AF66: explosie van een GP7200-reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 15/01/18, 14:43

Heeft iemand gehoord van de AF66-crash?

Anders, onafhankelijk van dit ongeval, is het A380-programma in gevaar, wegens gebrek aan controle: https://lexpansion.lexpress.fr/entrepri ... 76108.html

Als ik een pretentieuze green was, zou ik zeggen: "Ik wist het altijd al", maar dat ben ik niet. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 15/01/18, 15:15

Ik stelde mezelf de vraag een paar dagen geleden, toen ik de informatie over Airbus las (orderrecords echter voor de andere reeksen - zelfs als de A380 misschien stopt).

[Het zou ook erg turbulent zijn in de staf!]
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 15/01/18, 15:34

Na snel zoeken dateert de laatste informatie die ik vond van half december toen de A380 naar Europa werd gerepatrieerd...

niets aan https://www.bea.aero voorlopig... kan nog jaren duren...

De meteoriethypothese van Gaston lijkt mij de meest geloofwaardige, hoewel oneindig onwaarschijnlijk! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 15/01/18, 16:18

Christophe schreef:De meteoriethypothese van Gaston lijkt mij de meest geloofwaardige, hoewel oneindig onwaarschijnlijk! : Cheesy:


Als dat zo is, zou dit u aan het denken moeten zetten over een andere "zeer, zeer onwaarschijnlijke" gebeurtenis: de explosie van een kerncentrale! "Zeer onwaarschijnlijk" betekent niet "nooit", noch "over een zeer lange tijd"!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 15/01/18, 16:33

Absoluut, maar om een ​​kerncentrale op te blazen, heb je al een geweldige meteoriet nodig (ik denk dat er maar één behoorlijk krachtig is om de 1 jaar ... zoals die enige tijd geleden in Rusland werd gefilmd) ... en de kans dat het een kerncentrale raakt is hetzelfde als een vliegtuigreactor, dat wil zeggen dat het een beetje een poedel is : Cheesy: : Cheesy:

De mogelijke meteoriet van vlucht AF66 was veel kleiner (anders was de vleugel verdwenen en het vliegtuig erbij en hadden we waarschijnlijk nooit precies geweten wat er zou zijn gebeurd!) reactor (of bijna niets) ... kan daarna andere, meer kwetsbare elementen van een energiecentrale beschadigen en een sneeuwbaleffect hebben ...

Nee, ik denk dat menselijke domheid voldoende is... Het 'menselijke' risico is waarschijnlijker in het nucleaire risico: menselijke middelen, waardoor de installaties maximaal winstgevend worden... tot het ongeluk... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 15/01/18, 17:28

Ik dacht niet aan een meteoriet op de plant.

Alleen dat dit incident, als het een meteoriet bleek te zijn, "bijna geen kans van slagen" had! Dit zou daarom een ​​gelegenheid zijn om te begrijpen dat een gebeurtenis die zeer weinig waarschijnlijk is, toch zonder waarschuwing kan gebeuren...

Ik denk vooral, inderdaad, net als jij, aan menselijke fouten. Zoals het gebeurt in de cockpits van vliegtuigen. Of depressie van een man die de leiding heeft. Of ongepaste reacties naar aanleiding van een incident dat slechts klein kon zijn [Ik zag onlangs een film op de Duitse TNT die op basis van feiten naging wat er in Tsjernobyl is gebeurd - met in het bijzonder het interview met een persoon die in de controlekamer was op de beroemde avond, toen tegengestelde "bevelen" waren binnengekomen om de nodige elektriciteitsproductie in Kiev te verzekeren, terwijl een "inloop"-team een ​​"test" van geplande verlaging was begonnen en verschillende keren uitgesteld; toen de minder ervaren nachtploeg arriveerde, werden ze geconfronteerd met schriftelijke procedures die overladen waren met doorhalingen - en niemand wist wat te doen: volgen wat er was doorgestreept of wat niet. Toen iemand uiteindelijk besloot op de rode noodstopknop te drukken, was het te laat; het borrelde al met Xenon en de plotselinge stop veroorzaakte aanvankelijk een paradoxale reactie: het verhoogde het borrelen, vandaar de explosie, en de rest weten we...]

Jij weet beter dan ik, aangezien je een piloot bent, maar crashes zijn meestal gekoppeld aan ongepaste reacties in de cockpit. Of misverstanden. Of argumenten. De co-piloot van de Rio-Paris klampte zich vast aan zijn stuur, toen het nodig was om het vliegtuig dat tot stilstand kwam te "duiken" (bij gebrek aan gegevens over de snelheid - bevroren Pitot-sondes). Bij de crash in Zwitserland gaf de Zwitserse luchtverkeersleider het tegenovergestelde bevel aan het Russische vliegtuig, dat net het bevel had ontvangen van zijn "automatische apparaat" - ik weet niet hoe deze kleine constructies heten - dat de andere had gedetecteerd vliegtuig en vroeg het te dalen (het andere vliegtuig had het automatische bevel gekregen om te klimmen - als we de automatische procedures hadden gevolgd, zou alles goed zijn gegaan. Helaas luisterde de Russische piloot naar de controle! De meeste (zo niet alle?) luchtvaartmaatschappijen hebben hun piloten geïnstrueerd dat ze in het geval van een identieke situatie (tegengestelde bevelen) het automatische apparaat volgen, dat als betrouwbaarder wordt beschouwd!

Dus ja, we leerden naarmate de crashes vorderden... Maar goed, een crash is 100, 200 doden (behalve Tenerife) en een zwarte vlek in het landschap (en dan herstelt de natuur zich over een paar tientallen jaren - we zien de spoor van de crash van de Airbus boven Obernai)... Als we hetzelfde doen in de cockpit van een krachtcentrale...
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 15/01/18, 17:41

Voor Tsjernobyl had ik gelezen dat ze in het kader van deze test vrijwillig meer dan 10 recursieve beveiligingsniveaus hadden overbrugd... dat betekent dat 10 veiligheidsdeuren achter elkaar werden geopend...

Tsjernobyl is geen ongeval van normale werking: het is een ongeval van een test die gedegenereerd is, vanwege menselijke fouten die u zeker noemt!

Fukushima (en andere, Tsjernobyl is echter nog steeds de meest angstaanjagende) is daarom in mijn ogen een veel ernstiger ongeluk (om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet zomaar een enkele reactor is die ontaard is) vanwege een fout in het veiligheidsontwerp ( goede veiligheid betekent veel plannen...het onwaarschijnlijke: een paar meter meer hoogte van de dijken en "niets" zou zijn gebeurd...reddingsgroepen plaatsen in gebieden die mogelijk onder water kunnen komen te staan ​​het is gewoon waanzin...maar de Japanners zijn verre van dom en gewend aan tyfoons...)

Trouwens, waar is Fukushima??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Gaston » 15/01/18, 17:46

Christophe schreef:Trouwens, waar is Fukushima??
Alles is in orde.

Sorry, ik kon mezelf niet inhouden, ik ben al vertrokken : Mrgreen:
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 15/01/18, 17:47

Did67 schreef:Jij weet beter dan ik, aangezien je een piloot bent, maar crashes zijn meestal gekoppeld aan ongepaste reacties in de cockpit. Of misverstanden. Of argumenten. De co-piloot van de Rio-Paris klampte zich vast aan zijn stuur, toen het nodig was om het vliegtuig te "duiken" dat tot stilstand kwam (bij gebrek aan gegevens over de snelheid - Pitot-sondes bevroren).


Geen enkel modern vliegtuigongeval is te wijten aan één enkele oorzaak, het is een reeks "kleine" problemen die het tot een groot probleem maken. :(

Behalve in het geval van een mechanische storing... en als je zoekt, is het weer een reeks menselijke fouten in het onderhoudssysteem (verkeerd begrepen informatie, een communicatiefout, een verloren papier, een zieke of afgeleide man die een beroerte vergat). sleutel!!)!

Kortom, gelukkig ben ik een solopiloot en ben ik de enige die mijn "mouw" (lol) vasthoudt, mijn karakter en mijn geest van tegenspraak kennend! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 15/01/18, 17:50

Gaston schreef:
Christophe schreef:Trouwens, waar is Fukushima??
Alles is in orde.

Sorry, ik kon mezelf niet inhouden, ik ben al vertrokken : Mrgreen:


Ah ah ah ... Je hebt gelijk en de Stille Oceaan is een groot zwembad, de verdunning zou geen grote problemen moeten opleveren voor het uiterlijk ... :? :? :?

Maar de Japanners zullen moeten wennen aan andere soorten Fugu! :? :? :?
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten