Europa heeft tegen 15 2030 keer meer laadstations nodig

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 20/07/20, 22:47

phil59 schreef:Vat het niet "slecht" op, het was maar een opmerking, zonder slechte bedoelingen. er is vaak een minimum van tweede graad!

Het was meer "drukken" op het besturen van de EV! 8)


Geen zorgen, ik vat het niet slecht op! Het is zelfs heel geruststellend om ideeën, artikelen, ervaringen (in ieder geval die van jou) uit te wisselen en te bespreken zonder tegen elkaar te schreeuwen! Het verandert sommige zonen een beetje....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Macro » 21/07/20, 09:11

Toch blij dat ik in mijn geval rustig thuis kan opladen.... Omdat de vele laadstations (in verhouding tot gebruik) die in mijn landschap zijn geïnstalleerd een aantrekkelijk tarief bieden voor langzaam laden op een klassiek stopcontact van 220v 10A .... € 2 per uur overdag € 1 per uur 's nachts ... Stel je voor dat mijn Czero-batterijen leeg zijn ... 16KW/h capaciteit ... 2KW boordlader .... 8 uur opladen 's nachts € 8 ... Thuis 's nachts: 16KWh 1 € 99 afronden naar 2.... Prijs vermenigvuldigd met 4.... Overdag, thuis een volledige lading 2€ 85... Op de terminal: 16€... Plus 2€ maandabonnement plus een kaart aan 10€ plus plus plus....

Nou...Mijn opladen gisteravond...Het werkte niet...De wasmachine + de auto op dezelfde fase...In driefasen met 15A max per fase...Het werkte niet : Cheesy: als de wasmachine om 1 uur start plons!!!! Stroomuitval thuis... Ik merkte het pas vanmorgen toen ik het water voor mijn thee probeerde op te warmen...

Ik ging naar mijn werk met de secouette met aangekondigde 68 km autonomie ... Voor 52 (heen en terug) te gaan vandaag ... Ik hoef vandaag geen demonstraties van versnellingswapens te geven aan mijn collega's (gisteren in 6 km snelle en woedende demonstraties at ik 40 km autonomie :schok: :schok: :schok: het bombardeert maar het verbruikt) ... Anders denk ik dat ik ga liften : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

En hoe zeg je dat..... Mijn werkgever vragen om een ​​oplaadpunt.... Zou wat "onwelkom" zijn : Mrgreen: In mijn werk houden we niet echt van elektrische auto's .... Ik zou zelfs zeggen ... dat we ze verfoeilijk vinden ....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 21/07/20, 13:32

Op een triplet is het het probleem om alleen chademo snel op te laden.

Maar met een triplet van 16 kWh batterij, is het ofwel de cro in 10A of in 14A, en de ingebouwde oplader maakt opladen in wisselstroom tot 3.5 kW mogelijk.

Dus al op een T2 met de juiste T2-T1-kabel, zou je 3.5 uur kunnen opladen en 5 uur opladen tot "vol vol".

Ooit had ik een T3-T1-kabel voor de ion. Ik hoefde mezelf nooit te bedienen.

Voor mij is het bijvoorbeeld 70 cent voor 20 minuten, in <= 22 kW, en € 4.50 voor 20 minuten daarboven.

Als je daarop jaagt met een ion of een C0, ga je van 20% naar 80% in 15 minuten in chademo, je bent al zeker dat je 5 minuten aan lading verliest ...

Onder belasting in 11 kW blijft het overal vrij duur.

Zeldzaam zijn nog steeds de terminals waar je betaalt per verbruikte kW, je betaalt per bestede tijd...

Geen probleem, als ik laad in België, of Nederland, want daar betaal je een groot deel per verbruikte kW, en een klein deel voor de bestede tijd....

Daar is het meer dan 50 cent per kW, een beetje normaal, met elektriciteit die ongeveer 25 cent moet zijn, vergeleken met 16-17 in Frankrijk....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 21/07/20, 15:09

Macro schreef:Toch blij dat ik in mijn geval rustig thuis kan opladen.... Omdat de vele laadstations (in verhouding tot gebruik) die in mijn landschap zijn geïnstalleerd een aantrekkelijk tarief bieden voor langzaam laden op een klassiek stopcontact van 220v 10A .... € 2 per uur overdag € 1 per uur 's nachts ... Stel je voor dat mijn Czero-batterijen leeg zijn ... 16KW/h capaciteit ... 2KW boordlader .... 8 uur opladen 's nachts € 8 ... Thuis 's nachts: 16KWh 1 € 99 afronden naar 2.... Prijs vermenigvuldigd met 4.... Overdag, thuis een volledige lading 2€ 85... Op de terminal: 16€... Plus 2€ maandabonnement plus een kaart aan 10€ plus plus plus....


Heb je gekeken naar de aanbiedingen die min of meer voorbehouden zijn aan EV-bezitters? Als je van 9kVA naar 12kVA moet om 's nachts je was te kunnen doen en je auto op te laden, is dit misschien het juiste moment om dat te doen.Anders kun je de fasen opnieuw in evenwicht brengen, maar dit is niet altijd gemakkelijk, vooral bij oude installaties.
Voor zover ik weet, bieden EDF, Engie, Total Direct Energie en misschien anderen ze aan, maar omdat ik me geen zorgen maak, heb ik nooit goed gekeken. Je moet wel een Linky teller hebben want die komt uit de "klassieke" dag/nacht.
Droom ook niet, volgens mij moet het over een jaar gespeeld worden aan maximaal honderd euro verschil met een klassieker dag/nacht van EDF.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Macro » 21/07/20, 15:26

Mijn auto zal 8 keer per jaar worden opgeladen met minimaal 250kwh....we hebben het dus over 20kwh...dus in feite een verschil van 00€ per jaar tussen de HP en de HC...Maar 90€ die beter in mijn zak is dan in die van hen....Ik moet gewoon de fase van de wasmachine veranderen (hij heeft een speciaal stopcontact) En ik moet zelfs de 90e weerstand van de boiler kunnen terugplaatsen, die ik had ontdraad toen ik was mijn 3 opladen die 106A aan het pompen was...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 21/07/20, 15:43

Ik heb mezelf slecht uitgelegd....Als je je fasen opnieuw kunt balanceren, is het elke keer een winnaar, ongeveer 30€/jaar, het is eigenlijk het verschil tussen een 9kVA-abonnement en een 12kVA-abonnement bij dezelfde leverancier.
Dus laten we zeggen dat je op 9kVA blijft.
Wat ik je voorstelde (zonder het antwoord te hebben want ik heb nog nooit gekeken) is om te kijken naar de aanbiedingen van verschillende leveranciers +/- aangepast aan het specifieke verbruiksprofiel van een EV-bezitter.

Voorbeelden: https://particulier.edf.fr/fr/accueil/o ... -auto.html
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 21/07/20, 17:57

Ik zit bij E-leclerc, 20% op mijn verbruik, zowel overdag als 's nachts.... Het is niet specifiek voor een EV, maar het past goed bij mij.

Nu in 6 kVA, maar dit najaar ga ik over op 12 kVA....(allemaal enkelfasig).
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 21/07/20, 18:56

phil59 schreef:Ik zit bij E-leclerc, 20% op mijn verbruik, zowel overdag als 's nachts.... Het is niet specifiek voor een EV, maar het past goed bij mij.


Niet echt -20% op het einde, want het is -20% op verbruik exclusief belastingen. Eerder rond -13/-14% uitgedrukt in factuur inclusief btw. Niet slecht.
Maar je moet wel een Leclerc-center hebben niet ver van huis want die wordt gecrediteerd met waardebonnen in de winkel (exclusief benzine).
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 21/07/20, 19:19

phil59 schreef:Ik sta bij E-leclerc, 20% op mijn verbruik, zowel dag als nacht.....


Dat is wat ik zei, op mijn conso, en het bevalt me ​​goed. Ik ben er sinds de eerste "niet-officiële" dag en sindsdien heb ik ongeveer € 350 op mijn fid-kaart staan.

Dus exclusief essences en boeken, en normaal gesproken zou het ook exclusief zuigelingenmelk moeten zijn. (nou ja, ik drink het al bijna 1 jaar niet meer!)

Maar dat laat veel dingen achter! Bier (goed, ik hou niet van), vinasse (ik heb liever), ricard, (ik zeg geen nee tegen de zomer), etc. : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: .

Goed dit najaar, op 12 kW, want onlangs is er een warmtepomp geïnstalleerd en hebben we de hele keuken opnieuw voorzien van elektriciteit (inductie, enz.)
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 21/07/20, 19:33

phil59 schreef:
phil59 schreef:Ik sta bij E-leclerc, 20% op mijn verbruik, zowel dag als nacht.....


Dat is wat ik zei, op mijn conso, en het bevalt me ​​goed.


Nee, nee, -20% op uw verbruik Zonder belastingen! Dat is ongeveer -13/-14/ op uw factuur inclusief btw, die u wordt gecrediteerd in de vorm van vouchers. Maar daar gaan we niet voor vechten! Alleen is de presentatie van Leclerc een beetje "verkleed".
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 204-gasten