Europa heeft tegen 15 2030 keer meer laadstations nodig

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Exnihiloest » 17/01/20, 17:02

Het heeft geen zin om limieten te stellen als we de elektriciteitsproductie niet verhogen voor de massale omschakeling van auto's naar elektrisch, aangezien we elke winter al op de rand van een black-out staan. Het is vanaf vandaag dat we een paar nucleaire eenheden moeten bouwen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 17/01/20, 18:54

Exnihiloest schreef:Het heeft geen zin om limieten te stellen als we de elektriciteitsproductie niet verhogen voor de massale omschakeling van auto's naar elektrisch, aangezien we elke winter al op de rand van een black-out staan. Het is vanaf vandaag dat we een paar nucleaire eenheden moeten bouwen.


Het is een (nucleaire) oplossing, maar gezien het feit dat de initiële objectstudie over laadpalen betrekking heeft op Europa, blijkt dat ik niet veel Europese landen daar met spoed naartoe zie gaan. Zelfs in het VK beginnen er serieuze twijfels te ontstaan ​​over wat er na Hinkley Point gebeurt.
Aan de andere kant denk ik dat de inzet van de EV met batterijen >=50kWh een uitgelezen kans is, vandaag, in te zetten vandaag hernieuwbare energiebronnen die kosten vandaag goedkoper per geproduceerde kWh dan nucleair gebouwd vandaag. Met name vanwege het potentieel alles op afstand te kunnen regelen (verbruik, prijzen, enz.) met een simpele smartphone.Je zal inventief moeten zijn, maar echt een technisch slot zit er niet meer in....

Is het duidelijk dat ik kernenergie uit de jaren 80 niet vergelijk met PV of wind uit de jaren 2000? En dat ik geïnteresseerd ben in Europa, dat de penetratiegraad van elektrische auto's per land verschilt, is a priori niets abnormaals?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par GuyGadebois » 17/01/20, 18:55

Exnihiloest schreef:Het heeft geen zin om limieten te stellen als we de elektriciteitsproductie niet verhogen voor de massale omschakeling van auto's naar elektrisch, aangezien we elke winter al op de rand van een black-out staan. Het is vanaf vandaag dat we een paar nucleaire eenheden moeten bouwen.

Neen, het is noodzakelijk om energie te besparen door passief te bouwen, door de verwarmingsvoorraad te vernieuwen die enkel de straat verwarmt, door de "strainer"-gebouwen te isoleren, door 's nachts onnodige lichtbronnen uit te schakelen, enz, enz... Niet door bouwvallig te bouwen keer op keer tijdbommen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 17/01/20, 19:06

GuyGadebois schreef:Neen, het is noodzakelijk om energie te besparen door passief te bouwen, door de verwarmingsvoorraad te vernieuwen die enkel de straat verwarmt, door de "zeef"-gebouwen te isoleren, door 's nachts onnodige lichtbronnen uit te schakelen, enz, enz...


Het is niet onverenigbaar, maar daar gaat het niet echt om. : Lol: !
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par GuyGadebois » 17/01/20, 19:08

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Neen, het is noodzakelijk om energie te besparen door passief te bouwen, door de verwarmingsvoorraad te vernieuwen die enkel de straat verwarmt, door de "zeef"-gebouwen te isoleren, door 's nachts onnodige lichtbronnen uit te schakelen, enz, enz...


Het is niet onverenigbaar, maar daar gaat het niet echt om. : Lol: !

Ja, we zullen meer terminals nodig hebben, nee het is niet nodig om kerncentrales te bouwen om niet zonder elektriciteit te komen te zitten. Het is een gerelateerd onderwerp.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9805
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par sicetaitsimple » 17/01/20, 19:58

GuyGadebois schreef:Ja, we zullen meer terminals nodig hebben, nee het is niet nodig om kerncentrales te bouwen om niet zonder elektriciteit te komen te zitten. Het is een gerelateerd onderwerp.


Door de natuurlijke evolutionaire traagheid van de verschillende systemen (huisvesting, transport, industrie,...) is het ook zeker niet nodig om de bestaande systemen te sluiten.....althans niet door gedwongen opmars.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par GuyGadebois » 17/01/20, 20:02

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Ja, we zullen meer terminals nodig hebben, nee het is niet nodig om kerncentrales te bouwen om niet zonder elektriciteit te komen te zitten. Het is een gerelateerd onderwerp.


Door de natuurlijke evolutionaire traagheid van de verschillende systemen (huisvesting, transport, industrie,...) is het ook zeker niet nodig om de bestaande systemen te sluiten.....althans niet door gedwongen opmars.

U hoeft Bac +X niet te hebben om dit te realiseren.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par Christophe » 20/07/20, 16:46

sicetaitsimple schreef:De "openbare" laadmarkt is in ieder geval nog lang niet volwassen!

Na het stopzetten van het "gratis" opladen bij Tesla, zou Ionity zijn prijzen met een paar honderd procent verhogen voor een "klassiek" opladen van enkele tientallen kWh aan een voertuig uitgerust met een grote batterij, uitgaande van een tijdsafrekening (€ 8 /h) naar kWh facturering.

https://www.automobile-propre.com/ionit ... ra-rapide/


Ja!!! Ik heb eindelijk mijn eerste Ionity-terminals gezien... ja, ik reis niet veel, het is goed voor mijn ecologische voetafdruk! : Cheesy:

Let op het stickertje: gefinancierd door fondsen uit Europa...

ioniteit.jpg
ionity.jpg (275.35 KiB) 2475 keer bekeken


Jezelf volstoppen met subsidies en dan als het wagenpark eenmaal in de winst zit... kortom, echt bestellingen!!

Merk op dat ze het in de baba hebben omdat er geen terminal werd gebruikt op de 20ains die ik overstak (in tegenstelling tot de Tesla-terminals...)

Ik zag ook veel terminals (al) HS ... (anders dan ionity)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par phil59 » 20/07/20, 17:41

In feite zijn de terminals niet vaak bezet, omdat we over het algemeen niet lang op de terminals blijven!

We laden voornamelijk thuis, rustig, met een kostprijs van ongeveer 2€ om 100 km af te leggen.

De terminals zijn vooral handig als je een lange reis maakt.

Het tarief dat vrij vaak wordt aangetroffen op driefasige 22 kW-terminals ligt rond de 20 cent per kW, terwijl de hoge prijs, bruto thuis, rond de 16 cent ligt. U betaalt meer, normaal, wij doen u een plezier. Net als in Bristol, als je een helft neemt, betaal je meerdere keren de prijs die je thuis terugkrijgt (ik denk dat dit een voorbeeld is dat velen begrijpen!!! BeeldBeeldBeeldBeeldBeeld).

De 22 kW AC-terminals, je kunt ze hebben voor niet erg duur, rond de 1000 €... (400 € op ali voor het huis).

De terminals die DC leveren, daar is het meer hetzelfde verhaal. Het is meer in de orde van € 4-5000 voor 20 kW.

Dus als je een laadstation van 100 kW plaatst, krijg je 20-25€ voor de goedkoopste laadstations....

Deze terminals zijn "high-speed charging", we bewijzen u een geweldige service en voor deze service wordt betaald, wat normaal is.

Gelukkig laad je dit type terminal niet elke dag op, het is nutteloos voor korte ritten (minder dan 300 km, laten we zeggen, om maar een waarde te geven, maar het hangt af van je auto, enz.).

Bij deze eindprijzen moet u de "pijpen" die goed lopen optellen.
Dus daar begin je te begrijpen dat het goed kost.
Leg je leidingen voor 22AC, dan zul je bufferbatterijen moeten plaatsen, en het zijn nog steeds centen....

Dat is het grote deel van het verhaal. Ik spreek bewust, ik rijd alleen in een elektrische auto en doe ongeveer 25 km per jaar met de auto van "mevrouw", en 000 met de mijne die maar 15 km autonomie heeft... .

Ik was het vergeten, het zijn niet 15 keer meer terminals, maar 100 keer zal het duren!

Je vergeet dat de steden verstoken zijn van terminals voor de inwoners die niet "thuis" kunnen opladen.

Daar heb je geen 22AC in tri nodig, alleen 220V-stopcontacten, om 2-3 kW per keer te trekken ....

Er is alleen genoeg om in de stad op te laden, zodat de VE zichzelf in de stad kan opleggen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: 15 keer meer laadstations zijn nodig in Europa tegen 2030




par n.Chr. 44 » 20/07/20, 18:32

Bonsoir,

phil59 schreef:... je zult de "tips" moeten toevoegen die goed gaan.
Dus daar begin je te begrijpen dat het goed kost.


Het is zelfs het grootste bestand bij een snelle laadinstallatie !!!
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten