld er belangstelling voor hebben omdat het leven daar natuurlijk goedkoop is; in landen waar wetticisme en het voorzorgsbeginsel in de mode zijn, betwijfel ik of we daar minder belangstelling kunnen vinden; dit willen verkopen aan de derde wereld is een vorm van minachting, zouden sommigen zeggen...
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: TATA pneumatische auto - Guy Nègre




par moinsdewatt » 21/04/18, 13:40

Dit onderwerp is dood en begraven.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 172 gasten