AF66: explosie van een GP7200-reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 01/02/18, 15:09

Ah, hier is wat nieuws: het onderzoek is zojuist geopend... tenminste het criminele gedeelte!

https://www.ladepeche.fr/article/2018/0 ... paris.html

De beelden maakten indruk op de hele wereld. Eind september 2017 waren passagiers op een Air France-vlucht tussen Parijs en Los Angeles getuige van het verlies van een deel van een van de vier motoren van de Airbus A380 waarmee ze werden vervoerd. De superjumbo en zijn 520 passagiers (496 passagiers en 24 bemanningsleden) moesten met spoed landen op de militaire luchthaven Goose Bay in Canada.

Naar aanleiding van dit incident, waarbij geen gewonden vielen, besloten elf passagiers op 11 december 2017 een klacht in te dienen tegen X wegens het in gevaar brengen van de levens van anderen. Tien inwoners in Frankrijk en één in de Verenigde Staten. Naar aanleiding van deze klacht heeft het Openbaar Ministerie van Parijs zojuist een voorlopig onderzoek geopend dat werd toevertrouwd aan de onderzoeksafdeling van de luchtvervoergendarmerie (GTA).



https://www.lexpress.fr/actualite/socie ... 81378.html

Het parket van Parijs heeft een voorlopig onderzoek geopend, nadat passagiers van een A380 eind september motorschade hadden opgelopen tijdens een vlucht Parijs-Los Angeles.

Laatstgenoemde diende in december een klacht in tegen X wegens het in gevaar brengen van de levens van anderen. Dit onderzoek werd toevertrouwd aan de onderzoeksafdeling van de luchtvervoergendarmerie, legt Agence France Presse uit, en bevestigt informatie van Le Point deze donderdag.


Niet slecht deze video van de laatste 10 minuten van de vlucht! Het lijkt erop dat de zwarte dozen zijn gelekt! : Cheesy:



Uiteindelijk zou de meteorietthese Air France en/of Airbus veel geld kunnen besparen... het moet nog worden "bewezen" : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 01/02/18, 16:59

Geen "lekken" uit de zwarte doos: dit zijn de opnames van de verkeerstoren, aangezien daar alle dialogen zijn met de brandweerlieden en het begeleidingsvoertuig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 01/02/18, 17:06

Christophe schreef:Ah, hier is wat nieuws: het onderzoek is zojuist geopend... tenminste het criminele gedeelte!


Ik denk dat het juister is om te zeggen dat er naast het technisch onderzoek, dat in de uren na de landing moet zijn begonnen, nu ook een gerechtelijk onderzoek loopt, naar aanleiding van een klacht (uiteraard om geld te verdienen). van gerechtigheid; we klagen dat er ter plaatse geen ontvangst was en dat er geen vliegtuigen beschikbaar waren – terwijl we net met spoed zijn geland op een militaire basis, een ‘alternatieve luchthaven’; daarna weet ik niet hoe ik de tijd moet inschatten die nodig is om een apparaat beschikbaar).

Het is duidelijk dat het "BEA"-gedeelte in uitvoering is, aangezien de Denen (die territoriale jurisdictie hadden) de zaak hebben gedelegeerd aan de BEA, die in contact staat met het Amerikaanse bureau... Ik kan me voorstellen dat het vliegtuig ter plaatse werd onderzocht en zorgvuldig werd onderzocht voordat de motor werd vervangen, en dat alles werd gecontroleerd tijdens de verschillende stadia van de reparatie (aangezien de A380 weer vliegt), zijn alle onderdelen teruggevonden (op de band spreekt een van de voertuigen op de grond om onderdelen te verzamelen om ze aan hen te geven er moeten er dus nog een paar zijn gevallen tijdens de landing...).
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par sicetaitsimple » 01/02/18, 18:48

Did67 schreef:na een klacht (uiteraard om geld te verdienen - we zijn bezig met de amerikanisering van gerechtigheid;



Niet beter.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 01/02/18, 22:58

Dit alles de omkoopbaarheid laat mij achter met een bittere smaak...

Ik zeg luid en duidelijk tegen de passagiers van vlucht AF66: wees blij dat je nog leeft, stelletje corrupte egoïstische mensen, anderen hebben jouw geluk niet gehad!!!

Je was van streek, je was "van streek"... Heel goed... en dan? Omdat je waarschijnlijk nooit meer een onverwachte gebeurtenis in je leven hebt meegemaakt?

Alle piloten zijn ooit bang geweest. Wil jij niet bang zijn? Jij blijft in je bed! : Cheesy:

In plaats van een klacht in te dienen tegen Airbus of Air France omdat je nog leeft, je zou een kaars moeten aansteken en doneren aan de verenigingen van echte slachtoffers van vliegtuigongelukken en de vliegende bemanning bedanken...

Nou, ik denk dat ik dit veld ga "verkopen" aan Airbus en Air France! Ah shit, hier ben ik net zo corrupt als zij... : Mrgreen:

ps: als je een dierbare moet verliezen, zorg er dan voor dat hij bij een vliegtuigongeluk betrokken is...het BETAALT MAXIMUM!!! Verdomde mensheid!!!
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 01/02/18, 23:13

De titel van de klacht luidt overigens “Het leven van anderen in gevaar brengen” (andere zeugen????)

Maar niemand raakte gewond...Je moet mij het principe uitleggen: Kunnen we een leven in gevaar brengen zonder gewond te raken?

Ah ja, de psychologische en morele schade??? Wat denkt Cyril Hanouna?? : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par chatelot16 » 02/02/18, 00:31

het in gevaar brengen van de levens van anderen zou zich voordoen in het geval dat een luchtvaartmaatschappij met een afvallig, slecht onderhouden vliegtuig vliegt... zelfs als een ongeval wordt vermeden dankzij de vaardigheid van de piloten, als bewezen wordt dat er sprake is van ernstige nalatigheid, vormt dit het in gevaar brengen van de levens van anderen anderen

Er kan ook sprake zijn van ernstige nalatigheid als een vliegtuigfabrikant vliegtuigen laat vliegen die een gevaarlijk defect vertonen zonder dit te corrigeren

in dit geval kan ik me niet voorstellen dat Air France of Airbus zich daar schuldig aan maakt... maar er zijn 11 passagiers die beschuldigen en gerechtigheid moet zijn werk doen

Ik wil liever de piloten feliciteren met hun vermogen om met dit soort onvoorziene gebeurtenissen om te gaan... en degenen die het vliegtuig hebben ontworpen feliciteren met het feit dat ze een vliegtuig hebben ontworpen dat na dit soort schade vliegbaar blijft... we zien eenvoudigere machines die bij de kleinste fout in een detail volledig kapot gaan

de luchtvaart is eigenlijk het tegenovergestelde van geplande veroudering... het is de zoektocht naar betrouwbaarheid die tot het uiterste wordt gedreven... als er een defect is, is dat in de 4e uithoeken van de wereld bekend, maar ondanks het aantal vliegtuigen dat vliegt, zijn de defecten spectaculair zeldzaam
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 02/02/18, 10:34

We vergeten altijd dat er voortdurend een ‘orde van grootte’ van 10 commerciële vliegtuigen tegelijkertijd in de lucht zijn (zelfs als het een beetje daalt als het middag is in de Stille Oceaan). Of ongeveer 000 mensen.

Het is letterlijk geestverruimend.

Wat de klacht betreft: er zijn nu advocaten in Frankrijk die hiervan leven: in het geval dat er een gebrek [technisch en dus reëel of eenvoudigweg in een procedure – een controle die niet is uitgevoerd, enz.] wordt ontdekt, is er is dan de mogelijkheid om veel te winnen... Als het een "toevallig ongeluk" is (de meteoriet bijvoorbeeld), kunnen ze zichzelf natuurlijk gaan krabben! Maar aangezien we het niet weten, kunnen we net zo goed verder gaan! Een klacht indienen. En last de gerechtigheid op, die problemen heeft... en nog een beetje meer zal krijgen.

Ik durf bijna te wedden dat dit zeer rechtse ‘bestuurders’ zijn, die ook klagen over te hoge belastingen, of zelfs belastingadviseurs die ontduiking organiseren, waardoor de gerechtigheid wordt beroofd van de middelen die zij nodig heeft! Ik geef toe dat ik het gok en dat ik een hoer ben!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 02/02/18, 11:09

Did67 schreef:Geen "lekken" uit de zwarte doos: dit zijn de opnames van de verkeerstoren, aangezien daar alle dialogen zijn met de brandweerlieden en het begeleidingsvoertuig...


Nou ja, misschien komt het uit de grond, maar het moet nog steeds vertrouwelijk zijn, toch? Aangezien het technisch onderzoek nog niet is afgesloten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 02/02/18, 11:19

chatelot16 schreef:het in gevaar brengen van de levens van anderen zou zich voordoen in het geval dat een luchtvaartmaatschappij met een afvallig, slecht onderhouden vliegtuig vliegt... zelfs als een ongeval wordt vermeden dankzij de vaardigheid van de piloten, als bewezen wordt dat er sprake is van ernstige nalatigheid, vormt dit het in gevaar brengen van de levens van anderen anderen

Er kan ook sprake zijn van ernstige nalatigheid als een vliegtuigfabrikant vliegtuigen laat vliegen die een gevaarlijk defect vertonen zonder dit te corrigeren

in dit geval kan ik me niet voorstellen dat Air France of Airbus zich daar schuldig aan maakt... maar er zijn 11 passagiers die beschuldigen en gerechtigheid moet zijn werk doen


Er is geen “vrijwillig” gevaar voor de levens van anderen, en daarom denk en hoop ik dat zij ontslagen zullen worden...

Sommige mensen betalen veel geld om een ​​shot adrenaline te krijgen... Gewoon om zich "levend" te voelen, kregen ze het gratis!! : Cheesy:

Did67 schreef:Ik durf bijna te wedden dat dit zeer rechtse ‘bestuurders’ zijn, die ook klagen over te hoge belastingen, of zelfs belastingadviseurs die ontduiking organiseren, waardoor de gerechtigheid wordt beroofd van de middelen die zij nodig heeft! Ik geef toe dat ik het gok en dat ik een hoer ben!


Dat is heel goed mogelijk. Wat het geluk is, is dat er slechts 11...van de 497 passagiers zijn? Dat is 1 op de 50 mensen... wat nog steeds heel redelijk is... het is een klassiek sociaal aandeel van "klootzakken/extremisten"... Maar wees voorzichtig, dit kan een sneeuwbaleffect krijgen...

Justitie zou misbruikprocedures zwaarder moeten bestraffen... of ze simpelweg niet moeten accepteren...
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten