Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 24/05/18, 11:29

De site van Tesla is goed voorzien van technische informatie, een specifieke verbruikscurve heb ik nog nooit gezien op de sites van andere grote autofabrikanten... Goed gedaan Tesla dus 8) 8) 8)

Aan de andere kant kan ik, zelfs na het lezen van deze pagina, de lage snelheid (onder de 40 km/u) van de Tesla nog steeds niet begrijpen...

Is dit ook een probleem met box-staging?

Elektromotoren hebben geen volledig vlakke efficiëntiecurve, maar deze varieert weinig: http://www.favi.com/rotors-industriels/

curve-yield-plate-motoren-industrials-2-FR.jpg


Omdat Tesla aan de top van de technologie staat, veronderstel ik dat Copper + optimalisatie de technologie is die door Tesla S wordt gebruikt (Wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S )

We gaan dus van 82,5 naar 88% of +6,7%

De verbruikscurve gaat echter van 190 naar 215 Wh/mijl, oftewel +13%...of het dubbele.

Er is dus nog iets anders dat deze stijging van het verbruik bij lage snelheid zou moeten verklaren...

Wat ben ik aan het kibbelen? Nou ja, ik begrijp het graag! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Gaston » 24/05/18, 11:38

Christophe schreef:Er is dus nog iets anders dat deze stijging van het verbruik bij lage snelheid zou moeten verklaren...

Wat ben ik aan het kibbelen? Nou ja, ik begrijp het graag! : Cheesy:
Ik denk dat we niet alleen rekening moeten houden met het verbruik van de motor.

Er zijn veel elementen die een constant verbruik hebben, onafhankelijk van de snelheid (computers, schermen, pompen, ventilatoren, enz.) dat verwaarloosbaar is (uitgedrukt in Wh/km) bij "normaal" rijden, maar dat overheerst bij lage snelheden.

Een elektrisch voertuig dat stilstaat (met het contact aan) verbruikt ongeveer 200 tot 500 W.
Als we 10 km/u rijden, komt dit overeen met een meerverbruik van 20 tot 50 Wh/km.
En uiteraard bij stilstand een oneindig verbruik per km : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 24/05/18, 11:59

Ah ja, verborgen en onsamendrukbare consumptie!

Goed antwoord van Gaston, bedankt voor het vragen! : Cheesy:

Waarom is de klim op sommige elektrische modellen sneller dan op andere? Zeker een verhaal over ontwerp of meetprecisie?

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par sen-no-sen » 24/05/18, 12:53

nico239 schreef:Ik redeneer graag vanuit het absurde.

En waarom zou de snelheid niet beperkt worden tot bijvoorbeeld 50 op alle wegen?


De doelstelling om de snelheid te verlagen op secundaire wegen heeft tot doel het aantal ongevallen terug te dringen.
De snelheidsverlaging van 90 naar 80 km/u is een van de laatste grappenmakers van het kabinet, in die zin dat het niet langer acceptabel zou zijn om de snelheid nog verder te zien dalen.
Elke meting stuit dus op een grens, de snelheid kan niet te veel verlaagd worden, de radars zijn niet te talrijk, etc. we komen tot een maximum dat zeer moeilijk te overschrijden zal zijn zonder toevlucht te nemen tot de beste methoden die gebruikt kunnen worden. bestaan:het aantal voertuigen op de weg verminderen.
Deze optie is de fobie van economen, minder auto’s betekent minder belastinginkomsten (74 miljard belastingen!) en iedereen weet dat de automobilist een melkkoe is en dat er dus geen sprake is van het doden van de gans die de gouden eieren legt!

Daarom heeft de regering, geconfronteerd met slechte verkeersveiligheidscijfers, geen andere keuze dan steeds minder populaire maatregelen te nemen, in afwachting van technologische innovatie om het aantal sterfgevallen terug te dringen (via automatisering).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 24/05/18, 13:21

Joker...Oh, die term is goed gekozen, want het is een overheid die poker (leugenaar) speelt met de burgers : Cheesy: : Cheesy:

Er zijn nog steeds enkele sterfgevallen die meer tellen dan andere... Tabak en alcohol veroorzaken elk jaar meer dan tien keer meer sterfgevallen dan het wegverkeer... en we praten er tien keer minder over (denk ik... vooral over alcohol!)

Ah maar ja, maar in onze samenleving kunnen (we moeten!) het zonder roken en drinken... maar zeker niet zonder auto... zoals je terecht opmerkt! En de cirkel is rond! : Cheesy: : Cheesy:

Automatisering heeft zijn grenzen opgelegd door de natuurkunde (kinetische energie, adhesie...), de weerstand van materialen (en ik betrek het menselijk lichaam hierbij) en... gedrag!

Het is niet morgen dat de overgrote meerderheid van de automobilisten het ‘plezier’ van autorijden zal opgeven en blindelings op technologie zal vertrouwen (ook al doen ze dat al met smartphones)... de overgang zal lang duren! Heel...

Voorbeeld: "die-hard" bestuurders kunnen in bepaalde gevallen al geen ESP-ondersteuning en zelfs ABS verdragen... zoals in de sneeuw!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 24/05/18, 14:52

sen-no-sen schreef:
nico239 schreef:Ik redeneer graag vanuit het absurde.

En waarom zou de snelheid niet beperkt worden tot bijvoorbeeld 50 op alle wegen?


De doelstelling om de snelheid te verlagen op secundaire wegen heeft tot doel het aantal ongevallen terug te dringen.
De snelheidsverlaging van 90 naar 80 km/u is een van de laatste grappenmakers van het kabinet, in die zin dat het niet langer acceptabel zou zijn om de snelheid nog verder te zien dalen.
Elke meting stuit dus op een grens, de snelheid kan niet te veel verlaagd worden, de radars zijn niet te talrijk, etc. we komen tot een maximum dat zeer moeilijk te overschrijden zal zijn zonder toevlucht te nemen tot de beste methoden die gebruikt kunnen worden. bestaan:het aantal voertuigen op de weg verminderen.
Deze optie is de fobie van economen, minder auto’s betekent minder belastinginkomsten (74 miljard belastingen!) en iedereen weet dat de automobilist een melkkoe is en dat er dus geen sprake is van het doden van de gans die de gouden eieren legt!

Daarom heeft de regering, geconfronteerd met slechte verkeersveiligheidscijfers, geen andere keuze dan steeds minder populaire maatregelen te nemen, in afwachting van technologische innovatie om het aantal sterfgevallen terug te dringen (via automatisering).




Het is erg handig om naar de cijfers te kijken ... zelfs als ze onvolledig zijn

https://www.preventionroutiere.asso.fr/ ... accidents/


We leren dat op 3464 gedood in 2015 499 zijn ... voetgangers (die te snel rolden ???)

Dat auto-ongevallen slechts 50% vertegenwoordigen van de doden

Die snelheid grijpt alleen in voor 26%

De andere is "onschuldig" en toch geteld door de stats van de dood of gewonden zo schuldig bevonden

Dat 50% zonder derden is: voetgangers en andere voertuigen.
Hoe zit het met derde partijen?

Goede 625 gedood op motorfiets + 1663 in auto + 143 in lichte vrachtwagens + 56-vrachtwagens en openbaar vervoer = 2487

25% dat te snel rolt, geeft 621 toe dat alle soorten voertuigen bij deze stat van extreme snelheid betrokken zijn

Hoeveel Geleiders die deze ongelukken te snel hebben gedreven, zijn hierbij betrokken?
Dat weten we niet.
Want als een bestuurder te snel doorrijdt en zijn passagiers bij het ongeval omkomen, reden ze niet te snel

Goed om te scheppen haal ik een beetje weg om de passagiers te leren kennen van het roekeloze passeren van 621 naar 550
Hier moeten we de door snelheid veroorzaakte botsingen toevoegen die ook perfect onschuldige mensen van de geringste buitensporige snelheid doden.
Er wordt gezegd dat 1 op 4 is geraakt bij een frontale botsing blijft = 413

Als u de verschillende doorgangsrechten wegneemt: alcohol, cannabis 23 en 28%
En ik tel niet met de dieren gedood of snelheden zei overdreven maar onder de wettelijke limiet en het slachtoffer van de omstandigheden: regen, sneeuw, ijs, modder, vintage, kiezels, olie, voorwerp op de weg ... enz.

Het blijft, het lijkt mij zelfs als ik vrij nul ben in wiskunde, nogal wat CHAUFFEURS in snelheden met volledige kennis en helderheid.

Dus een nationale snelheidslimiet voor 2 naar 300 gevaarlijke stuurprogramma's?

Ik ben mezelf aan het vergapen?
Dernière édition par Adrien (voormalig nico239) de 24 / 05 / 18, 15: 03, 1 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 24/05/18, 14:57

sen-no-sen schreef:
De doelstelling om de snelheid te verlagen op secundaire wegen heeft tot doel het aantal ongevallen terug te dringen.


Precies een evolutie van het AANTAL ONGEVALLEN over meerdere jaren, weet jij waar je die kunt vinden?

Een botsing tussen een vrachtwagen en een bus waarbij 43 doden vallen, wordt als EEN ongeval geteld...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 24/05/18, 14:58

nico239 schreef:Dus een nationale snelheidslimiet voor 2 naar 300 gevaarlijke stuurprogramma's?

Ik ben mezelf aan het vergapen?


Het is een beetje zo, ja! Dit lijkt coherent, bedankt voor dit nieuwe standpunt!

Ik vertelde je dat deze maatregel een economische en ecologische farce was...je hebt zojuist laten zien dat het ook sociaal was!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79361
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Christophe » 24/05/18, 15:03

nico239 schreef:Precies een evolutie van het AANTAL ONGEVALLEN over meerdere jaren, weet jij waar je die kunt vinden?

Een botsing tussen een vrachtwagen en een bus waarbij 43 doden vallen, wordt als EEN ongeval geteld...


Om het goed te doen, moet je wel het aantal ongevallen in verband brengen met het aantal afgelegde kilometers...en hier zien we dat er al enorme vooruitgang is geboekt sinds 1970 (waar het park veel minder belangrijk was dan nu, net als de mobiliteit van mensen...) tenminste in termen van het aantal doden...

De Belgen deden het in 2007 al: nieuw-transport/verkeersveiligheidsnummers-t5572.html
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten