Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Janic » 11/07/18, 08:27

Het doel van dit artikel is juist om, met ondersteunende cijfers, aan te tonen dat er een significante overeenkomst bestaat tussen ongelukken en sociale klasse, die de gebruikelijke analyses (heel goed!) proberen te verbergen door een constructie van globaliserende neutraliteit.

Ik ontken dit aspect van huichelarij niet (ik ben meestal tegen al deze huichelarijen), maar tegelijkertijd moeten we er rekening mee houden dat de samenleving veranderd is en dat de sociale klassen die het meest getroffen worden ook degenen zijn die hun koopkracht hebben vergroot om autobezitters worden. In mijn tijd hadden, zoals de oude mensen zeggen (sorry de oude mensen), jonge mensen (en meestal ook hun ouders) niet de middelen om een ​​auto te kopen en reisden ze per fiets of motor met een bevolking die veel minder belangrijk was en daarom was de betrokkenheid bij ongevallen verhoudingsgewijs kleiner dan nu. Momenteel wil deze categorie, die voortdurend groter wordt, zo snel mogelijk een auto, nieuw of gebruikt, omdat onze samenleving zo is. Het is dus begrijpelijk dat dit de meest talrijke categorieën zijn die ook het zwaarst getroffen worden, vooral als we daar de consumptie van sterke alcohol, verdovende middelen, smartphones en andere ongelukkenveroorzakende producten aan toevoegen, die niet zo ontwikkeld zijn in de rijke klassen.

Trouwens, als je je betoog leest, lijkt het erop dat je het artikel in kwestie niet hebt gelezen...; er wordt dus gespecificeerd dat verre van uw voorbeeld van twee voertuigen die “samen klimmen”, de “werkende” klassen grotendeels alleen werden gedood, door de weg te verlaten zonder dat er een ander voertuig bij betrokken was...

Ik heb dit artikel inderdaad niet ontleed, maar pas vrij snel gelezen en bepaalde nuances zijn mij misschien ontgaan. Ik noemde alleen de ruimtelimiet omdat men van mening was dat high-end auto's beter uitgerust, steviger en veiliger waren.
Maar bij 160 of 180 km is het verschil nauwelijks merkbaar.
Om jezelf ‘alleen te doden’ moet je ook (afgezien van welke sociale klasse dan ook) de redenen voor deze afwijkingen van de weg analyseren. Onervarenheid, snelheid, alcohol en andere drugs, vermoeidheid, medicijnen, etc. en aangezien deze sociale klasse het talrijkst is op de wegen, wordt zij wiskundig gezien ook het meest getroffen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Grelinette » 11/07/18, 14:37

Hallo,

Zoals Dirk-Pitt zei: het lezen van dit debat is vervelend. Er worden cijfers en redeneringen gepresenteerd om uit te leggen dat deze snelheidsbeperkingsmaatregel geen enkel positief resultaat zal opleveren, of zelfs het tegenovergestelde, en daaruit kan worden afgeleid dat er andere, meer ‘occulte’ overheidsmotivaties achter deze maatregel schuilgaan.

Ik ben verrast door de meningen op deze site, die in principe gematigdheid en respect bepleiten, die in de richting van "degrowth" gaan, en die over het algemeen allerlei soorten excessen benadrukken.
In veel opzichten lijkt de verlaging van de verkeerssnelheid hierop te reageren.

Dat gezegd hebbende, wat moeten we begrijpen aan de hand van de gepresenteerde cijfers en redeneringen om de ineffectiviteit en absurditeit van deze maatregel te bewijzen?

- Dat de regering andere doelstellingen zou hebben dan de officieel aangekondigde?
- Dat er een soort “complot” achter deze maatregel zou schuilen?
- Dat de initiatiefnemers van deze maatregel gebaseerd zijn op slechte onderzoeken, of zelfs dat ze incompetent zijn?

Ook al zal ik zeker wat tijd nodig hebben om me aan te passen om aan deze maatregel te voldoen, ik denk dat deze over het algemeen de goede kant op gaat, en niet alleen met het oog op het terugdringen van het aantal ongevallen.
1 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 11/07/18, 17:52

JanicIk zie dat u zeker tevreden was met het doorbladeren van dit artikel en het plakken van een opmerking waarin u het "absolute relativisme" verheerlijkt dat u dierbaar is! : Wink:

GrelinetteHoewel ik mij niet bijzonder getarget voel door uw boodschap, geef ik er de voorkeur aan enkele verduidelijkingen te geven.
Ik twijfel niet aan de zorg om het aantal sterfgevallen terug te dringen, hoewel ik betwijfel of dit voortkomt uit puur humanisme; in ieder geval geen plot erachter (slechts enkele goede oude determinismen)! Of dit in lijn is (of niet) met achteruitgang vereist geen naïviteit: betere veiligheid is een voorwaarde voor de expansie van de auto.
Het onderzoek dat ik aanhaalde en dat een reactie veroorzaakte Janic, zal een deel van zijn relevantie verliezen door de drastische voertuigcontrolemaatregelen die zeer recente voertuigen verplicht zullen stellen (in naam van formele gelijkheid zal dit niet discriminerend zijn).
Dat gezegd hebbende, op persoonlijk vlak past het perfect bij mij om te kunnen genieten van mijn slow motion zonder gehaast te worden door anderen! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par sen-no-sen » 11/07/18, 18:33

Grelinette schreef:
- Dat de regering andere doelstellingen zou hebben dan de officieel aangekondigde


Het doel van de overheid is om het aantal sterfgevallen te optimaliseren om zo het aantal voertuigen op de weg te maximaliseren....
Het zou heel goed kunnen dat we lange tijd onder de 1000 sterfgevallen per jaar blijven als we tegen onszelf blijven liegen:er zijn te veel voertuigen op de weg(bijna 30 miljoen auto's!), de beste oplossing is het terugdringen van het aantal voertuigen via een beleid gebaseerd op gekwantificeerde doelstellingen, dit zou alleen maar positieve punten hebben:
-Reductie van het aantal sterfgevallen en ongevallen.
-Reductie van vervuiling en longziekten (bijna 15 voortijdige sterfgevallen).
-Reductie van overgewicht en dus hart- en vaatziekten (ja!)
-Verlaging van de overheidsuitgaven voor wegenonderhoud.
-Vermindering van de uitstoot van broeikasgassen.
-Duurzaamheid van de werkgelegenheid in Frankrijk via een openbaar vervoersbeleid.
-territoriale herontwikkeling en terugkeer naar lokale winkels (1).
-Vermindering van onze afhankelijkheid van “zeer twijfelachtige staten”.
-Terugdringing van conflicten in de wereld en bij uitbreiding van het aantal vluchtelingen.
-Afname van populisme en linksisme (en ja!).


(1) de controle over de massadistributie over lokale bedrijven is rechtstreeks toe te schrijven aan de opkomst van de auto...
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Janic » 11/07/18, 18:45

ahmed hello
Janic, ik zie dat je er zeker tevreden mee was om door dit artikel te bladeren en een opmerking te plakken waarin je het ‘absolute relativisme’ verheerlijkt dat je dierbaar is
Ik herlees daarom langzaam elk deel van dit artikel en onze twee standpunten zijn niet tegenstrijdig. Zijn analyse is niet verkeerd, ik heb zoiets niet gezegd, maar concentreerde me tegelijkertijd (terecht of ten onrechte) op de enige sociale klasse die verzwakt is door een moeilijke economische situatie, gecompenseerd door kunstgrepen die in onze tijd gebruikelijk zijn, zoals alcohol en andere. het doet ons uit het oog verliezen dat dit niet de enige parameter is die deze situatie veroorzaakt, en niets meer, en die ik heb onderstreept. Ik deel echter zijn mening dat de verantwoordelijken onverschillig of ontwapend zijn in het licht van een dergelijke situatie en dat zij daarom ertoe worden gebracht te sleutelen (of een houten been te pleisteren) en natuurlijk figuren te maken met hun radars in deze samenleving die gericht is op geld dat gaat naar de staatskas in plaats van te veranderen wat er mis is.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Ahmed » 11/07/18, 20:47

Je ziet wanneer je wilt! :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par sen-no-sen » 11/07/18, 21:23

sen-no-sen schreef:(1) de controle over de massadistributie over lokale bedrijven is rechtstreeks toe te schrijven aan de opkomst van de auto...


Klein typefoutje van mijn kant, je moet het even lezen de controle over de massadistributie ten koste van de lokale winkels is rechtstreeks toe te schrijven aan de opkomst van de auto.
Mijn verspreking is echter niet geheel ongegrond in de zin dat de massadistributiemonopolies voornamelijk de lokale handel hebben overgenomen, vaak met verliezen en botsingen (recent geval van kruispunten).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Adrien (voormalig nico239) » 11/07/18, 22:19

Grelinette schreef:Ook al zal ik zeker wat tijd nodig hebben om me aan te passen om aan deze maatregel te voldoen, ik denk dat deze over het algemeen de goede kant op gaat, en niet alleen met het oog op het terugdringen van het aantal ongevallen.


Nogal een open vraag ....

Omdat deze maatregel de goede kant op gaat en omdat we hierdoor 13m-remmen winnen

We kunnen ook zeggen dat deze maatregel ons doet verliezen 13 zelfs 26m remmen (ik extrapoleer op de kroeg van kracht) wat is crimineel niet? : Mrgreen: omdat het gewoon de snelheid beperkt tot 80 in plaats van 70 of 60 wat VEEL veiliger zou zijn.

Dus voor jou, aangezien deze maatregel de goede kant opgaat, kunnen we denken dat nog minder snel nog meer in de goede zin zou zijn ...

Vandaar de vraag: wat zou uw tolerantie zijn voor een afname in snelheid?
70, 60, 50? minder?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par sen-no-sen » 11/07/18, 22:37

nico239 schreef:
Vandaar de vraag: wat zou uw tolerantie zijn voor een afname in snelheid?
70, 60, 50? minder?


Dit is een relevante opmerking, maar we kunnen deze reflectie niet te ver extrapoleren in de zin dat logica ons ertoe zou brengen te reageren nul.
Er is een drempelwaarde voor de voertuigkracht die de snelheidsvermindering onaanvaardbaar zou maken voor de bestuurder.
Voor een motorfiets is een hypersportrol op 90Km / u al aan het slepen, want tegen 30km / u is het al veel te veel voor het cardio-aantal fietsers ... de snelheid op een weggestuurd voertuig kan worden vastgesteld door een convergentie van parameters van het prijs / risicotype en de kracht van een voertuig volgens een rijplezier / koopkrachtverhouding.
Onder een bepaalde snelheid is het nodig om toegang te krijgen tot een nieuwe strategie, dat wil zeggen om de transportmodus te veranderen ... iets dat overheden voorlopig niet willen instellen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Economische analyses van de overgang van 90 km / h naar 80 km / h in Frankrijk ...




par Janic » 12/07/18, 08:03

Je ziet wanneer je wilt!
eh ja! als iedereen zijn steentje bijdraagt! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten