AF66: explosie van een GP7200-reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 13/10/17, 02:38

Gaston schreef:
Christophe schreef:AH goed? Past hij niet in het ruim van de A380? : Mrgreen:
Nee, er is geen “vracht” A380.


Het hele bericht was humoristisch...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Gaston » 13/10/17, 08:45

Christophe schreef:Het hele bericht was humoristisch...
Toch is het de realiteit.

Een Cargo-versie van de A380 (zonder tussendek) was gepland, maar werd bij aanvang van het programma al snel verlaten.
Als gevolg hiervan past de motor niet, noch in het ruim, noch in de dekken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 13/10/17, 10:56

Waarom werd de vrachtversie zo snel verlaten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Did67 » 13/10/17, 11:05

Ze had geen klanten meer. Alleen DHL had volgens mij opties genomen en vervolgens opgegeven...

[Ik denk dat ze op zoek zijn naar "kleine luchthavens", goed gelegen ten opzichte van het snelwegnetwerk, waar 's nachts verkeer mogelijk is en waar waarschijnlijk niet te veel belasting op wordt geheven; Ik weet niet zeker of een A380, een van de "runway killers", kan landen. Ze dachten erover om van Entzheim een ​​van hun bases te maken, voordat de lokale bewoners protesteerden. Of was het UPS?]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Gaston » 13/10/17, 12:00

Christophe schreef:Waarom werd de vrachtversie zo snel verlaten?
Voor zover ik weet, was er niet veel belangstelling meer voor, want hoewel de A380 erg groot is (ook qua binnenvolume), is het maximale startgewicht niet veel hoger dan dat van andere bestaande vliegtuigen.

Vergeleken met een 747 in vrachtversie, zou de A380cargo 60% meer volume hebben voorgesteld, maar alleen (minder) 30% meer transporteerbare massa.

Dit betekent dat de ladingen van A380 geen aanzienlijke vooruitgang zouden hebben geboekt voor vervoerders ten opzichte van bestaande vliegtuigen en dat zij niet de opvullingspercentages hadden bereikt die nodig zijn om een ​​bedrijf winstgevend te maken.

Vandaar, zoals Did67 zegt, de afwezigheid van klanten (alleen de dragers van donzen kussens zouden daar hun rekening hebben gevonden). : Mrgreen: )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 13/10/17, 12:07

Ik zag dat ik las dat ik het begreep :D

Um Gaston, wat is uw mening over het gebruik van de reactor in het Bourget-museum voor de repatriëring van de A380?

Is er nergens ter wereld een noodreservereactor opgeslagen?

En er worden momenteel A380's geproduceerd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Gaston » 13/10/17, 12:23

Christophe schreef:Um Gaston, wat is uw mening over het gebruik van de reactor in het Bourget-museum voor de repatriëring van de A380?

Is er nergens ter wereld een noodreservereactor opgeslagen?

En er worden momenteel A380's geproduceerd...
Eerlijk gezegd weet ik het niet...

Ik geloof niet dat er een voorraad reserveonderdelen van deze omvang bestaat (en tegen deze prijs zou dit een aanzienlijke financiële investering vertegenwoordigen).

Zelfs als er een aantal beschikbaar zijn aan de lopende band, waarom zou u dan het risico nemen deze te beschadigen (en de levering weken of maanden te vertragen)?
Als we die van Le Bourget pakken en uit elkaar halen, kunnen ze wel even wachten tot hij (visueel) gerestaureerd is.

Aan de andere kant is het misschien niet eenvoudig om het uit het museum te krijgen :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par chatelot16 » 13/10/17, 13:32

misschien nog eenvoudiger dat het gezien de schade niet mogelijk was om een ​​nieuwe motor weer in gebruik te nemen zonder grote werkzaamheden aan het vliegtuig

het is dus niet nodig om een ​​nieuwe motor te vervoeren alleen maar om het gat in het vliegtuig te dichten: de museummotor doet zijn werk perfect en kan daarna terugkeren naar zijn plaats in het museum... en dat vermijdt het vervoeren van een echte nieuwe motor die hebben met dit avontuur zijn waarde als nieuwe motor verloren

als je het werk rechtstreeks zou doen om een ​​nieuwe motor te laten werken, zou je misschien de mogelijkheid van expertise om de oorzaak van de fout te achterhalen verspillen... door alleen een motor te monteren om het gat te dichten, blijft er achteraf misschien meer kans op expertise

het vliegtuig vliegen zonder passagiers op 3 motoren zal geen probleem zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Gaston » 13/10/17, 14:01

Ik denk dat er nooit sprake is geweest van het aansluiten van de motor voor de terugvlucht, nieuw of uit het museum.

Het is gewoon een kwestie van een "normaal" gewicht en een aerodynamische opstelling.

Een nieuwe motor is absoluut niet nodig, maar er is ook geen overvloed aan ‘hervormde’ motoren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: AF66: explosie van een GP7200 reactor op Airbus A380 over de Atlantische Oceaan




par Christophe » 13/10/17, 17:09

chatelot16 schreef:misschien nog eenvoudiger dat het gezien de schade niet mogelijk was om een ​​nieuwe motor weer in gebruik te nemen zonder grote werkzaamheden aan het vliegtuig


Goede suggestie, ik denk dat dit de juiste reden is, want aangezien een grote controle van het vliegtuig nodig zal zijn, heeft het geen zin om een ​​nieuwe motor te hebben totdat de controle van de rest van het vliegtuig is voltooid. deze zal waarschijnlijk vele weken duren...vooral omdat deze gekoppeld zal zijn aan de voortgang van het onderzoek...

Gaston schreef:Ik denk dat er nooit sprake is geweest van het aansluiten van de motor voor de terugvlucht, nieuw of uit het museum.

Het is gewoon een kwestie van een "normaal" gewicht en een aerodynamische opstelling.


Ja, dat is wat het Air Cosmos-artikel zegt. :)
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten