Europa heeft tegen 15 2030 keer meer laadstations nodig

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 20/07/20, 18:43

Tesla doet het echter goed ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 20/07/20, 18:55

Christophe schreef:Tesla doet het echter goed ...


Voor Tesla is het speciale laadnetwerk, zo efficiënt en betrouwbaar dat het lijkt, een manier om auto's te verkopen, uiteraard met succes.

Ionity of anderen (zelfs als Ionity aanvankelijk een consortium is van de belangrijkste Duitse fabrikanten), is dit niet hetzelfde bedrijfsmodel.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 640
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 225

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par n.Chr. 44 » 20/07/20, 18:59

Ah ja, we kunnen het altijd doen ... Je hoeft alleen maar het werk te doen en de prijs te betalen.
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par ENERC » 20/07/20, 19:11

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Tesla doet het echter goed ...


Voor Tesla is het speciale laadnetwerk, zo efficiënt en betrouwbaar dat het lijkt, een manier om auto's te verkopen, uiteraard met succes.

Ionity of anderen (zelfs als Ionity aanvankelijk een consortium is van de belangrijkste Duitse fabrikanten), is dit niet hetzelfde bedrijfsmodel.

Er is nog een ander model in opkomst: de energieproducent die voor het net produceert en een deel van zijn productie levert aan EV-laadpalen. De interesse is veelvoudig:
- hij verkoopt zijn productie duurder: ongeveer € 0,30 per kWh snelladen tegen € 0,05 (of de marktprijs)
- het kan de Enedis-verbindingsinfrastructuren bundelen: een enkele verbinding voor het opladen van elektrische voertuigen en windenergie / zonnepark. Je moet 100 € per meter toevoegen om naar 20 kV-oplaadpunten te gaan
- het kan ook technische infrastructuur bundelen op het 20kV-netwerk (transformatoren, cosPhi)
Ik stel dit rapport over Kallista Energy (zeer informatief) hier voor: https://www.automobile-propre.com/kalli ... es-rapides.
Het idee voor Kallista is om 80% van de EV-belastingen van hun windenergie te voorzien (en niet om 80% van hun windenergieproductie aan de EV te verkopen).
De 2 windturbines moeten boven het laadpunt worden geplaatst. Het is een vrij sterke beperking, wat betekent dat het mogelijk nodig is om de snelweg te verlaten om te laden. Dit is vaak het geval bij Tesla.

Terminals onder de 100 - 150 kW zijn vandaag nutteloos voor een recent voertuig. Of we laden thuis, op de lantaarnpaal naast de deur, of we moeten snel tanken op de snelweg.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 20/07/20, 19:12

AD 44 schreef:Bonsoir,

phil59 schreef:... je zult de "tips" moeten toevoegen die goed gaan.
Dus daar begin je te begrijpen dat het goed kost.


Het is zelfs het grootste bestand bij een snelle laadinstallatie !!!


Op het werk hebben we 8 terminals van 22 kW geïnstalleerd, en evenveel kosten voor de 8 punten als voor de "leidingen" (en wat er goed mee gaat!) En daar was het ongeveer 50 meter van het aansluitpunt ...

Tesla verkoopt zijn auto's met de daarbij behorende service.

De oude oplader van Tesla is 120 kW.

Tesla kan bijna elk type terminal opladen en kan zelfs 22 kW opladen op "type" zoé terminals ...

Momenteel zijn er op de markt alleen zoé en tesla die bijna overal in 22 kW kunnen worden opgeladen, de andere is op zijn best 11 kW op de zoé-terminals, 7 kW, niet slecht, en een paar alleen in 3.5 kw ...

De terminals hoeven niet gratis te zijn, dat is ketterij!

Op de gratis terminals vind je over het algemeen alleen de lokale bevolking, die daar aansluit, om niet te betalen voor het sap, en degenen die rijden, kunnen niet opladen ....

De vrije terminals veroorzaken de zuignappen ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 20/07/20, 19:23

ENERC schreef:Er is nog een ander model in opkomst: de energieproducent die voor het net produceert en een deel van zijn productie levert aan EV-laadpalen. De interesse is veelvoudig:
- hij verkoopt zijn productie duurder: ongeveer € 0,30 per kWh snelladen tegen € 0,05 (of de marktprijs)
- het kan de Enedis-verbindingsinfrastructuren bundelen: een enkele verbinding voor het opladen van elektrische voertuigen en windenergie / zonnepark. Je moet 100 € per meter toevoegen om naar 20 kV-oplaadpunten te gaan
- het kan ook technische infrastructuur bundelen op het 20kV-netwerk (transformatoren, cosPhi)
Ik stel dit rapport over Kallista Energy (zeer informatief) hier voor: https://www.automobile-propre.com/kalli ... es-rapides.
Het idee voor Kallista is om 80% van de EV-belastingen van hun windenergie te voorzien (en niet om 80% van hun windenergieproductie aan de EV te verkopen).
De 2 windturbines moeten boven het laadpunt worden geplaatst. Het is een vrij sterke beperking, wat betekent dat het mogelijk nodig is om de snelweg te verlaten om te laden. Dit is vaak het geval bij Tesla.

Terminals onder de 100 - 150 kW zijn vandaag nutteloos voor een recent voertuig. Of we laden thuis, op de lantaarnpaal naast de deur, of we moeten snel tanken op de snelweg.


Het punt van opladen "buiten de beschaving" is om met niets te rommelen ...

De pb is echt voor lange reizen, niet voor de kleintjes.

We beginnen te komen tot 60 kWh aan boordbatterijen die ongeveer 400 km op de weg kunnen afleggen, en 250 op de snelweg met 130 km / u (laten we het maar zeggen, om het maar te zeggen!).

Er komen nieuwe laders van 300-350 kW uit, maar de accu's moeten deze nog zonder schade dragen.

Wees voorzichtig, we mogen niet in de val trappen door te zeggen dat we alleen elektrische voertuigen nodig hebben, maar redelijk zijn in termen van warmte.

Het teveel veroorzaakt altijd onevenwichtigheden.

En de man die elke dag meer dan 500 km aflegt, waarom niet thermisch rijden?

Van mensen die meer dan 500 km per dag afleggen, is dat een klein percentage.

Kun je me iets vertellen over de feestdagen? Nou, we kunnen wel 2-3 keer per jaar een beetje tijd verspillen met opladen op de weg, met alle tijd die we krijgen om thuis op te laden ... Dan, poses, doen we over het algemeen hoe dan ook, en een stop van 20 minuten, elke 200 km, het is praktisch een minimum, en daar doe je 30 minuten ... Tenzij je haast hebt, tot het punt dat je je afspraak niet wilt missen met de dood ??????
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 20/07/20, 20:13

ENERC schreef:Er is nog een ander model in opkomst: de energieproducent die voor het net produceert en een deel van zijn productie levert aan EV-laadpalen. De interesse is veelvoudig:
- hij verkoopt zijn productie duurder: ongeveer € 0,30 per kWh snelladen tegen € 0,05 (of de marktprijs)
- het kan de Enedis-verbindingsinfrastructuren bundelen: een enkele verbinding voor het opladen van elektrische voertuigen en windenergie / zonnepark. Je moet 100 € per meter toevoegen om naar 20 kV-oplaadpunten te gaan
- het kan ook technische infrastructuur bundelen op het 20kV-netwerk (transformatoren, cosPhi)
Ik stel dit rapport over Kallista Energy (zeer informatief) hier voor: https://www.automobile-propre.com/kalli ... es-rapides.


Het idee is niet "technisch" dom, maar ik ben bang dat de bundel van beperkingen verbonden aan de oprichting van een windpark het idee in de praktijk zal doen stromen ... Ontwikkel een park van twee windturbines is het naar mijn mening vandaag gewoon onmogelijk op het vasteland van Frankrijk.

Aan de andere kant, laat het de kers op de taart zijn van een groot park (mogelijk zonne-energie), gunstig gelegen langs een snelweg, waarom niet? Maar ik ben ook niet echt overtuigd ...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 20/07/20, 20:25

Ja, niet overtuigd, want veel mensen weten het niet, maar elektrische auto's rijden ook 's nachts en moeten opladen! LOL ...

Ik zeg dat bijvoorbeeld voor Renault, waar je overdag gratis kunt opladen, en helemaal niet 's nachts ... (dit is slechts een voorbeeld, maar het is grappig, of depressief ...)
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 20/07/20, 20:50

phil59 schreef:Ja, niet overtuigd, want veel mensen weten het niet, maar elektrische auto's rijden ook 's nachts en moeten opladen! LOL ...


Laat me natuurlijk niet zeggen wat ik niet zei! Een oplaadstation dat wordt geleverd door terugtrekking uit een zonnepark, heeft dezelfde noodstroom nodig als wanneer het wordt geleverd door terugtrekking uit een windpark, om de voertuigen die verschijnen op te laden, zowel 's nachts als wanneer dat niet het geval is. er staat geen wind.
Het gebruik van deze back-up zal bij windkracht inderdaad minder frequent zijn dan bij PV over een jaar.
Aan de andere kant is het technisch en juridisch nog veel eenvoudiger om een ​​PV-park te installeren dan een windpark.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 20/07/20, 22:11

Vat het niet "slecht" op, het was maar een opmerking, zonder slechte bedoelingen. er is vaak een minimum van tweede graad!

Het was meer "drukken" op het besturen van de EV! 8)
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten