Ulm en lichte vliegtuigen van de toekomst

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/09/12, 23:33

dat is als een vliegtuig ... in het geval van een storing zweeft het, maar niet noodzakelijkerwijs zo ver als je wilt

de zelfroterende helikopter valt niet als een baksteen: hij kan vooruit maar niet zo ver als een echte zweefvliegtuig ... maar niet slechter dan een vliegtuig, en bovendien is het mogelijk om te landen met veel minder plaats dan een vliegtuig

bij automatisch draaien is er geen anti-koppel meer nodig, aangezien er geen motorkoppel meer is

het is natuurlijk verboden om met een helikopter over de grote steden te vliegen ... om toestemming te krijgen, heb je niet alleen een serieuze reden nodig, maar ook een helikopter met dubbele turbine om te worden beschermd tegen motorstoring: één turbine op 2 moet toelaten om blijf vliegen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 10/09/12, 23:49

chatelot16 schreef:bij automatisch draaien is er geen anti-koppel meer nodig, aangezien er geen motorkoppel meer is

Het regelen van de spoed van de anti-koppelrotor lijkt mij niettemin noodzakelijk om de gieras te regelen tijdens de afdaling in autorotatie. Ik neem aan dat de hoofdrotor en de staartrotor mechanisch met elkaar verbonden zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/09/12, 00:12

voor de automatische rotatie-oefeningen zie ik de helikopters bewegen als autogyro's, ik veronderstel dat de staart een gyrouette maakt

het zou mogelijk zijn om de staartrotor te laten draaien om de gier te blijven beheersen ... maar het doel is om zo langzaam mogelijk te dalen: ik denk dat de helikopterfabrikanten er de voorkeur aan gaven de staartrotor uit te schakelen om geen onnodige energie te verliezen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/09/12, 12:04

chatelot16 schreef:voor de automatische rotatie-oefeningen zie ik de helikopters naar voren bewegen als autogiro's, ik veronderstel zo dat de staart een windwijzer vormt.
het zou mogelijk zijn om de staartrotor te laten draaien om de gier te blijven beheersen ... maar het doel is om zo langzaam mogelijk te dalen: ik denk dat de helikopterfabrikanten er de voorkeur aan gaven de staartrotor uit te schakelen om geen onnodige energie te verliezen

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Om een ​​helikopter te laten gieren die als een autogyro fungeert, zou de spoed van de anti-torsierotor bijna nul moeten zijn, dus met een volledig ingedrukt pedaal heb je daar niet veel controle over. Kan een helikopterpiloot bevestigen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kwarts
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 20/01/07, 14:38
Plaats: Paris area




par kwarts » 12/09/12, 10:20

Bonjour à tous,

een leuk filmpje op een elektrische ULM!

Wordt vervolgd ......
0 x
Elke minuut die voorbij gaat is een kans om de loop van je leven te veranderen.
YouTube-pagina, Dailymotion pagina, Picasa album, persoonlijke pagina's, Viktor Schauberger
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/09/12, 20:58

kwarts schreef:Bonjour à tous,
een leuk filmpje op een elektrische ULM! Wordt vervolgd ......

Bouwers gaan ermee aan de slag...
http://www.airfer.fr/PBCatalog.asp?CatID=1214414
http://www.airfer.fr/PBProduct.asp?ItmID=8011572
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 13/09/12, 00:45

Cuicui schreef:
kwarts schreef:Bonjour à tous,
een leuk filmpje op een elektrische ULM! Wordt vervolgd ......

Bouwers gaan ermee aan de slag...
http://www.airfer.fr/PBCatalog.asp?CatID=1214414
http://www.airfer.fr/PBProduct.asp?ItmID=8011572

Maar hey, voorlopig is het 2 x de prijs van een benzine paramotor...
De elektrische Cri-cri ziet er geweldig uit!
http://www.automobile-propre.com/2010/0 ... bus-e-220/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/09/12, 10:37

Cuicui schreef:Maar hey, voorlopig is het 2 x de prijs van een benzine paramotor...


Zelfs 3 keer...dan over 3 of 4 jaar zal de 2-takt motor nog steeds draaien...niet zeker of de lithium batterijen nog in orde zijn...

Het blijft om de zonneparaglider uit te vinden die is uitgerust met flexibele cellen... wat de autonomie zou kunnen vergroten :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/09/12, 12:25

elektrisch is een rode haring voor de luchtvaart

de batterijen zijn duur: je moet ze rendabel maken met iets dat elke dag rijdt: een echte auto ... geen ULM of een paramotor die het af en toe een paar uur uithoudt

de batterijen zijn zwaar: voor een landvoertuig weegt het al op de prestaties ... voor vliegmachines is het een ramp: je hebt niet eens de minimale autonomie die wordt opgelegd door bepaalde voorschriften, terwijl je met een benzinemotor urenlang kunt hebben autonomie voor een belachelijk gewicht

als we batterijen hebben die zoveel beter zijn dan alle auto's elektrisch zullen zijn, kunnen we erover nadenken voor de luchtvaart ... maar ik geloof het niet eens: ik zie meer vooruitgang op het gebied van warmtemotoren dan op batterijen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/09/12, 12:41

+1 behalve het vinden van een krachtige en lichte elektriciteitsgenerator aan boord... zoals Emet Brown's Mister Fusion :) (terug naar de toekomst 2) : Mrgreen:

Er valt meer te winnen in alternatieve brandstoffen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten